تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815732157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوار بلند شعارها توسعه گردشگری همدان را معطل کرده است/ ناني از پايلوت گردشگري بودن به سفره همداني ها نرسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش مي دهد/
دیوار بلند شعارها توسعه گردشگری همدان را معطل کرده است/ ناني از پايلوت گردشگري بودن به سفره همداني ها نرسید
همدان - خبرگزاري مهر : توسعه گردشگری در همدان درپس دیوار بلند شعارها معطل باقي مانده و ناني از ادعاي پايلوت گردشگري كشور بودن نيز تاكنون بر سر سفره همداني ها نرسيده است.



به گزارش خبرنگار مهر، یکی از راه‌های توسعه در کشورهای مختلف جهان از غرب تا شرق استفاده از ظرفیت‌های داخلی است، ظرفیت هایی که با توجه به متفاوت بودن فرهنگ‌ها و آیین‌های هر ملتی می‌تواند زمینه ای برای جذب مسافران باشد. در ایران نیز از دهه 40 و با توجه به سیاست‌های توسعه ای درهای کشور به سوی گردشگران باز شد اما با روی دادن انقلاب اسلامی نوع گردشگری در کشور جای خود را به پذیرش فرهنگ دوستان داد، امری که با وجود  آثار فراوان طبیعی و تاریخی در ایران می‌تواند در کنار نفت یکی از پایه‌های توسعه کشور باشد، اما مشکلات مختلف در سالهای اخیر مانع از تحقق این رویکردها شده و اکنون با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به مشکلات مالی، دولت نگاه ویژه ای به این بخش دارد و آن را یک فرصت برای توسعه می‌داند. در این بین استان همدان که در بین پنج استان برتر کشور از لحاظ تاریخی و طبیعی قرار دارد نیز سالهاست که لزوم استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه را مطرح کرده و این امر با آمدن محمد ناصر نیکبخت روند تند تری به خود گرفته و وی بار دیگر در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اولویت اول استان را گردشگری عنوان کرد. اما به راستی همدان در این بخش چه وضعی دارد. یکی از اعضا شورای شهر همدان معتقد است گردشگری در همدان رها شده است. علی اکبر نظری در گفتگو با مهر  با اشاره به اینکه مسئولان گردشگری  استان تدابیر مناسبی را برای حضور گردشگران در همدان نیندیشده اند،اذعان داشت: شهری با 2500 سال قدمت و داشتن طرح جامعی که در کشور منحصر به فرد است، برای آینده گردشگری خود برنامه مشخصی ندارد. وی ادامه داد: باید نقش مدیران در این بین دیده شود اما در  تعطیلات عید فطر شاهد این بودیم که تعدادی از آنان در خصوص عملکرد خود پاسخگو نبودند . مدیریت استان همسونگر باشد عضو شورای اسلامی شهر همدان که زیر ساخت‌های شهر همدان را ویرانه عنوان می‌کرد، افزود: در این خصوص نمایندگان استان باید همگرایی و همدلی داشته باشند و مدیریت استان نیز باید همسونگر باشد. نظری با اشاره به اینکه همسو نگری و همگرایی را در مدیریت استان گاهی شاهد نیستیم، اذعان داشت: 18 سال است گفته می‌شود  قرار است آب سد تالوار به همدان برسد ، اما اکنون در اجرای چند تاکتیک راه به جای نمی‌بریم در این شهر فقط شهرداری سنگ زیر آسیاب است. وی ادامه داد: باید نظام پاسخگویی در کشور ایجاد شود چرا که اینگونه نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. مدیر کل امور فنی استانداری همدان نیز معتقد است تنها راه نجات همدان توسعه صنعت گردشگری در این شهر است.

کاظم مستقیم  با اشاره به اینکه افرایش اشتغال موجب رفع بسیاری از معضلات جامعه می‌شود، اظهار داشت: همواره شعار این را داریم که می‌خواهیم گردشگری را توسعه دهیم اما وقتی سرمایه گذاری به همدان وارد می‌شود و خواستار سرمایه گذاری است، نمی‌دانیم چه کنیم. وی ادامه داد:  تصمیمات به صورت مقطعی در همدان گرفته می‌شود و سلیقه ای در خصوص گردشگری تصمیم گیری می‌شود. وی با اشاره به لزوم پتانسیل سنجی منابع گردشگری استان، گفت: سرمایه گذاری در همدان نباید  بلاتکلیف باشد. شهردار همدان نیز در خصوص برنامه توسعه گردشگری در شهر عنوان کرد: به زودی کلنگ ساخت مجموعه هایپر استار در باغ میوه شهر همدان به زمین خواهد خورد. سید مصطفی رسولی با اشاره به اینکه در منطقه نمونه گردشگری همدان پروژه های مختلفی اعم از  فروشگاه، کمپینگ و گلخانه ساخته خواهد شد، ادامه داد: محدودیت‌های عبور مرور در جاده گنجنامه باید مورد توجه قرار گیرد، در زمانی قرار بود جاده بازگشت گنجنامه از بالای باغات عباس آباد کشیده شود که همچنان در دست مطالعه باقی مانده است و باید بیش از این به ظرفیت‌ها توجه کرد چرا که جاده گنجنامه محدودیت‌هایی در این خصوص دارد . زیرساخت‌های گردشگر پذیری در همدان ضعیف است وی که عنوان می‌کرد زیرساخت‌های گردشگر پذیری در همدان ضعیف  است، اذعان داشت: در حوزه اسکان مسافران کارهای مهمی انجام نداده‌ایم. یکی دیگر از اعضا شورای شهر همدان که ریاست کارگروه گردشگری این نهاد را نیز برعهده دارد نیز اذعان داشت: یکی از شعارهای شورای چهارم اسلامی همدان ایجاد در در آمد پایدار برای شهروندان است که یکی از این ظرفیت‌ها حوزه گردشگری است. علی رضایی ادامه داد: اگر بتوانیم با استفاده از نظر نخبگان شهر فرصت‌های سرمایه گذاری را احیا و معرفی کنیم با مساعدت‌های لازم زیر ساخت‌ها نیز ایجاد خواهد شد. وی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری را در استان باید در راستای شکوفایی کشور دید، بیان داشت: در حوزه گردشگری همه آحاد جامعه به قضاوت عملکردها می‌نشینند و این بخش آیینه تمام نمای کار مسئولان در استان است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: با اراده و همت جمعی می‌توان زیر ساخت‌های این بخش را در استان تامین کرد و فرصت‌های سرمایه گذاری را در عمل به نتیجه رساند. رضایی بار دیگر تاکید کرد: نقطه ثقل  توسعه همدان سرمایه گذاری است. توسعه گردشگری همدان در حد یک شعار باقی مانده است نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی نیز توسعه گردشگری را در استان در حد یک شعار دانست و گفت: در این استان دو هزار جاذبه گردشگری وجود دارد اما درآمد همدان از این بخش ناچیز است . امیر خجسته با اشاره به اینکه  به دنبال سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی در استان همدان هستیم، اذعان داشت: با برنامه ریزی می‌توان از این فرصت کم استفاده لازم را برد. وی ادامه داد: دولت دیگر در اجرای پروژه‌ها سرمایه گذاری نمی‌کند و به دنبال کاهش نیروی خود به 400 هزار کارمند است. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری در استان در بخش گردشگری اذعان داشت: این سرمایه گذاری‌ها باید در همدان موجب اشتغال شود و از شعار زدگی خارج شده و به عمل گرایی وارد شویم. اما دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است زیر ساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در همدان وجود دارد. ابراهیم کارخانه ای  با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری همدان، اذعان داشت:  باید نیاز سنجی در این خصوص انجام و اعتبارات در این حوزه نیز به صورت تخصصی هزینه شود که در این امر یک سازمان نمی‌تواند تصمیم گیر باشد. وی با اشاره به لزوم حراست از  فضای طبیعی باغات همدان بر لزوم ایجاد منابع پایدار توسعه در شهر تاکید کرد.

اما مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری  همدان نيز با اشاره برخی کاستی‌ها در پذیرایی از میهمانان عید فطر در همدان گفت: برخی از مردم در همدان منازل خود را به طور رایگان در اختیار میهمانان قرار ر داداند و همدان در بین دیگر استان‌ها وضعیت بهتری در خصوص میزبانی از میهمانان داشت. مشخص شدن گزینه‌های سرمایه گذاری گردشگری همدان برای سرمایه گذاران ریحان سروش مقدم با اشاره به اینکه اولویت در حوزه گردشگری کار آفرینی است، از مشخص شدن گزینه‌های سرمایه گذاری برای ارائه به سرمایه گذاران در همایش سرمایه گذاری در همدان خبر داد و بیان داشت: برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و بیش از 30 دستگاه درگیرند تا سفر خوب و ایمنی برای گردشگران در همدان انجام شود. وی بیان داشت: شروع جشنواره تابستانی در همدان علاقمندی برای سفر به این شهر را ایجاد می‌کند و  زمینه‌ها برای سرمایه گذاری در همدان مهیا است. مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری همدان اذعان دارد که از ظرفیت‌های گردشگری همدان آن گونه که باید وشاید استفاده لازم نشده است. آنچه مشخص است اینکه ظرفیت‌های بالای همدان در این بخش به قدری زیاد است که شاید به عظمت و ارزش آن پی برده نشده و سالهاست که به رغم شعارها در لزوم استفاده از آن برنامه مشخص و متداومی برای استفاده از آن تدوین و اجرایی نشده مشکلی که در دیگر نقاط کشور نیز دیده می‌شود. مسئولان استان همدان با وحدت وهمگرایی باید اولیت های خود را یکی کرده و با استفاده از ظرفیت‌های هر یک از نهادهای تحت امر خود بتوانند کاری جهادی در این خصوص انجام دهند و مردم همدان همچنان منتظر وعده ها در این بخش هستند تا ثمر واقعی شعار پايلوت گردشگري بودن را در سفره زندگی خود ببینند.
 


۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن