تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803876372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیرساخت های گردشگری در همدان مهیا شود/ وحدت گرایی؛ زیر ساخت توسعه همدان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان در كميسيون گردشگري مطرح شد/
زیرساخت های گردشگری در همدان مهیا شود/ وحدت گرایی؛ زیر ساخت توسعه همدان است
همدان - خبرگزاری مهر: شهردار همدان در صحن شورای شهر همدان از مهیا نبودن زیر ساخت گردشگری در همدان سخن راند و دیگر حاضران نیز از لزوم تغییر نگاه به گردشگران در همدان سخن گفتند.



به گزارش خبرنگار مهر، قرار گرفتن اولویت توسعه همدان در گردشگری  همواره در سالهای متمادی مورد توجه مسئولان بوده و این بار با  ورود خیل عظیم گردشگران در  ایام تعطیلات عید فطر که موجب غافل گیری نه تنها استان همدان بلکه بسیاری از استان‌های کشور شد، موجب شد شورای شهر همدان شامگاه چهارشنبه با حضور اعضا خود و جمعی از مسئولان ذی ربط کمیسیون اقتصاد و گردشگری را تشکیل تا برای  پذیرایی از مسافران تابستانی هماهنگی بهتری انجام شود. قالب سخنان رد بدل شده در این نشست به لزوم ایجاد زیر ساخت در بخش گردشگری همدان اختصاص داشت. شهردار همدان در این نشست با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های گردشگری همدان ضعیف است، گفت:گرچه از نظر تاریخی و طبیعی همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد اما زیرساخت‌های لازم برای بخش گردشگری در آن مهیا نیست. سيد مصطفي رسولی که معتقد بود گرفتن عوارض نمی‌تواند درآمدی پایدار برای شهرداری همدان تامین کند، ادامه داد: حضور مسافران در عید فطر امتحانی بزرگ برای همدان بود و با چهار برابر شدن ظرفیت پذیرش مسافر در استان همدان مواجه شدیم. وی اذعان داشت: در حوزه اسکان مسافران کارهای مهمی انجام نداده‌ایم . جزیره ای عمل کردن در گردشگری همدان موفقیت آمیز نیست مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان نیز در این کمیسیون با اشاره به اینکه جزیره ای عمل کردن در گردشگری همدان موفقیت آمیز نیست، افزود: اگر همه نهادها به یاری یکدیگر نیایند نمی‌توان این  بخش فراگیر گردشگران را مدیریت کرد. ریحان سروش مقدم اذعان داشت: ظرفیت اسکان مسافر در استان همدان نهایتا به 9 هزار نفر در شبانه روز می‌رسد در حالی که در تعطیلات عید فطر شاهد عبور 850 هزار نفر از همدان و توقف و150  هزار نفر در شهر بودیم.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان مسافران و خدمات رسانی به آنان باید تدبیر اندبیشید، اظهار داشت: باید به این موضوع جدی نگاه کرد نه به صورت موردی و باید فضای بازی برای فعالیت سرمایه گذاران مهیا شود. حضور مسافران در تعطیلات عید فطر در همدان تجربه بی نظیری بود  مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان ادامه داد: حضور مسافران در تعطیلات عید فطر در همدان تجربه بی نظیری بود چرا که یک و هشت دهم برابر مسافران عید نوروز بودند. سروش مقدم اذعان داشت: در ایام تعطیلات عید فطر در طول یک روز از آرامگاه  بوعلی 18 هزار 200 نفر و از آرامگاه باباطاهر نیز  15 هزار  نفر بازدید کردند. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز که میهمان ویژه این کمیسیون بود با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت آگاهی بخشی جامعه را بر عهده دارند شورای شهر را محلی برای همگرایی خواند و گفت: در شهر همدان شاهد همگرایی و همفکری لازم در بین نهادهای گوناگون نیستیم. امیر خجسته عنوان کرد: مدیران استان دلسوز و پیگیر هستد اما باید قبل از هر چیز  وحدت داشته باشند. وحدت گرایی ؛ زیر ساخت توسعه همدان است وی که زیر ساخت توسعه همدان را وحدت گرایی عنوان می‌کرد: بیان داشت: آزاد راه همدان - ساوه هنوز به پایان نرسیده است اما به دنبال سیاسی بازی نیستیم ولی حق استان ضایع شده است. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریل در کشور برای ادامه کار  راه آهن همدان تهران وجود ندارد و  به دنبال قرار داد فاینانس برای واردات آن هستیم، اذعان داشت: در چند سال اخیر برای توسعه فرودگاه همدان 40 میلیارد تومان هزینه شده است. خجسته  گفت: در ماه های اخیر در مذاکرات با وزارت خانه‌ها 650 میلیارد تومان جذب شده  و در این زمینه استاندار همدان کار و تولید را به خوبی می‌شناسد و پیگیر امور است. رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این  نشست با اشاره به اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم شهر همدان است، اذعان داشت: اگر بتوانیم  فرصت‌های سرمایه گذاری را در شهر مهیا کنیم شاهد شکوفایی گردشگری در همدان و ایجاد اقتصادی پایدار برای شهر خواهیم بود.

علی رضایی ادامه داد:  مردم کارهای انجام شده را به قضاوت می‌نشینند و  گردشگری آیینه  تمام نمای فعالیت‌های مسئولان در همدان است. وی که خواستار اراده جمعی در استان در این بخش بود، اذعان داشت: مرکز ثقل توسعه همدان بخش گردشگری است و باید  از فرصت‌های این بخش استفاده لازم را برد. شهر همدان ویترین گردشگری استان است مدیرکل بحران استانداری همدان نیز در این کمیسیون با اشاره به اینکه مشکلات  مواجه شده با حضور گردشگران در عید فطر را احصا کرده است که به 70 مورد می‌رسد، عنوان کرد: شهر همدان ویترین گردشگری استان است و اداره این حوزه تنها به عهده یک نهاد نیست . علیمردان طالبی با تاکید لزوم تغییر فرهنگ  نگاه به گردشگران در همدان، گفت: باید حضور گردشگران را هزینه ای برای شهر دید، بخشی از مشکلات زیر ساختی است که می‌توانست با تصمیم مدیریتی یک نفر حل شود. وی اظهار داشت: استان همدان از زیر ساخت‌های خود  در پذیرش مسافران عید فطر استفاده نکرد چرا که از پنج هزار کلاس درس در استان تنها هزار کلاس مورد استفاده مسافران قرار گرفت. وی خواستار ایجاد کمپینگ اسکان دو منظوره در همدان شد. این نشست با حضور یکی از سرمایه گذاران  که قصد ساخت هتلی پنج ستاره در بلوار کولاب همدان دارد نیز همراه بود که در پایان اقدام به مذاکره با مسئولان ذی ربط نمود.
 


۱۳۹۳/۵/۱۶ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن