تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820175097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف اصلي ما تبديل بقاع متبرکه گلستان به قطب فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۲۶ب.ظ)
مدير کل اوقاف گلستان: هدف اصلي ما تبديل بقاع متبرکه گلستان به قطب فرهنگي است حجت الاسلام رئوف گفت: کار اصلي اوقاف فعاليت در سه محور موقوفات، بقاع متبرکه و امور فرهنگي است که بحمدالله در سه سال اخير از لحاظ کمي و کيفي شاهد رشد فعاليت در اين سه زمينه بوده ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام سيد جواد رئوف سيد نژاد در يكصد و دوازهمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر گرگان، افزود: برخي زمين هاي موقوفه در طرح هاي توسعه شهري در تعريض قرار مي گيرد، در اين موارد نياز است حقوق موقوفه به نحو احسن پرداخت شود، تغيير كاربري در زمين هاي موقوفه هم با اصل موقوفات تضاد دارد و بايد همه ما براي موقوفات توجيه داشته باشيم و بدانيم كه آنها بايد همچنان وقف باقي بمانند.
وي ادامه داد: برخي زمين هاي گرگان با موقوفات مشترك هستند، به عنوان مثال تعدادي از اين زمين ها به عنوان فضاي سبز از سوي شهرداري اعلام شده است كه اين يكي از مشكلاتي است که باعث عدم تحقق اجراي نيت واقف و از بين رفتن عوايد موقوفه شود و اينها طلب هايي است كه باقي مانده و از سوي شهرداري تاكنون پرداخت نشده است.
وي گفت: يکي از وظايف اصلي اوقاف عمل امينانه نسبت به اجراي نيت واقف مي باشد از اين رو حقوق موقوفه بايد در جاي خودش صرف شود
حجت الاسلام رئوف سيد نژاد با يادآوري اينكه در آرامستان امام زاده عبدالله گرگان اختلاف نظر بين شهرداري و اداره كل اوقاف است، افزود: اين اختلاف نظر باعث شده تا امام زاده عبدالله گرگان كه مي توانست به عنوان نگين شهر باشد، اكنون از وضعيت خوبي برخورد نباشد.
اين مسوول گلستاني خواستار تشكيل كارگروه با شهرداري گرگان براي رفع اين مشكل شد و خاطر نشان كرد: با موافقت شهرداري و شوراي اسلامي شهر براي تشكيل اين كارگروه بخشي از مشكل در جلسات آن برطرف خواهد شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان گلستان از نبود تعامل بين شهرداري و شورا ابراز نارضايتي كرد و افزود: اميدوارم دوستان در مجموعه شورا و شهرداري به من خرده نگيرند، اما؛ پس از گذشت سه سال خدمتم در استان تاكنون اين مجموعه چه مقدار با اوقاف هماهنگ بوده است؟
وي با تأكيد بر اين نكته كه ارتباط بين دستگاه ها بايد دو طرفه باشد، تصريح كرد: تعامل فقط از سوي اداره كل اوقاف نخواهد بود به همين منظور اميدواريم از اين به بعد همكاري و تعامل هر دو مجموعه را شاهد باشيم.
حجت الاسلام رئوف در پاسخ به سؤال يكي از اعضاي شورا مبني بر اينكه چرا اوقاف زمين هاي موقوفه واقع در امام زاده عبدالله را براي تدوين اموات مي فروشد، گفت: به هيچ عنوان زمين اوقاف قابل فروش نيست، بلكه مبلغ دريافتي اوقاف از بازماندگان براي تدفين ميت به عنوان حق الاجاره است.
وي در توضيح وضعيت اراضي اين امام زاده، اذعان كرد: اينكه چه مقدار از اراضي اين مكان به اوقاف و چه مقدار به شهرداري تعلق دارد با برپايي جلسات قابل حل است از اين رو آمادگي اين را داريم تا اين مشكل را حل و فصل كنيم.
اين مسوول استاني در توضيح به خواسته يكي از اعضاي شورا مبني بر اينكه بهتر است از امام زادگان به عنوان مراكز فرهنگي استفاده شود، گفت: اين ضعف شورا و شهرداري است كه از فعاليت فرهنگي اداره كل اوقاف اطلاعي ندارد؛ كارهاي فرهنگي در طول سال به مناسبت هاي مختلف برگزار مي شود. برگزاري طرح آرامش بهاري در ايام نوروز، سوگواره ياس نبوي ويژه شهادت حضرت زهرا (س) طرح تربيت حافظان، نشاط معنوي ويژه ايان فراغت تابستان و خيلي از موارد ديگر مثل برپايي دعاي ندبه و کميل و سخنراني ها و مراسم بزرگ در طول سال از برنامه هاي فرهنگي اوقاف استان به شمار مي آيد.
حجت الاسلام رئوف از عملياتي شده بزرگترين پروژه تجاري شمال كشور در شهرستان گرگان خبر داد و اظهار كرد: كلنگ اين پروژه در هفته دولت سال جاري به زمين خواهد خورد؛ نياز است در اين بخش نيز مديريت شهري همكاري داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن