تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین رسالت خبرنگاران افزایش نشاط، امید و بالندگی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قم: مهمترین رسالت خبرنگاران افزایش نشاط، امید و بالندگی در کشور است قم ـ ایرنا ـ استاندار قم گفت: مهم ترین رسالت خبرنگاران به خصوص در شرایط فعلی کشور ایجاد زمینه های افزایش نشاط، امید و بالندگی در کشور است.


حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: ایجاد امید و شادابی در اقشار مختلف مردم و دوری از هرگونه تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناامیدی و یااس در جامعه از ملزومات یک خبرنگار متعهد محسوب می شود.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه در چنین شرایطی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا با پرهیز از بیان هرگونه مطالب تفرقه انگیز و خلاف واقع و پیام رسانی مشفقانه و صادق، نقد خیراندیشانه و منصفانه، دید مثبت مردم نسبت به نظام را تقویت و بدینوسیله موجبات اصلاح، سعادت و در نهایت رشد و بالندگی جامعه را فراهم کنند.
صالحی منش گفت: خبرنگاران به عنوان سربازان عرصه جنگ نرم و حافظان کیان اسلامی در برابر هجمه های دشمنان، مسولیت بسیار خطیری را در دفاع از انقلاب اسلامی و انتقال پیام حقانیت نظام به گوش جهانیان و دفاع از ارزش های دینی دارند.
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه دنیای امروز را دهکده جهانی و به نوعی عصر ارتباطات می گویند اضافه کرد: این دو اصطلاح در حقیقت برایند ارتباطات بیش از حد وسیع و گسترده میان انسانهای امروزی است که از طریق کانال ها و ابزارهای مختلف ارتباطی از جمله رسانه های ارتباط جمعی تامین می شود.
وی ادامه داد: رسانه ها به عنوان یک بخش عمده تامین کننده و تاثیر گذار بر ارتباطات میان انسانها از جایگاه رفیع و پر اهمیت بر خوردار است، از طرفی ارتباطات در عصر حاضر به قدری اهمیت یافته که کوچک ترین اتفاقات و حوادثی در گوشه ای از جهان، تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
استاندار قم گفت: شکل و سرعت ارتباطات به تناسب پیشرفت جوامع، دچار تحول اساسی شده و بشر امروزی توانسته است با اختراع و بکارگیری پیشرفته ترین ابزارها و تکنولوژی های روز، تغییر شگرفی را در اطلاع رسانی و پیام رسانی بوجود آورد، به عنوان مثال با دسترسی به پایگاه های فعال در فضای مجازی، دنیایی از معلومات و اطلاعات در زمینه های مختلف در اختیار انسان قرار داده می شود که این خود گویای کم شدن فاصله ها و نزدیک شدن انسان ها در عصر امروز است.
صالحی منش با بیان اینکه نقش رسانه در زندگی اجتماعی امروز یک نقش مهم و کلیدی است ادامه داد: بسیاری از تحولات اجتماعی در جوامع متاثر از فعالیت های رسانه ای است همانگونه که در سال های اخیر شاهد بودیم که چگونه انتشار یک خبر و یا عکسی در سایت ها و پایگاه های پر بازدید کننده جهان، موجی از اعتراضات، شورش ها و انقلاب های مردمی را در کشورهای مختلف به راه انداخته است.
وی افزود: اثر گذاری و نقش عمده رسانه ها در شکل دهی به افکار عمومی تا جایی پیش رفته است که به جرات می توان ادعا کرد که زندگی در شرایط امروزی بدون رسانه امکان پذیر نخواهد بود و رسانه با قدرت بلامنازع خود به یکی از اجزای تفکیک ناپذیر بشر قرن بیست و یکم تبدیل شده است.

** حقوق و مزایای پایین و اجرایی نشدن قانون سخت بودن شغل خبرنگاری، دغدغه جدی خبرنگاران است
صالحی منش همچنین با بیان اینکه جامعه زحمتکش خبری همانند هر قشر دیگری، درگیر دغدغه های صنفی خاص خود می باشد افزود: توقعات عموم از فعالان این عرصه بسیار بالاست و هر چقدر این مشکلات و نگرانی ها مرتفع بشود به واقع زمینه را برای فعالیت اثر بخش و بی دغدغه در این حوزه و پاسخگویی شایسته به این انتظارات فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه یک فعال رسانه ای اعم از مدیر مسوول، نویسنده، عکاس، روزنامه نگار و یا خبرنگار زمانی می تواند به رسالت حرفه ای خود درست و کمال بپردازد که مسائل و مشکلات کاریش به حداقل برسد، ادامه داد: بخشی از مشکلات این حوزه، ساختاری و متوجه خلاء های قانونی و برخی نیز ناشی از ضعف امکانات و کمبودها است.
وی گفت: امروز بسیاری از خبرنگاران با کمترین حقوق و مزایا به سختی امرار معاش می کنند و همچنین یکی از دغدغه های سال های اخیر خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه، اجرایی نشدن قانون سخت و زیان آور بودن شغل و حرفه خبرنگاری و به رسمیت شناخته نشدن این قانون از سوی بیمه ها و دستگاه های ذیربط می باشد.
صالحی منش تصریح کرد: به مشکلات فوق الذکر می توان بحث عدم پوشش بیمه ای مناسب برخی از شاغلین این حوزه، نداشتن امنیت شغلی، فقدان نیروهای آموزش دیده و متخصص و وعده مسکن را نیز اضافه کرد.

** مهمترین محدودیت پیش روی خبرنگاران، جدی نبودن حمایت های قانونی از این قشر است
استاندار قم در ادامه، مهم ترین محدودیت خبرنگاران را جدی نبودن حمایت های قانونی لازم برای این قشر دانست و افزود: قوانین حوزه مطبوعات دارای نواقصی است که باید بازنگری و اصلاح بشود.
وی ایجاد تشکل های صنفی مانند خانه مطبوعات، تشکیل صندوق اعتباری حمایت از فعالان رسانه ای و تقویت مطبوعات و رسانه های محلی را از دیگر اقداماتی برشمرد که باید در بحث محدودیت های شغل خبرنگاری مورد توجه قرار گیرد.
صالحی منش گفت: استرس و سختی های کار تولید و انعکاس خبر، عدم دسترسی آزاد خبرنگاران به آمار و اطلاعات صحیح مورد نیاز برای تهیه گزارشات خبری، دو سویه نبودن تعاملات و بعضا عدم همکاری مناسب مسوولان با خبرنگاران را می توان به عنوان دیگر محدودیت های این حرفه در نظر گرفت.

** نقش رسانه در توسعه ملی و منطقه ای بی بدیل و غیرقابل انکار است
صالحی منش با بیان اینکه شکی نیست که رسانه ها یکی از ارکان اصلی توسعه یافتگی جامعه محسوب می شوند افزود: رسانه ها همواره در پیشبرد امور اجرایی کشور همراه و یاور مسوولان و مدیران اجرایی هستند.
وی گفت: خبرنگاران یاوران قلم به دستی هستند که نقش عمده را در کنار مسوولان برای سازندگی جامعه و ایجاد زمینه های توسعه و پیشرفت ملی فراهم می کنند.
صالحی منش تصریح کرد: نقش و کارکرد رسانه ها در توسعه ملی و منطقه ای و پیشبرد سیاست خارجی نیز نقش بی بدیل و غیرقابل انکار است چرا که رسانه‏ها می توانند با انعکاس مسائل تقویت کننده منافع ملی و منطقه ای، زمینه را برای پیشبرد و توسعه اهداف دیپلماسی دو جانبه فراهم کنند. ک/3
569 / 553



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن