تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805674719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غفلت از قابلیت های درمانی آب های معدنی استان اردبیل- سیفعلی موسی زاده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: غفلت از قابلیت های درمانی آب های معدنی استان اردبیل- سیفعلی موسی زاده آب های گرم با گذر از لایه های درونی زمین و ترکیب با انواع مواد معدنی در نهایت از دامنه های سبلان در شهرستان های سرعین ، مشگین شهر ، نیر و بخش سردابه اردبیل شبانه روز می جوشد اما آب ناشی از این جوشش که در خود خواص بی بدیل درمانی دارد با کمترین استفاده به هدر می رود.


دهها دهنه آب معدنی در استان اردبیل و دیگر مناطق کشور سالیان دراز است که اینگونه جوشیده و در طبیعت رها می شود و مردم با استفاده ابتدایی از آن کمترین بهره درمانی و پزشکی از آن می برند.
درکشورهای پیشرفته از قطره قطره این آب های معدنی با ایجاد کلینیک ها و درمانگاههای ویژه استفاده درمانی می شود و این کشورها بجز درمان امراض شهروندان خود سالانه با جذب هزاران گردشگر خارجی ارز آوری هنگفتی نیز دارند.
در ژاپن تنها شهر ˈ بپوˈ با آب های معدنی خود سالانه 13 میلیون نفر گردشگر سلامت به خود جذب می کند. این کشور دارای دوازده هزار چشمه معدنی است و آمارهای به دست آمده نشان می دهد که به طور متوسط هر ژاپنی یک بار در سال از آبهای معدنی استفاده می کند.
در این کشورها، صدها پزشک متخصص و هزاران نیروی انسانی در ایستگاه های آب معدنی متعدد، هتل ها و متل های مجهز، پذیرای بیماران و گردشگران هستند .
نوشیدن، استحمام، دوش گرفتن، شستشو، بخور دادن و گل درمانی از جمله روش های درمان با آب های گرم معدنی بشمار می رود ، ضمن اینکه از آب های معدنی سرد به صورت استخرهای ویژه جهت درمان بیماری فلج اندام و راشیتیسم و زیر نظر پزشک استفاده می شود.
استان اردبیل به دلیل برخورداری از120 چشمه آب گرم و سرد معدنی مجهز به مجتمع های آب درمانی با امکانات طبیعی و اقلیم متفاوت در دو سوی استان، منطقه قابل توجهی برای گردشگران است و زمینه رشد و توسعه گردشگری سلامت در آن فراهم است.
هریک از آب های معدنی در استان اردبیل دارای خواص خاص درمانی می باشد وحتی بسیاری از آنها بر اساس این خواص نامگذاری شده اند؛ ˈیئل سویی ، اعصاب سوئی، قطور سویی ، ساری سو و ... نام هایی هستند که بر تاثیر درمانی آب های معدنی استان تاکید دارند.
گردشگری سلامت به توریسم درمانی، توریسم صحت یا بهبود و گردشگری پیشگیرانه تقسیم می شود که استان اردبیل همه این قابلیت ها را دارد
ولی تاکنون به صورت علمی و عملی در استفاده از آن اقدام اساسی صورت نگرفته است.
با اینکه در سال های اخیر تقریبا اکثر قریب به اتفاق مکان آب های معدنی استان اردبیل نوسازی و تبدیل به مجتمع های آب درمانی شده است اما این مجتمع ها از داشتن کلینیک های درمانی - وجود درمانگاه ، پزشک وامکانات درمانی- بی بهره هستند.
قادر تقی زاده سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز ایجاد کلینیک های تخصصی آب درمانی برای آبهای گرم استان را به خاطر خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد ضروری می داند و براین باور است که کلینیک های تخصصی آب درمانی می تواند با به کارگیری پزشکان مجرب و متخصص فیزیوترابی در استان راه اندازی شود.
مسوولان گردشگری و سلامت استان باید با استفاده از تجربه دیگر مناطق مشابه در کشورهای دیگر زمینه ایجاد و توسعه کلینیک های درمانی در آب های معدنی منطقه را فراهم کرده و زمینه رشد گردشگری سلامت در استان را فراهم آورند.
مسافرت سالانه نزدیک به 10 میلیون گردشگر داخلی و یک میلیون گردشگر خارجی به استان اردبیل که بخش عمده ای از آنها با هدف استفاده از خاصیت های درمانی آب های معدنی به این استان سفر می کنند زمینه لازم برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری سلامت را بیش از پیش در منطقه ضروری کرده است.



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن