تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820379653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه دانش‌ فني و خدمت به صنايع بالادستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۴۲ق.ظ)
اولويت‌هاي پژوهشكده جديد پژوهشگاه صنعت نفت تشريح شد: توسعه دانش‌ فني و خدمت به صنايع بالادستي در رويكرد جديد پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشكده توسعه فناوري‌هاي شيميايي، پليمري و پتروشيمي با هدف توسعه دانش فني‌ مورد نياز صنعت و خدمت به صنايع بالادستي آغاز به كار كرد.
منصور بزمي، رئيس پرديس صنايع پايين دستي پژوهشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با اشاره به اينكه ماهيت فعاليت‌هاي حوزه‌هاي پتروشيمي، شيمي و پليمر بسيار به يكديگر نزديك‌اند، گفت: صنايع پتروشيمي و پليمر كاملا با يكديگر مرتبط بوده و همانند يك زنجيره بهم متصل‌اند و فعاليت آن‌ها تفكيك ناپذير است.
وي با بيان اين‌ كه موضوع توليد مواد شيميايي و پليمري در دنيا نيز در يك طبقه بندي قرار دارند، اظهار داشت: بر اساس همين موضوع براي هم افزايي بيشتر بين پژوهشكده‌هاي علوم و فناوري‌هاي شيميايي و پليمر و پتروشيمي كه ماهيتي مشابه دارند، تصميم گرفته شد فعاليت‌هاي اين دو پژوهشكده با يكديگر ادغام شود.
رئيس پرديس صنايع پايين دستي پژوهشگاه، دليل دوم اين ادغام را حضور متخصصاني‌ دانست كه در اين دو حوزه فعال مي‌باشند و ارتباطاتي تنگاتنگ به لحاظ تخصصي و تجربه كاري با يكديگر دارند.
وي ادامه داد: با توجه به رويكرد مديريت سازمان مبني بر ادغام اين دو مجموعه و فعاليت زير نظر يك مديريت واحد، از اين پس شاهد جهت دهي مناسب‌تري در پژوهشكده جديد خواهيم بود و فعاليت اين دو حوزه به صورت سامان‌دهي شده‌تري پيش خواهد رفت.
رئيس پرديس صنايع پايين‌دستي پژوهشگاه، توسعه دانش فني فرايندهاي پتروشيميايي و پليمري را از فعاليت‌هايي دانست كه تاكنون در اين دو پژوهشكده كمتر مورد توجه قرار گرفته بود و اكنون در برنامه پژوهشكده جديد در اولويت قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: رويكرد سابق در اين دو پژوهشكده، سنتز مواد پليمري و شيميايي بود كه گرچه در جاي خود بسيار مهم‌اند، ولي؛ يكي از اولويت‌ها و وظايف اصلي پژوهشگاه صنعت نفت، توسعه دانش فني فرايندهاي مرتبط با صنعت نفت است و بايد توجه داشته باشيم اگر چه ما در زمينه پالايش و گاز فعاليت‌هاي خوبي انجام و فرايند‌هايي مانند جي. تي. ال و آمين را توسعه داده‌ايم، اما؛ در اين دو حوزه كار چنداني در زمينه توسعه دانش فني‌هاي مرتبط انجام نشده است.
بزمي در تشريح اولويت‌هاي پژوهشكده توسعه فناوري‌هاي شيميايي، پليمري و پتروشيمي گفت: در صدد هستيم در پژوهشكده جديد، علاوه بر كارهاي با ارزش قبلي مانند سنتز، فرمولاسيون و توليد مواد شيميايي، يك راه جديد براي توسعه دانش فني فرايندهاي پتروشيميايي، شيميايي و پليمري ايجاد كنيم تا بتوانيم پژوهشكده‌اي چابك با اهداف جديد مستقر كنيم.
وي با بيان اينكه حوزه بسيار وسيعي از فعاليت‌هاي وزارت نفت در اين دو زمينه متمركز شده است، گفت: اين دو حوزه از حوزه‌هاي پالايش و گاز بسيار وسيع‌تر است و يكي از اولويت‌هاي پژوهشكده جديد اين است كه در حوزه‌هاي متنوع بيشتر فعاليت كند.
رئيس پرديس صنايع پايين‌دستي پژوهشگاه، با تأكيد بر اينكه بسياري از فعاليت‌هاي پژوهشكده توسعه فناوري‌هاي شيميايي، پليمري و پتروشيمي در قلمرو بخش خصوصي تعريف مي‌شود، تصريح كرد: اين موضوع فرصتي مناسب براي پژوهشگاه به منظور ورود به بخش خصوصي محسوب مي‌شود؛ چرا‌كه فرايندهاي بسياري با قابليت‌هاي واگذاري به بخش خصوصي در اين دو حوزه وجود دارند و پژوهشگاه اكنون آماده واگذاري دانش هاي فني‌ مانند توليد گوگرد بنتونيتي، توليد افزايه‌هاي شيميايي و پليمري، توليد قطعات پليمري و فرايندهاي مختلف پتروشيمي به بخش خصوصي است.
رئيس پرديس صنايع پايين‌دستي پژوهشگاه گفت: واقعيت اين است كه در زمينه توسعه دانش فني پليمر و فرايندهاي شيميايي و پتروشيمي به نسبت به فرايندهاي پالايش و گاز عقب‌تر هستيم؛ چرا كه بر روي سنتز و فرمولاسيون متمركز شديم و كمتر به توسعه فناوري در اين حوزه‌ها پرداختيم.
منصور بزمي در ادامه ابراز اميدواري كرد با انتصاب دكتر مهديار فر كه خود از متخصصان اين حوزه بوده و آشنا با فرايندهاي شيميايي و توسعه دانش فني‌اند، به سرعت بتوانيم عقب ماندگي را جبران كنيم و به جايگاهي درخور دست يابيم.
وي يكي از اهداف ادغام اين دو پژوهشكده را تلفيق برخي از فعاليت‌هاي مشترك اين دو پژوهشكده بر شمرد و افزود: از جمله فعاليت‌هاي مشترك اين دو پژوهشكده، فعاليت‌هاي مرتبط با صنايع بالادستي نفت است كه در پژوهشكده قديم شيمي و پتروشيمي در قالب توليد افزايه‌هاي شيميايي براي حفاري و ازدياد برداشت و در پژوهشكده پليمر به صورت توليد مواد پليمري با هدف كاربرد در صنايع بالادستي انجام مي‌شد.
بزمي توضيح داد: قطعا در پژوهشكده جديد گروهي قوي خواهيم داشت كه با هدف توليد افزايه‌ها، سنتز و فرمولاسيون افزايه‌هاي شيميايي و پليمري براي صنايع بالادستي و همچنين توليد مواد شيميايي مورد نياز براي صنايع پايين دستي فعاليت خواهد كرد، در اين راستا جلسات مناسبي با پرديس بالادستي برگزار شده كه اين پرديس براي همكاري تنگاتنگ با اين پژوهشكده اعلام آمادگي كرده است.
رئيس پرديس صنايع پايين‌دستي پژوهشگاه، يكي از بزرگ‌ترين اولويت‌هاي پژوهشكده جديدالتأسيس را خدمت به صنايع بالادستي بر شمرد و گفت: مصمم هستيم تا در تعاملي سازنده با پرديس بالادستي، مواد شيميايي و پليمري آن صنعت را فراهم كنيم.
وي در خاتمه گفت: پژوهشگاه به دنبال كارا و بهينه كردن سازمان است و اين موضوع لزوما با ادغام شكل نمي‌گيرد و گاهي تفكيك راه مناسب‌تري براي پويايي سازمان‌ها است كه در اين ارتباط نيز گروه تخصصي نانو از پژوهشكده كاتاليست جدا و به صورت مستقل فعاليت خواهد كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن