تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخریب سلول های مغزی با مصرف مواد مخدر صنعتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تخریب سلول های مغزی با مصرف مواد مخدر صنعتی تهران - ایرنا - روانشناس بالینی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی سلول های مغزی را تخریب می کند، گفت: خشونت، جنایت و مرگ زودهنگام از عوارض مواد مخدر صنعتی به دلیل ناخالصی و سمی بودن آن است.


به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «حسین اسد بیگی» با هشدار نسبت افزایش خشونت از طریق مصرف مخدرهای صنعتی علاوه بر عوارض جانبی و تخریب سلول های مغزی افزود: این مواد به دلیل ناخالصی هایی همچون اسیدهای مخصوص باز کردن لوله دستشویی، مرگ زودهنگام مصرف کننده را نیز به همراه دارد.
وی گفت: بسیاری از مواقع که صحبت پیشگیری از اعتیاد می شود، اکثر مردم معتقدند؛ باید انسداد مرزها را بهتر انجام داد و مانع هرچه بیشتر ورود مواد مخدر به کشور شد ولی با وجود مواد مخدر صنعتی همچون شیشه و متامفتامین ها که در لابراتوآرها یا آشپزخانه ها تولید و گاهی صادر می شوند بحث جلوگیری از ورود مخدر فقط منتهی به انسداد مرز نیست.
این روانشناس بالینی با بیان اینکه باید در مورد تقاضای مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی، اقدامات پیشگیرانه انجام داد، تصریح کرد: برخی افراد جامعه ناخودآگاه برای تسکین آلام و کاهش استرس خود روی به مصرف مواد مخدر صنعتی و انواع محرک ها می آورند و با این اقدام علاوه بر زیان به جسم و روان خود، آثار و تبعات زیانبار اجتماعی را نیز برجای می گذارند.
اسدبیگی با تاکید بر اینکه باید نحوه مقابله با استرس با استفاده از روش های روانشناختی و علمی آموزش داده شود، گفت: ارائه روش های علمی به مردم در مورد نحوه مواجه شدن با استرس، کاهش گرایش به مواد مخدر صنعتی که اکثر از نوع ناخالص و سمی است، را به همراه دارد.
این روانشناس بالینی افزود: سال هاست که برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اعلام می شود این امر نیازمند عزم ملی است، ولی همیشه به شعار اکتفا شده است.
اسدبیگی گفت: امیدواریم با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که رویکردی علمی است، بتوانیم نهادهای جامعه را بسیج تا بتوان عملی تر با مواد مخدر و اعتیاد در جامعه مبارزه کنیم.
وی ادامه داد: در همین جهت بهره مندی از نظرات متخصصان و کارشناسانی که تجربه های زیادی در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد دارند، کارآمد است.
به گفته این روانشناس بالینی، در اوایل راه اندازی ستاد مبارزه با موادمخدر آگاهی رسانی به مردم ساده و غیرعلمی بود و تنها به پخش چند سریال تلویزیونی و چند پوستر غیرواقعی که حتی بدآموزی داشت، بسنده می شد.
اجتمام(2) ** 9022 ** 1071



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن