تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805075877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیرساخت های مازندران فاقد کارایی لازم برای تولید انبوه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران زیرساخت های مازندران فاقد کارایی لازم برای تولید انبوه است ساری - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران زیر ساخت های استان مازندران را فاقد کارایی لازم برای تولیدات انبوه در این بخش دانست.


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ˈ دلاور حیدرپور ˈ در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران با مدیران دستگاه های اجرایی، بنگاه های اقتصادی و فعالین اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: مازندران از معدود استانی است که توانسته در تمام پتانسیل های بخش کشاورزی اعم از دام، طیور، زراعت، شیلات و مرتع رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: مازندران با توجه به دارا بودن پتانسیل بالایی که دارد متاسفانه در تابستان های کم بارش با مشکل خشکسالی مواجه است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: از 23 هزار و 756 کیلومتر مربع مساحت استان،،حدود 460 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی، 930 هزار هکتار جنگل و 960 هزار هکتار مرتع در محدوده جغرافیایی مازندران قرار دارد که توانسته در بسیاری از تولیدات کشاورزی و باغی مقام اول تا چهارم کشوری را به خود اختصاص دهد.
حیدرپور افزود: متاسفانه مازندران در زیرساخت تولید آمادگی تولید انبوه را ندارد.
وی به تمهیدات اندیشیده شده جهت مقابله با خشکسالی که در خرداد ماه امسال صورت گرفته اشاره کرد و گفت: مازندران فاصله زیادی با زیر ساخت تولید دارد و زمان زیادی لازم است تا کاستی های گذشته را جبران و مشکل کمبود نقدینگی را در بخش کشاورزی جبران کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت های تولیدی بالایی در مازندران وجود دارد باید منابعی در اختیار تولید به خصوص بخش کشاورزی قرار گیرد تا بتوان تولید و رونق اقتصادی را در استان نجات داد.
حیدر پور با بیان اینکه 97 درصد تولید بخش کشاورزی به وسیله بخش خصوصی تامین می شود گفت: بخش خصوصی باید در مجامع تصمیم سازی و تصمیم گیری حضور پررنگ تری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر بخش دولتی است با حضور بخش خصوصی قابل حل است افزود: بخش خصوصی باید به عنوان پرچم دار حضور فعال داشته و ما با سیاست گذاری بتوانیم تولید را در بخش کشاورزی با روند بهتری ادامه دهیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به وجود بیش از 300 تشکل بخش خصوصی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از تولیدات مازندران بیش از نیاز استان و کشور است و تشکل ها در این عرصه با جدیت بیشتری فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: برای حمایت از محصول سالم و ارگانیک و بهره وری بیشتر از منابع آب و خاک باید جهت ارتقاء دانش به کشاورزان تلاش کنیم.
ˈ محمد حسین شریعتمدار ˈ مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به چهار بند مطرح شده دولت در بحث تحول اقتصادی اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از اصولی است که مورد توجه دولت است و توسعه بهبود فضای کسب و کار استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه برای توسعه بخش کشاورزی نیاز به تجهیز این بخش است گفت: مطالعات جدی در عرصه آب و کشاورزی باید در برنامه کاری قرار گیرد.
شریعتمدار از ایجاد مرکز راهبردی در اتاق بازرگانی ایران خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است مرکز ملی مطالعات را به شکل فاخر در اتاق بازرگانی راه اندازی کنیم و اتاق بازرگانی به عنوان سخنگوی بخش کشاورزی کشور باشد.
رییس دفتر توانمند سازی تشکل های کشاورزی اظهار داشت: برای توسعه بخش کشاورزی باید آسیب شناسی دقیقی از چالش های بخش کشاورزی انجام شود و در کنار آسیب شناسی راهکار های علمی و اثر بخش نیز ارائه شود.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی کشور در بسیاری از مواقع با پیشنهادات نامناسب دچار خسران شده گفت: برخی از پیشنهادی هایی که در سطح کلان برای بخش کشاورزی می شود به ضرر کشاوران و بخش کشاورزی است و برای جلوگیری از این مشکل نیاز است که پیشنهادها و راهکارها نیز اساسی مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.
شریعتمدار تصریح کرد: از 175 هزار حلقه چاه کشور که در سال 60 فعال بود تنها 765 حلقه چاه فعال است.
همچنین ˈ غلامرضا عشریه ˈ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران طی سخنانی اظهار داشت: مازندران در دهه های گذشته به عنوان قطب کشاورزی مطرح بوده اما متاسفانه صنایع وابسته به کشاورزی در آن دوره در استان استقرار نیافت تا بتواند توسعه کشاورزی را همانند کشورهای پیشرفته رونق دهیم.
وی ادامه داد: در دهه های گذشته مازندران در بخش صنعت و کشاورزی دچار عقب ماندگی هایی بوده که خوشبختانه توانسته با تلاش فعالین اقتصادی این ضعف را جبران کند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت در مازندران آغاز شده است نبود تشکل در سطح ملی جهت دفاع از کشاورزان برنج کار در سطح کشور از محرومیت هایی است که کشاورزان برنج کار با آن مواجه هستند.
عشریه با بیان اینکه تمامی محصولات کشاورزی به غیر از برنج دارای انجمن ملی هستند گفت: مازندران با توجه به دارا بودن ظرفیت های بخش کشاورزی نگرانی هایی در خصوص عدم فعالیت جوانان در این بخش وجود دارد که این امر خطر بزرگی برای استان های شمالی است.
وی خواستار جلوگیری از واردات بی رویه برنج از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اظهار داشت: مازندران دارای بیش از 249 هزار هکتار سطح زیر کشت برنج است که 210 هزار هکتار به کشت اول، 32 هزار هکتار به نشاء مجدد و 55 هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص دارد.
عشریه تصریح کرد: تلاشمان بر این است امکانات زیرساختی را در استان توسعه دهیم و بتوانیم ماشین آلات مدرن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.ک/1
608



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن