تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820464729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوزستان به دنبال وسعت ارتباط تجاری با عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خوزستان به دنبال وسعت ارتباط تجاری با عراق است اهواز- ایرنا- مشاور استاندار در امور روابط با عراق گفت: خوزستان به دنبال وسعت بخشیدن توافقات و ارتباطات تجاری با کشور عراق و تقویت تجارت با این کشور است.


به گزارش ایرنا ˈ علیرضا شیخ رباطˈ شنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع برگزاری اولین همایش راهکارهای روان سازی تجارت خوزستان با عراق در استان اظهار داشت:توافقات با عراق در بحث تجارت همچنان وجود دارد اما خوزستان به دنبال وسعت بخشیدن به این ارتباط و تجارت است.
وی بیان داشت: با وجود شرایط جدید در شمال عراق ، توسعه تجارت در جنوب عراق تقویت بیشتری یافته است که این مهم تاثیر بسیار زیادی در تجارت خوزستان با عراق دارد.
وی گفت : این فرصت بسیار مناسبی است تا با عراق و استان ثروتمندی همچون بصره تجارت داشته باشد.
شیخ رباط در ادامه بیان داشت: کشور عراق بازار ایران و خوزستان و همچنین بازار سایر کشورها را به خوبی می شناسد از این رو استان خوزستان باید به دنبال عرضه هر چه بیشتر کالاهای با کیفیت و تثبیت ارتباط خود با کشور عراق باشد.
مشاور استاندار در امور روابط با عراق افزود: در حال حاضر جنوب عراق به عنوان مرکز تجاری عراق است و با وجود ثروت های زیادی که در خاک و نفت این کشور نهفته شده است امنیت در این منطقه برای داشتن ارتباط و تجارت وجود دارد.
وی با اشاره به فرصت های ایجاد شده اقتصادی در جنوب کشور عراق بیان داشت: خوزستان و مسئولان این استان باید از این فرصت ها به درستی و برای تقویت تجارت با این کشور استفاده کنند.
شیخ رباط تصریح کرد: اتاق های بازرگانی در بصره توسط خوزستان ایجاد شده است و از کشور عراق خواسته شده تا لیست تجار خود را به استان معرفی کنند و خوزستان نیز لیست تجار خود را به کشور عراق داده است.
مشاور استاندار در امور روابط با عراق افزود: برای آسان ترشدن ارتباط خوزستان با عراق مقرر شده است تا مسوولان بنادر خوزستان با جنوب عراق ارتباط بیشتری داشته باشند و دفتر توسعه روابط اقتصادی با عراق در اهواز برای رسیدگی هر چه بیشتر ارتباط عراق با خوزستان ایجاد شده است.
وی بیان داشت: به همین منظور همایشی با عنوان راهکارهای روان سازی تجارت خوزستان با عراق در 22 مرداد ماه جاری در اهواز در جهت زمینه سازی هر چه بیشتر ارتباط عراق و خوزستان برای اولین بار برگزار می شود.
7158/551



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن