تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار تجسمی در حمایت از غزه گردآوری شد/ رونمایی از بزرگترین حکاکی قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی چند خبر از هنرهای تجسمی
آثار تجسمی در حمایت از غزه گردآوری شد/ رونمایی از بزرگترین حکاکی قرآن
نمایش آثار هنرمندان تجسمی کشور برای حمایت از غزه، اعلام آخرین مهلت شرکت در جشنواره تجسمی جوانان و پاسداشت محمدکریم پیرنیا در موزه هنرهای معاصر تهران از جمله اخبار هنرهای تجسمی امروز 19 مردادماه است.



به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش آثار هنرمندان تجسمی کشور برای حمایت از غزه، نمایش آثار کودکان استثنایی در کمیسیون ملی یونسکو، اعلام آخرین مهلت شرکت در جشنواره تجسمی جوانان، پاسداشت محمدکریم پیرنیا در موزه هنرهای معاصر تهران و فروش آثاری در بازار نقاشی از اخبار هنرهای تجسمی امروز یک شنبه 19 مردادماه است. هنرمندان برای حمایت از غزه به نیاوران می آیند نمایشگاه «... تا رهایی» با آثار 80 تن از هنرمندان عرصه تجسمی کشور، برای حمایت از مردم مظلوم غزه در فرهنگسرای نیاوران بر پا می شود. 80 تن از هنرمندان تجسمی کشور قصد دارند در حمایت از مردم مظلوم غزه و برای مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی، نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان «... تا رهایی» در گالری های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوارن برپا کنند. این نمایشگاه به همت واحد تجسمی فرهنگسرای نیاوران از 21 شهریور تا 22 مهر برگزار می شود. صبا مبینی مدیر واحد تجسمی فرهنگسرای نیاوران درباره برگزاری این نمایشگاه می گوید: در پی اظهار تمایل هنرمندان، ما از 80 هنرمند سرشناس عرصه تجسمی خواسته ایم تا آثارشان را در بخش های ویدیو آرت، عکس، مجسمه، نقاشی و چیدمان با موضوع مظلومیت مردم غزه، در نمایشگاه «... تا رهایی» شرکت دهند. وی با اشاره به انگیزه شکل دهی چنین نمایشگاهی اظهار کرد: از زمانی که جنایت های اسرائیلی ها در غزه شدت گرفت، در این اندیشه بودیم تا برای نشان دادن اعتراضمان در مقابل جنایت های اسرائیلی ها در غزه، حرکتی را ترتیب دهیم که نتیجه آن را در قالب نمایشگاه «...تا رهایی» خواهیم دید. وی درباره فروش این آثار در قالب نمایشگاه گفت: ما از هر کدام از هنرمندان برای حضور در نمایشگاه «...تا رهایی» دعوت کردیم، بی درنگ دعوت ما را پذیرفتند. هیچ کدام از هنرمندان انگیزه های مالی برای شرکت در این نمایشگاه را نداشتند. با این حال ارگان های دولتی می توانند با خرید آثار این نمایشگاه و نمایش آنها در مکان های عمومی از این حرکت و از این هنرمندان حمایت کنند. از جمله هنرمندانی که در نمایشگاه «...تا رهایی» حضور خواهند داشت عبارتند از: فریده شهسوارانی، ژینوس تقی زاده، بهنام کامرانی، شهناز زهتاب، سیمین کرامتی، شادی قدیریان، نیوشا توکلی، حامد نوری، مهسا کریم زاده، قدرت الهن عاقلی، فردین هدایت زاده، سارا روحی صفت، بهروز دارش، بهداد لاهوتی، رضا قره باغی، رعنا جوادی، جلال سپهر،  مهدی مقیم نژاد و ... نمایشگاه «...تا رهایی» از 21 شهریور کار خود را آغاز می کند و تا 22 مهر ادامه دارد.  آثار این نمایشگاه با موضوع حمایت از مردم غزه در گالری های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. رونمایی از بزرگترین حکاکی قرآن جهان و قرآن معرق مطلا مراسم رونمایی از بزرگترین حکاکی قرآن جهان و قرآن معرق مطلا به خط استاد اصغر موسویان و طراحی کتابت و اجرای سید افشید فاطمی نظر  سه شنبه 21 مردادماه در نگارخانه بوستان برج آزادی برگزار می شود. موسویان که حدود بیست سال است در این حرفه فعالیت دارد، تاکنون نمایشگاهای متعددی در خصوص کتابت قرآن داشته و این پانزدهمین قرآنی است که کتابت کرده است و دو نسخه از کتابت خود را به حرم امام حسین (ع) و حرم امام رضا (ع) هدیه داده است. موسویان همچنین قرآنی را به خط  ابداعی خودش با نام مرقع سنتی کتابت کرده است.  

نمایش آثار کودکان استثنایی در کمیسیون ملی یونسکو

کمیسیون ملی یونسکو نمایشگاهی از کارهای نقاشی و سازه های هنری کودکان استثنایی را به منظور کمک به ارتقای توانمندی های این کودکان و تلاش برای برجسته کردن ظرفیت ها و استعدادهای آنها که یکی از اهداف و اولویت های یونسکو در چارچوب برنامه مدیریت دگرگونی های اجتماعی (MOST) است برگزار می کند. مراسم افتتاح این نمایشگاه روز سه شنبه 21 مرداد 1393 از ساعت 14 تا 16 با حضور محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، منير صفي الدين نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران (یونیسف)، استرکیش لاروش رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی، سیدمحمد موسوی رئیس کانون معلولان توانا، بهرام جدیدی رئیس مرکز استثنایی محبت و همچنین مسئولان و مربیان آموزش و پرورش کودکان استثنایی، هنرمندان، ورزشکاران و کارشناسان حوزه فعالیت های کودکان در سالن اجتماعات کمیسیون ملی یونسکو برپا می شود. علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه روز چهارشنبه 22 مرداد 1393 از ساعت 8 تا 15 دیدن کنند.

اول شهريور؛ آخرين مهلت شركت در جشنواره تجسمي جوانان بیست و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان نيمه دوم شهريور ماه در استان اردبيل برگزار مي شود و هنرمندان جوان تا اول شهريور ماه فرصت دارند در جشنواره ثبت نام كنند. بیست و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رشته هاي طراحي، نقاشي، ارتباط تصويري (پوستر)، حجم، كاريكاتور (كارتون، چهره)، نگارگري (نگارگري، گل و مرغ، تذهيب)،‌ خوشنويسي ( نستعليق در قالب قطعه نويسي و سياه مشق)، تصوير سازي و عكاسي براي جوانان 16 تا 25 سال (متولدين اول شهريور 1369 تا اول شهريور ماه 1378) برگزار مي شود و هنرمندان با ثبت نام و ارسال آثار در سايت www.yafestival.ir  تا اول شهريور مي توانند در جشنواره شركت كنند. هر هنرمند جوان مي تواند حداقل 3 و حداكثر 5 اثر به سايت جشنواره ارسال كند كه پس از بررسي و ارزيابي توسط هيئت انتخاب هنرمندان منتخب براي حضور در جشنواره معرفي مي شوند.

بیست و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان نيز همچون دوره هاي قبل به صورت كارگاهي برگزار مي شود و هنرمندان راه يافته به جشنواره در كارگاهها با يكديگر رقابت مي كنند.

بیست و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از سوي دفتر هنرهاي تجسمي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل و موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر 17 تا 20 شهريور ماه امسال در اردبيل برگزار خواهد شد. سايت بیست و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان به نشاني www.yafestival.ir  همزمان با اعلام فراخوان جشنواره براي اطلاع رساني و ثبت نام و ارسال آثار هنرمندان جوان راه اندازي شد. دبير هنري جشنواره، رضوان صادق زاده؛ هنرمند نقاش است و دبيري جشنواره را ناصر اسحاقي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل بر عهده دارد. صداقت جباری، رضوان صادق زاده، احمد وکیلی، جواد علیزاده و مسلم سقا، عبدالرحيم سياهكارزاده، حسين نوروزي و جواد صادقي عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان هستند.

 پاسداشت محمدکریم پیرنیا درموزه هنرهای معاصر تهران

نخستین جشنواره دانشگاه معماری وهنر پارس به همراه پاسداشت محمد کریم پیرنیا با سخنرانی مهدی محقق و با حضور مقامات فرهنگی – هنری و علاقه مندان به معماری روز دوشنبه 20 مرداد از ساعت 17 تا 19  در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. بازشناسی آرا ونظرات محمدکریم پیرنیا در معماری ایرانی- اسلامی، سخنرانی مهدی محقق با موضوع زیبا شناسی هنر و تقدیر از استادان ودانشجویان دانشگاه هنر و معماری پارس از جمله برنامه های این جشنواره است. علاقه مندان جهت حضور در این مراسم می توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

فروش بازار نقاشی سه رقمی شد

بازار نقاشی خانه هنرمندان ایران که 30 تیرماه توسط شهردار تهران محمدباقر قالیباف افتتاح شده بود، از 14 مردادماه به طور رسمی شروع به کار کرده است. عدد فروش نخستین بازار نقاشی در سومین روز برپایی سه رقمی شد و این در حالی است که جای هر اثر فروخته شده را اثر دیگری بر روی دیوارهای خانه هنرمندان ایران می‌گیرد. در این بازار هنری 1800 اثر از بیش از 700 هنرمند در طی یک هفته در معرض دید و فروش علاقه مندان قرار می گیرد.

از ویژگی‌های این بازار که یکی از بزرگترین بازارهای نقاشی از نظر تعداد آثار ارائه شده است، می توان به تنوع موضوع، ابعاد و طیف سنی هنرمندان از هنرمندان شناخته شده ای چون احمد نصراللهی، علی ندایی، کامبیز درمبخش، رضا هدایت، بهزاد شیشه گران، نسرین عتیقه چی، فرح ابوالقاسم، همایون موسوی، سارا نیروبخش و ... گرفته تا هنرمندان جوان نام آشنا و یا با آینده ای روشن، اشاره کرد. تا سومین روز برگزاری این نمایشگاه بهزاد شیشه گران بیشترین فروش اثر را داشته است و پس از این هنرمند، علی ندایی و نسرین عتیقه‌چی با فروش‌های برابر قرار دارند.
 این بازار تا 23 مردادماه در تمام گالری های خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می توانند برای خرید از این بازار همه روزه از ساعت 10 تا 21 به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
 


۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن