تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802479396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح سه نمایشگاه تصویرگری و نقاشیخط/ خانواده آتشنشان فداکار تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی چند خبر از هنرهای تجسمی
افتتاح سه نمایشگاه تصویرگری و نقاشیخط/ خانواده آتشنشان فداکار تجلیل شدند
افتتاح سه نمایشگاه تصویرگری و نقاشیخط، مشخص شدن مدعوین سمپوزیوم مجسمه سازی پدیده و اهدای نشان شجاعت به خانواده امید عباسی آتشنشان فداکار از جمله اخبار هنرهای تجسمی امروز 18 مردادماه است.



به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاح سه نمایشگاه تصویرگری و نقاشیخط، برپایی یک نمایشگاه عکس، مشخص شدن مدعوین سمپوزیوم مجسمه سازی پدیده و اهدای نشان شجاعت به خانواده امید عباسی آتشنشان فداکار در حاشیه افتتاحیه نمایشگاهی در حمایت از او از اخبار هنرهای تجسمی امروز شنبه 18 مردادماه است. اهدای نشان «شجاعت» به خانواده امید عباسی نمایشگاه تصویرگری «امید» که برای تجلیل از امید عباسی آتش‌نشان فداکار که برای نجات جان یک کودک زندگی خود را فدا کرد ،عصر روز جمعه 17 مردادماه با آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی در گالری ایده برپا شد که در این مراسم نشان «شجاعت» از سوی گروه هنری موگه و مدرسه هنری ایده به خانواده امید عباسی اهدا شد. نمایشگاه تصویرگری «امید» عصر روز جمعه با حضور یک ماشین‌ آتشنشانی و جمعی از آتشنشانان که از دوستان امید عباسی بودند به شکلی نمادین افتتاح شد. این نمایشگاه که بدون حضور مسئولان و مدیران دولتی و سازمانی و با استقبال گسترده هنرمندان و علاقمندان اگشایش یافت، شامل 38 اثر از هنرمندان ایرانی و 10 اثر از هنرمندان خارجی از کشورهای اندونزی، ایتالیا، اسپانیا، تونس، ترکیه، نروژ است. همزمان با افتتاح این نمایشگاه کتاب آثار نمایشگاه و برگزیدگان این رویداد نیز معرفی شدند. بر این اساس فائزه صدیف، افروز قلی‌زاده و نسیم نوروزی به عنوان سه برگزیده نمایشگاه معرفی شدند. همچنین بخشی از این نمایشگاه به عکس‌های تعدادی از آتشنشان‌های سراسر جهان اختصاص دارد که با گرفتن عکس با پوستر نمایشگاه و عکس امید عباسی از این رویداد حمایت کردند. این نمایشگاه که با تاخیر دوماه از سالگرد شهادت این قهرمان ملی و در آستانه تولد 38 سالگی امید عباسی برپا شده با استقبال خانواده امید عباسی نیز روبرو شد.

پدر و مادر امید عباسی از برپایی این نمایشگاه از برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی قدردانی کردند. پدر امید عباسی گفت: امید در طول 15 سال زندگی حرفه‌ای خود جان بسیاری را نجات داد اما این بار شانس با او همراه نبود و او خود قربانی مرگ شد. او انسان بسیار جسور و نترسی بود و در طول زندگی‌اش بارها پیش آمد که در بهترین شرایط جان خود را برای نجات دیگران به خطر انداخت. شهناز دوستی همسر امید عباسی نیز گفت: ما همه مدیون قهرمان‌هایی چون امید عباسی هستیم و تعداد این قهرمان‌ها در کشور ما کم نیستند. برگزاری مراسم‌های بزرگداشت در واقع به نوعی تسکین خاطر بازماندگان است و ای کاش در زمان حیات این قهرمان‌ها از آن‌ها تجلیل می‌کردیم. او افزود: من خوشحالم که در کشور خودمان نیز حرکتی خودجوش و مردمی برای امید عباسی برپا شد. امید عباسی آتش‌نشان فداکار 25 اردیبهشت‌ماه سال گذشته در جریان یک آتش‌سوزی جان کودکی را نجات داد و با اهدای اعضا خویش به زندگی ۳ نفر دیگر حیات بخشید. مسابقه تصویرگری «امید» با هدف معرفی و تجلیل از این قهرمان واقعی به جامعه با زبان تصویر از سوی گروه هنری موگه و مدرسه هنری ایده شکل گرفته است. نمایشگاه «امید» تا پایان مردادماه در گالری ایده واقع در کریم خان زند، خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 میزبان علاقه مندان است. نمایش آثار هفتاد عکاس در «انتهای زمین» در این نمایشگاه بیش از هفتاد قطعه عکس رنگی و سیاه سفید - پس از ارزیابی و بررسی های انجام گرفته –  به نمایش گذاشته خواهد شد.

نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران در آخرین هفته مردادماه جاری با نمایش آثار عکاسان در قالب نمایشگاه «انتهای زمین» میزبان عکس هایی از طبیعت گرم و خشک ایران در وسعت جاذبه های گردشگری کشور خواهد بود. مجموعه عکس های نمایشگاه، منتخب جشنواره تورهای عکاسی، همچو این می و سبز سرخ (با موضوع نگاه های عاشورایی) و نگذاریم! خاطره شود...(به مناسبت سالروز گرامی داشت هفته محیط زیست) است.

این نمایشگاه که با همت عکاسان و حمایت دفتر «پایگاه عکس چیلیک» برگزار خواهد شد،  پس از تهران به استان اصفهان منتقل خواهد شد. کتابچه «انتهای زمین» حاوی مجموعه عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه همزمان با گشایش نمایشگاه رونمایی شده و نسخه ای از آن در اختیار صاحبان آثار قرار خواهد گرفت.

 مدعوین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده مشخص شدند مدعوین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده با رای و نظر شورای سیاست گذاری این سمپوزیوم مشخص شدند. نیمی از مدعوین شرکت کننده در سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده با رای و نظر شورای سیاست گذاری این سمپوزیوم بین المللی که متشکل است از جواد براتی، بهداد لاهوتی، مهدی ترشیزی، ابراهیم شاکری، سارا روحی‌صفت، محمود محرومی مشخص شدند. بر این اساس، یازده نفر برای شرکت در سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده دعوت شدند که از این تعداد تاکنون حضور محمد بهابادی، رافی داوتیان، سهند حسامیان، امیر معبد و احمد نادعلیان به قطعیت رسیده است و اسامی شش هنرمند دیگر نیز طی چند روز آینده مشخص می شود. بهداد لاهوتی دبیر سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده هدف از دعوت هنرمندان مدعو به این سمپوزیوم بین المللی را بالا رفتن کیفیت آثار شرکت کننده در این سمپوزیوم دانست و افزود: در دعوت و انتخاب هنرمندان مدعو سعی داشتم تا هنرمندان فعال عرصه هنرهای تجسمی که در رده های سنی مختلف قرار دارند را برای حضور در این سمپوزیوم بین المللی دعوت کنم. هیات انتخاب آثار سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده در بخش شرکت کنندگان سیزده اثر را پس از دو مرحله داوری برای حضور در این سمپوزیوم برگزید. سمپوزیم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده از ۲۵مرداد تا ۱۴شهریور سال ۹۳در شهر رویایی پدیده برگزار می شود.

نمایشگاه نقاشیخط امیرساسان مصطفوی افتتاح شد آثار جدید نقاشی خط امیرساسان مصطفوی با برگزاری نمایشگاهی در گالری نی عصر روز گذشته (17 مرداد) رونمایی شد. مصطفوی ده سال اخیر زندگی خود را در هند گذرانده است و این امر در برخی از آثار وی تأثیر مستقیمی گذاشته است. خودش نیز در این باره معتقد است که زندگی در هند وی را به سمت نقاشی خط های انتزاعی تر سوق داده است. از ویژگی تابلوهای نصب شده در نمایشگاه می توان به بوم های دست ساز آن اشاره کرد که مصطفوی خودش آنها را ساخته است. مصطفوی درباره تأثیرپذیرفتن از هنر هند توضیح داد: در مراحل تکمیل کار به شکل ناخودآگاه طراحی بعضی از حروف به سمت حروف سانسکریت هندی یا حروف لاتین رفته است و در بحث تکنیک های اجرا هم فضایی که در هند و نقاشی های هندی وجود دارد، تأثیری در آثار من داشته است. آثار ارائه شده در این نمایشگاه به چند دسته تقسیم می شوند؛ گروهی از این آثارخوانا نیستند و صرفاً حروفی هستند که با آنها طرح کلی اثر معنا می یابد.  دسته دوم استفاده از کلماتی مانند عشق و الله است و گروه آخر هم آثاری است که اشعار کامل در آنها به کار رفته است. علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه نقاشیخط امیرساسان مصطفوی می توانند تا 24 مردادماه ساعت 10 تا 19 به گالری نی واقع در اقدسیه مراجعه کنند.

نمایشگاه «عشق هنر کویر» گشایش یافت نمایشگاه نقاشی خط های سهیلا احمدی عصر جمعه هفدهم مردادماه 93 در گالری شکوه افتتاح شد. «عشق هنر کویر» عنوان این نمایشگاه است که احمدی در آن 30 اثر نقاشی خط با تکنیک میکس مدیا و ابعاد متفاوت ارائه داده است. او در این آثار اشعار شعرای بزرگی چون حافظ، مولانا، سهراب سپهری و ... را با بهره گیری از خط نستعلیق، شکسته و ثلث بر روی بوم هایش منعکس کرده است. احمدی که تاکنون در سه نمایشگاه انفرادی نقاشی خط شرکت داشته است، در مورد آثار تازه اش در این نمایشگاه گفت: موضوع تمامی آثارم در این نمایشگاه عشق است و به همین دلیل از اشعاری در آثار استفاده کردم که مضمون عشق در آن مستتر باشد. در مجموعه آثار قبلی ام از اشعار سهراب سپهری بهره گرفتم اما در این آثار از اشعار مختلفی از شعرای بزرگ ایرانی استفاده کرده ام، در واقع وقتی یک شعر را می خوانم،  بر اساس موقعیت زمانی و مکانی که قرار دارم آنچه یک شعر به من الهام می دهد را بر روی بوم انتقال می دهم. موضوع و مسیر از قبل مشخص نیست، بلکه خود شعر در هنگام کار مسیر را به من نشان می دهد و کار را جلو می برد. وی معتقد است، نقاشی خط هایش به صورت فی البداهه خلق می شوند و از قبل بر روی روند کاریش فکر نمی کند، همه چیز بر اساس احساساتش در لحظه پیش می رود، الهام قلبی که شعر در وی ایجاد می کند منجر به خلق یک اثر می شود. در این بین تکنیک آثار و متریال هایی که برای خلق یک اثر به کار می گیرد نیز بر حسب احساساتش در هنگام کار مشخص می شود. تونالیته رنگ هایی که او در آثارش به کار گرفته ، ملهم از رنگ هایی است که در طبیعت کویر به چشم می خورد، وی در این آثار بیشتر از رنگ های  قهوه ای، فیروزه ای، طلایی و مسی بهره گرفته است. احمدی در رابطه با تنوع آثارش به لحاظ فرم و رنگ گفت: تنوع آثارم به لحاظ فرم و رنگ به تاثیرات زندگی در یزد مربوط می شود، هر کدام از این آثار می توانند خود یک مجموعه باشند اما دوست دارم در یک نمایشگاه آثاری با تنوع زیاد ارائه دهم. احساساتم در لحظه خواندن شعر مرا به سمت استفاده از رنگ های مختلف سوق می دهد، رنگ ها و بافت های موجود در آثارم ملهم از آثار باستانی واقع در یزد و بافت قدیمی شهرهای اطراف آن است. رنگ آبی آسمان یزد و بافت کویری نیز تاثیرات زیادی بر روی کارها گذاشته است. از این رو این بافت کویری را به گونه های مختلف می توان در آثار رصد کرد. سهیلا احمدی متولد 1349 و مدیر نگارخانه هفت خوان در یزد است. وی تاکنون 10 نمایشگاه انفرادی در ایران برپا کرده و در بیش از 50 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور در آمریکا، کلمبیا، تهران، یزد، شیراز، اصفهان، و... شرکت داشته است. نمایشگاه نقاشی خط های «عشق  هنر کویر» تا چهارشنبه 22 مرداد ماه 93 در گالری شکوه دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار در گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 بازدید کنند.
 


۱۳۹۳/۵/۱۸ - ۱۵:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن