تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804760521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه های آیین گرامیداشت روز خبرنگار در بابلسر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حاشیه های آیین گرامیداشت روز خبرنگار در بابلسر ساری - ایرنا - آیین گرامیداشت روز خبرنگار در استان مازندران که جمعه شب در متل بانک ملی در شهر بابلسر برگزار شد با حاشیه ها و نکته های جالبی همراه بود.


براساس اعلام متولیان برگزاری این آیین حدود 800 خبرنگار برای این مراسم دعوت شده بودند که با توجه به گنجایش سالن مورد اشاره تعدادی زیادی از افراد دعوت شده در این مراسم در سالن حضور پیدا کردند.
البته چون خبرنگاران استان مازندران از راههای دور و نزدیک از رامسر در غرب تا گلوگاه در شرق به این مراسم دعوت شدند حضورشان تدریجی بود و بعد از گذشت حدود دو ساعت از مراسم برخی که راهشان دور بود تازه به جلسه می رسیدند.
استاندار ، معاونین استاندار ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ، برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ... از مدعوین به این مراسم بودند که تا آخرین دقایق در جلسه حضور داشتند.
نظم مورد نظر برای برگزاری چنین آیین هایی با تعداد شرکت کننده بالا بر فضای سالن حاکم نبود و به نظر می رسد یکی از ایراداتی است که به متولیان برگزار کننده این مراسم برمی گردد.
مجریان برنامه دو نفر بودند. یکی آنها از مجریان صدا و سیمای مرکز مازندران و دیگری کارمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود. تلاش این دو نفر در طول زمان چند ساعته مراسم بر این بود که فضای شاد و مفرحی بر فضای سالن حاکم باشد اما ظاهرا خیلی موفق نبودند.
مجری سیما گاهی وقت ها با لهجه مازندرانی برنامه اجرا می کرد و نکاتی را به زبان طنز در مورد مشکلات و معظلات کار خبری بیان می کرد که گاهی وقت ها مورد تشویق حاضران در جلسه قرار می گرفت.
اجرای برنامه موسیقی محلی توسط برداران محمدی که با لباس متحدالشکل و محلی همراه بود مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت.
از بخش های به نظر خوب و جذاب مراسم فوق هنرمندی بازیگران صدا و سیما در خصوص مشکلات کار خبرنگاری و آسیب ها و افت هایی که این شغل شریف را تهدید می کند به زبان طنز به نمایش گذاشتند که این برنامه مورد استقبال قرار گرفت.
با اینکه سخنرانان مدعو تلاش داشتند که کوتاه نکات مورد نظر خود را بیان کنند اما به علت تعداد زیاد آنها و همچنین برنامه های مختلفی که متولیان مربوطه برای این مراسم پیش بینی کرده بودند موجب خستگی و بی حوصلگی برخی از حضار شده بود که این خستگی را با بیرون رفتن پی در پی از سالن می شد حدس زد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس خانه مطبوعات ، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر ارشاد ، استاندار مازندران ، یکی از مدیران رسانه های مجازی و ... از سخنرانان این مراسم بودند که البته یکی از نمایندگان از پیش برای سخنرانی مدنظر نبود که متولیان مراسم وی را برای سخنرانی در مراسم قرار دادند و جالب اینکه نامبرده پس ایراد سخنرانی مراسم را ترک کرد.
همانند گذشته خبرنگاران صدا و سیما جزو مدعوین مراسم نبودند که این مساله این سواال را به ذهن متبادر می کند که مگر خبرنگاران صدا و سیما با سایر رسانه ها کارشان ، شغلشان و حرفه آنها با هم فرق دارد که در روزی به نام خبرنگار آنها به این مراسم یا دعوت نشدند و یا اینکه دعوت شدند و حضور پیدا نکردند!
عدم دعوت از خبرنگاران برای بیان مسایل و مشکلاتشان در این مراسم موجب شد برخی از آنها به این برنامه اعتراض بکنند و حتی یکی از آنها که گفته می شود از خبرنگاران باسابقه و جبهه و جنگ و از جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس هم می باشد به نشانه اعتراض و با داد و بیداد تلاش می کرد که حرف هایش را به گوش مسوولین برساند.
همین کار این خبرنگار باعث شد که از وی برای بیان دیدگاههایش به پشت تریبون برود و حرفهایش را بیان کند.
وی مهمترین خواسته اش توجه به خبرنگاران باسابقه و جنگ دیده بود و از برخی بی مهری ها نسبت به خودش به شدن گلایه مند بود.
همچنین چند نفر دیگر نیز تلاش داشتند به شیوه فوق به پشت تریبون بروند و دیدگاههای خود را مطرح کنند که متولیان نظم جلسه از این کارشان ممانعت بعمل آوردند.
البته کار از پیش ضبط شده ای که حاوی نقطه نظرات و بیان دیدگاههای شماری از خبرنگاران استان مازندران بود در بخشی از مراسم به صورت فیلم پخش شد.
حضور ریش سفیدان و مو سپید کردگان خبر و آنهائیکه روزگاری راست قامت در سرما و گرما ، در تمام صحنه ها حضور می یافتند که جامعه از بی اطلاعی در رنج و عذاب نباشد و الان عصا بدست و عینک زربینی به چشم در جلسه حضور داشتند از نکات و صحنه های جالب و دیدنی این مراسم بود.
همچنین برخی از خبرنگاران با نوزادان چند ماهه شان در مراسم حضور پیدا کرده بودند که این امر نشان دهنده اوج دلبستگی و عشق به کار و اهمیت این روز برای این عده از همکاران داشت.
یکی از همین پیشکوستان عرصه آگاهی بخشی به جامعه به طعنه می گفت شاید تنها حسن برگزاری این مراسم همین که همه همکاران از قدیمی ها تا جوان ترها را یکجا می بینی و از حال و روزشان باخبر می شوی.
مراسم تا بعد از اذان مغرب نیز ادامه پیدا کرد و بخش پایانی مراسم اهدا جوایز به برترین های جشنواره و نمایشگاه مطبوعات بود.
مراسم بعد از اهدا جوایز به پایان رسید و مهمانان برای صرف شام به رستوران دعوت شدند.
گفته های شماری از خبرنگاران حاکی از رضایت نسبی آنها از پذیرایی در مقایسه با سال های گذشته خبر می داد.
همچنین گفته می شود تمام هزینه های مراسم اعم از هدیه ها و هزینه پذیرایی را استانداری پرداخت کرده است.ک/4
608



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن