تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799077097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدید به مرگ برای طوطی 80 میلیون ریالی/ تجارتی سیاه در بازار سیاه حیوانات/ حیوان پروری به جای فرزند پروری دردنیای مدرن امروز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تهدید به مرگ برای طوطی 80 میلیون ریالی/ تجارتی سیاه در بازار سیاه حیوانات/ حیوان پروری به جای فرزند پروری دردنیای مدرن امروز
اگر طالب داشتن حیوانی خاص هستید با ما همراه باشید.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طی چند سال گذشته تمایل بعضی افراد به نگهداری حیات وحش افزایش پیدا کرده که در این گزارش به ابعاد این موضوع پرداخته خواهد شد.ابتدا سری به یکی از بازارهای خرید و فروش حیات وحش می زنیم.
*تجارت سیاه در بازار سیاه حیات وحش
جمعه‌‌ها در این بازار جای سوزن انداختن نیست، عده‌ای می فروشند و عده‌‌ای می‌خرند...
اگر طالب داشتن  حیوانی خاص هستید با ماه همراه باشید.
اتوبان آزادگان -بازار خلیج فارس
شاید 3 سال پیش زمانی که شهرداری تهران بازاری در بزرگراه آزادگان برای خرید و فروش پرنده‌های زینتی راه‌اندازی می‌کرد، گمان  نمی کرد درحاشیه این مجتمع بازار سیاه حیوانات شکل بگیرد.
به سمت بازار که راه می‌افتیم چشممان به همه چیز می‌خورد از بازار گرمی نوجوانی 12 ساله که برای فروش سگش آمده تا فروشندگان گربه‌های خانگی و...
به سمت نوجوان می روم و از او قیمت سگ را می‌پرسم ، می‌گوید ، برایش 200هزار تومان قیمت گذاشته اما نمی ‌داند از چه زاویه‌‌ای است با این حال 2 خانواده مشتری پرو پا قرص آن شده‌‌اند.جلوتر که می رویم به سوژه‌های جالبتری به چشم می خورد فروش سگهای نگهبان وحشی، سنجاب، همستر، خرگوش و ... به ساختمان اصلی که می رسیم اولین چیزی که به چشممان می‌خورد بنرهایی است که به درب و دیوار نصب شده است و خرید و فروش هر گونه حیات وحش از جمله پرنده شکاری، سنجاب ، سگ و گربه را در این محدوده ممنوع اعلام کرده است اما در مسیری که ما آمدیم به تمام این موارد بر خوردیم.
به پاساژ می رسیم، مرکزی برای خرید و فروش پرندگان زینتی، اما گویا این ظاهر ماجراست.
*طوطی سخنگو از 850 هزار تومان به بالا
هیاهوی داخل پاساژ برپاست که در صدای آواز پرندگان گم شده، وارد یکی از مغازه‌های می‌شویم ، پرندگان زیبایی در قفسهایی کوچک خودنمایی می کنند از فروشنده خواستم چند نمونه را معرفی کند که از نامشان معلوم بود پرنده بومی طبیعت خودمان نیستند.
فروشنده گفت: نزدیک به 90 درصد این پرندگان وارداتی هستند که از کشورهای مختلف از جمله هند خریداری شده‌اند.
قیمت یکی از طوطی‌ها را که پرسیدم اظهار داشت: این طوطی 7 تا 8 کلمه صحبت می کند و قیمت آن 850 هزار تومان است اما همکارانم یک میلیون به بالا می فروشد.
با توجه به اینکه قبلاً هم خبر از خرید و فروش پرندگان وحشی در این بازار شنیده بودم سراغ پرنده‌های شکاری مانند جوجه عقاب و شاهین را گرفتم که کمی محتاط‌تر شده ابتدا منکر این پرندگان شد اما بعد از اینکه اطمینان حاصل کرد که مأمور نیستیم و قصد خرید داریم آدرسی در خارج از پاساژ داد و گفت بروید پیش آقای ... و بگویید از طرف... آمده‌ام.
* جوجه عقاب از یک میلیون به بالا
پشت پاساژ که می روی خرید و فروش‌ها در گوشی‌ می شود هر چیزی که نمی توانی در پاساژ پیدا کنید اینجا می توانی ببینی.
سراغ فرد مورد نظر رفتم گفتم آقای... مرا فرستاده ، جوجه عقاب می خواهم گفت: دارم قیمت آن ازیک میلیون به بالا است.
درحالی که تعجب کرده بودم گفتم اینجا جوجه عقاب نگهداری می‌کنید؟
گفت: خیر، آدرس بدید با پیک براتون می فرستیم.
یاد بنرهای روی دیوار افتادم شاید این قانون تنها روی کاغذ زیباست چرا که اگر ضمانت اجرایی داشت الان شاهد دلالی برخی افراد سودجو اطراف این مرکز نبودیم.
*تهدید به مرگ و زورگیری
زمانی که از پاساژ خارج شدم پیرمردی که متوجه شده بود خبرنگاریم جلو آمد و با حالتی آشفته گفت: چند روز پیش در حاشیه این پاساژ چند نفر زورگیر مرا با چاقو تهدید به مرگ کرده و طوطی که 200 کلام صحبت می کرد و قیمتی نزدیک به 8 میلیون تومان را داشت به زور گرفتند و حالا حرفش به هیچ جا نمی رسد.
بله دنیای خطرناک قاچاق حیوانات باعث شده تا سودجویان برای سود بیشتر از انجام هر کاری ابایی نداشته باشند اما شاید آن پیرمرد هم نمی دانست!
خرید و فروش حیوانات وحشی جرم است یعنی چه فروشنده با شی و چه خریدار متخلف هستی.
*خرید و فروش حیوانات سومین تجارت دنیا
خرید و فروش حیات وحش در حالی رو به افزایش است که وقتی سراغ مسئولین محیط زیست می رویم و پیگیری می ‌کنیم سعی در توجیه دارند.
معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، می گوید: تا این لحظه هیچ مجوزی در فضای مجازی و چه واقعی برای خرید و فروش صادر نکرده ایم.
خب، پس تمام این خرید و فروش‌ها غیر قانونی صورت می گیرد و پس چرا نظارتی نمی شود؟
با این سوال سراغ مدیر کل محیط زیست استان تهران رفتیم.
محمد هادی حیدرزاده با تأیید خرید و فروش غیر قانونی حیات وحش گفت: خرید و فروش حیوانات سومین تجارت پرسود دنیا البته از نوع غیر قانونی است.وی ادامه داد:متأسفانه عده‌ای علاقه مند به نگهداری حیات وحش هستند و حاضرند هزینه زیادی برای نگهداری صرف کنند، به عنوان مثال در کشفیات یگان حفاظت به مواردی برخورد کردیم که عده‌ای ماهیانه 4 تا 5 میلیون تومان هزینه نگهداری یک حیوان می‌کردند.
مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: متأسفانه عده‌ای به جای داشتن فرزند به نگهداری حیوانات روی می‌آورند و تمام مهرشان را خرج یک حیوان می ‌کنند ما باید سعی کنیم فرهنگ مردم را تغییر دهیم.
بله ، متأسفانه گاهی آسیبی که توسط این دایه‌های مهربانتر از مادر به حیات وحش وارد می شود دیگر قابل جبران نیست.
حیدرزاده در این خصوص تصریح کرد: موردی داشتیم که شخصی در منزل شخصی خود شیر نگهداری می‌کرد و به دلیل نور ناکافی و غذای نامناسب این حیوان دچار نرمی استخوان و بیماری کلیوی و ... شده بود و حتی نمی‌توانست درست روی دست و پاهایش بایستد.
*تناسبی بین جرایم و تخلفات نیست
در کنار علاقه برخی برای نگهداری حیات وحش عده‌ای سودهای کلانی می‌آورند و به تخلفات بسیاری دست می زنند اما قانون چگونه با آنها برخورد می‌کند.
شاید قوانین محیط زیست ضمانت اجرایی ندارد چرا که بعضاً می بینیم یک قاچاقچی دستگیر می‌شود اما یا تبرئه می شود ویا جریمه‌ای خیلی کمتر از تخلف انجام شده برایش تعیین می شود.
حیدرزاده با بیان اینکه هیچ تناسبی بین جرائم و تخلفات وجود ندارد افزود: ما هم در سازمان محیط زیست به آن ایراد داریم و شاید ضرورت تشکیل دادگاه ویژه محیط زیست هر روز بیشتر می شود.
لازم به ذکر است، با توجه به افزایش قاچاق و خرید و فروش زیر زمینی حیوانات شاید زمان آن فرا رسیده باشد که مسئولان محیط زیست و مراجع قضایی با عاملان این موضوع جدی تر برخورد کنند.انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن