تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803174149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدان نيازمند ايجاد زيرساخت هاي گردشگري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۳۸ق.ظ)
در كميسيون گردشگري شوراي اسلامي اسلامي شهر همدان مطرح شد: همدان نيازمند ايجاد زيرساخت هاي گردشگري است جلسه اين هفته كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شورا اسلامي شهر همدان با حضور نمايندگان مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي ،مديرکل دفتر فني و مديرکل بحران استانداري، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، اعضاي شورا ، شهردار، معاون شهرسازي و معماري شهرداري همدان و سرمايه گذار بخش خصوصي پيرامون بررسي زير ساختهاي گردشگري در شهر همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگاز موج از استان همدان، امير خجسته نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي، شوراي شهر را پارلمان محلي دانست و گفت: وحدت گرايي و همدلي پيش زمينه ايجاد زيرساختهاي توسعه و پيشرفت استان است.
خجسته با تاکيد بر اينکه مشکلات شهر و استان را بايد با هم گرايي، هم انديشي و داشتن سعه صدر حل کرد افزود: وجود اختلافات و نبود وحدت و همفکري در بين مسولين و مديران آسيبي است که استان را تهديد مي کند بر اين اساس مديران استان بايد دلسوزانه پيگير امور بوده و قبل از هر چيز وحدت داشته باشند.
وي با انتقاد از اينکه در شهر همدان همگرايي لازم در بين نهادهاي گوناگون وجود ندارد، اظهار کرد: تخريب افراد نشانه ضعف است و آسيب آن متوجه مردم و استان مي شود.
رئيس کميسيون امور شوراهاي اسلامي مجلس افزود: ضروري است از ظرفيت ها و پتانسيل هاي استان و شهر همدان در جهت ارتقاي و توسعه استفاده کرد و در اين راستا نبايد فرصت ها را از دست داد.
امير خجسته با تاکيد بر اينکه اعضاي شوراي اسلامي شهر، مديران و نمايندگان بايد در کنار يکديگر کار کنند، يادآور شد: استان همدان در زمينه توسعه مغفول مانده و براي جبران بايد تمام مديران و افراد تاثيرگذار دست در دست هم داده و همکاري و همگرايي داشته باشند.
* گردشگري همدان در حد حرف مانده است
خجسته با اشاره به اينکه همدان داراي بيش از هزار و 700 اثر تاريخي است، تاکيد کرد: توجه به گردشگري در استان در حد حرف باقي مانده به گونه اي که هنوز درآمد پايداري از حوزه گردشگري نصيب پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين نشده و براي خروج از اين وضعيت نياز به وحدت و همگرايي است.
وي ادامه داد: همدان در حال حاضر براي جذب سرمايه‌گذار مستعد شده و زيرساخت‌ها نسبت به گذشته بهبود يافته است.
اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه جذب سرمايه‌گذار بايد در اولويت استان قرار گيرد، افزود: بايد به سمت خصوصي سازي حرکت کرد و در اين راستا اجراي درست اصل 44 قانون اساسي ضروري است.
امير خجسته با اشاره به مسافران ورودي در تعطيلات عيد فطر به استان گفت: ورود حجم بالايي از مسافر در اين ايام سبب شد تا استان همدان در صدر استان‌هاي مهمانپذير در کشور قرار گيرد اما آمار بالاي ورود مسافر به استان تذکري به مديران براي فراهم آوردن زيرساخت‌هاي لازم بود.
خجسته جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي را براي ايجاد زيرساخت ها ضروري دانست و اظهار کرد:
با تشکيل اتاق فکر بايد از تفکر و نقطه نظرات نخبگان استان در اين اتاق براي جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگري استان تلاش کرد.
* ضرورت آموزش فرهنگ عمومي گردشگرپذيري در همدان
ابراهيم کارخانه اي ديگر نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي نيز برگزاري نشست هاي هم انديشي جهت رفع مشکلات استان را ضروري دانست و گفت: اقدام شوراي اسلامي شهرهمدان در برگزاري جلسه رفع مشکلات حوزه گردشگري بسيار با ارزش و قابل توجه است.
کارخانه اي با بيان اينکه فرهنگ پذيرايي از گردشگران در استان بايد نهادينه شود اظهار کرد: آموزش مديران و شهروندان جهت مواجه با گردشگران نيز ضروري است.
اين نماينده مجلس با بيان اينکه بايد با يک برنامه فراگير زيرساختهاي گردشگري را در استان فراهم نمود،افزود: لازم است با تعامل و همکاري تمامي دستگاه هاي ذيربط امکانات و بسترهاي جذب توريست در استان همدان را فراهم کرد.
* توسعه پايدار همدان در گرو توجه به حوزه سرملايه گذاري و گردشگري است
در ادامه رئيس کميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينکه توجه ويژه به حوزه گردشگري و سرملايه گذاري منجر به توسعه پايدار مي‌شود،گفت: حوزه گردشگري آيينه تمام‌نماي يک استان است چرا که يک گردشگر با مشاهده فضاي شهري، مي‌تواند عملکرد و نوع تفکر مسئولان و مديران استان و شهر را در معرض داوري قرار دهد که بر همين اساس تفکر و تدوين برنامه مدون در حوزه گردشگري و توريسم بسيار حائز اهميت است.
علي رضايي با تاکيد بر اينکه بايد با همت و تفکر جمعي به مشکلات گردشگري استان و شهر همدان پرداخت ،اظهار کرد: ضروري است ضمن جمع‌آوري نقطه نظرات کارشناسان حوزه گردشگري، ظرفيت‌هاي اين بخش را احصاء و تدوين کرده و به سرمايه‌گذاران معرفي نمود تا با ورود سرمايه‌گذار خصوصي در اين حوزه، گردشگري شهر همدان به سمت پويايي بيشتر حرکت کند.
رضايي تأکيد کرد: با حمايت‌ها و فراهم کردن زمينه‌هاي لازم براي حضور سرمايه‌گذار حوزه گردشگري در همدان مي توان زمينه هاي رونق فضاي کسب و کار و توسعه پايدار را ايجاد کرد.
وي نيز با تبريک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رساني گفت:اصحاب رسانه در انعکاس مطالبات مردم به مسؤلين رسالت مهمي را دارند و در رونق صنعت گردشگري استان مي توانند نقش بسزايي را ايفا کنند.
* طرح جامع گردشگري همدان تدوين و اجرايي شود
علي اکبر نظري عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با تاکيد بر اينکه طرح جامع گردشگري استان همدان بايد تدوين شود، گفت: زيرساخت هاي شهر همدان مناسب نبوده و ايجاد اين زيرساختها همت و تلاش مضاعف مسولين از جمله دولت، نمايندگان مجلس وشوراهاي اسلامي شهر را مي طلبد.
نظري با اشاره به حجم مسافر ورودي به استان همدان در تعطيلات عيد فطر اظهار کرد: با توجه به مشکلاتي که در اين زمينه به وجود آمد مي‌طلبد تا مديريت استان در اين زمينه تدبيري مناسب بينديشند.
وي با بيان اينکه بحران ايجاد شده در زمينه پذيرش گردشگران در تعطيلات عيد فطر زيبنده پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين نيست، افزود: همدان با اين همه قدمت نبايد با بروز چنين مساله دچار چالش و بحران شود، بر اين اساس نياز است تا دولت و نمايندگان مجلس براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري و تاسيسات اقامتي شورا و شهرداري را کمک کنند.
نظري با اشاره به اينکه چندين سال است که بحث گردشگري در استان همدان مطرح است، اضافه کرد: با توجه به اينکه شهرداري تنها متولي حوزه گردشگري نسيت لذا لازم است طرح جامع گردشگري همدان با همفکري و وحدت مديران و مسولين استان تدوين شود.
اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان با انتقاد از اينکه متاسفانه هم اکنون گردشگران را تنها به سمت گنجنامه سوق مي دهيم، افزود: اين امر درست نبوده و تمام نقاط مستعد شهر براي جذب گردشگري بايد لحاظ شود.
علي اکبر نظر با تاکيد بر اينکه براي ايجاد کمپينگ اقامتي تنها شهرداري و شوراي شهر تکليف ندارند، گفت: با پشت ميز نشيني نمي توان مشکلات را حل کرد و رسيدگي و رفع مشکلات استان و شهر حرکت جمعي و همت همگاني را مي طلبد.
نظري همچنين ضمن تبريک روز خبرنگار با اشاره به نقش رسانه ها در پيشرفت و توسعه استان، اظهار کرد:اصحاب رسانه با تدبير و برنامه ريزي مي توانند در عرصه هاي مختلف از جمله گردشگري وارد شده و نهضت پاسخگويي از سوي مسولين را ايجاد کنند.
علي رحيمي فر عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان هم در اين جلسه اظهار کرد:بيشتر هزينه هاي خدماتي شهر به حوزه خدمات شهري تحميل مي شود و سهم هزينه هاي ماليات در اين حوزه ضعيف است.
رحيمي فر اضافه کرد: مي طلبد مجلس شوراي اسلامي بستر لازم را فراهم نمايد تا به تدريج سهم خدمات شهري از منابع مالياتي بيشتر شود.
* همدان برنامه ريزي بلندمدتي براي گردشگري ندارد
مديرکل دفتر فني استانداري همدان نيز در اين جلسه با بيان اينکه هنوز برنامه ريزي بلندمدتي براي گردشگري نداريم، گفت: تصميمات مقطعي در زمينه گردشگري در آينده به توسعه اين بخش آسيب وارد مي کند.
کيوان کاظمي مستقيم با اشاره به اينکه درآمد سرانه استان از متوسط کشوري پايين تر است، اظهار کرد: براي بهبود اين وضعيت بايد به توسعه استان در بخش هايي همچون گردشگري توجه شود.
کاظمي مستقيم با تاکيد بر اينکه تنها راه نجات استان همدان رونق صنعت گردشگري است، گفت: شرايط بالقوه خوبي در استان در زمينه توسعه گردشگري وجود دارد اما تصميمات در اين زمنيه مقطعي است.
وي تاکيد کرد: در توسعه گردشگري ابتدا بايد نقاطي که براي سرمايه گذاري ظرفيت دارند در اولويت قرار گيرند.
* زيرساخت‌هاي اقامتي در همدان ضعيف است
در ادامه اين جلسه مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري همدان نيز اقدام شوراي اسلامي شهر همدان در زمينه حمايت سرمايه گذاران و توجه به حوزه گردشگري را ارزشمند دانست و گفت: تعامل و همکاري ميراث فرهنگي و شوراي و شهرداري در زمينه گردشگري در توسعه و آباداني شهر موثر است که در اين راستا گام بلندي برداشته شده است .
ريحان سروش مقدم با بيان اينکه زيرساخت‌هاي اقامتي در همدان ضعيف است، گفت:جزيره اي عمل کردن در گردشگري همدان موفقيت آميز نيست و اگر همه نهادها به ياري يکديگر نيايند نمي‌توان اين بخش فراگير گردشگران را مديريت کرد.
سروش مقدم بايد قوانين و تصميمات به توسعه حوزه گردشگري بيانجامد و امکان جذب سرمايه‌گذار فراهم شود، افزود: حضور چشمگير و بي‌سابقه مسافران در تعطيلات عيد فطر در همدان گوياي اين مطلب است که همدان به يک استان گردشگري فعال در سطح کشور تبديل شده است و اين حضور پرشور، اطمينان از سرمايه‌گذاري را به سرمايه‌گذار مي‌دهد.
وي با اشاره به اينکه با اقدامات جزيره اي نمي توان به جايي رسيد، افزود: تعطيلات عيد فطر و ازدحام مسافر در همدان نشان داد که اگر همکاري و همراهي تمام دستگاه ها نباشد در حوزه مديريت گردشگري با مشکل رو به رو مي شويم.
وي با بيان اينکه در ايام تعطيلات بيش از 830 هزار نفر وارد استان همدان شد، يادآورشد: با وجود ورود تعداد بالايي مسافر به استان و کمبود فضاهاي اقامتي تلاش شد تا بتوان اين وضعيت را مديريت کرد.
سروش مقدم بيان کرد: حجم بالاي مسافر تلنگري در زمينه زيرساخت ها و تاسيسات اقامتي بود که بايد براي ايجاد آن به دنبال جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي بود.
مديرکل مديريت بحران استانداري همدان نيز در اين کميسيون با اشاره به اينکه 70 مورد نقيصه در ايام تعطيلات عيد فطر در زمينه گردشگري استان احصا شد، گفت: شهر همدان ويترين گردشگري استان محسوب مي شود و اگر اقدامات در اين شهر به خوبي باشد مي تواند سبب تبلور توسعه گردشگري استان باشد.
عليمردان طالبي با اشاره به اينکه متولي گردشگري تنها يک دستگاه نيست، گفت:لازم است در زمينه مسائل فرهنگي ظرفيت پذيرش مسافر و گردشگر در همدان کار شود.
طالبي با بيان اينکه در ايام تعطيلات برخي ضعف ها به علت تصميمات مديريتي بوده، افزود: با برخي تصميمات مي شد از بروز مشکلات جلوگيري کرد.
وي با تاکيد بر اينکه براي پذيرايي بهتر از مسافران مي توانستيم از بسياري از ظرفيت هاي موجود بهره ببريم، گفت: مديريت بحران استانداري آمادگي دارد تا در صورت در اختيار گذاشتن زمين کمپ اسکان اضطراري و عادي مسافران را ايجاد کند.
شهردار همدان هم در اين نشست با اشاره به اينکه زير ساخت‌هاي گردشگري همدان ضعيف است، گفت:گرچه از نظر تاريخي و طبيعي همدان ظرفيت‌هاي بسياري دارد اما زيرساخت‌هاي لازم براي بخش گردشگري در آن مهيا نيست.
سيد مصطفي رسولي که معتقد بود گرفتن عوارض نمي‌تواند درآمدي مستمر و پايدار ي رابراي شهرداري همدان تامين کند، اضافه کرد: حضور مسافران در عيد فطر امتحاني بزرگ براي همدان بود که با چهار برابر شدن ظرفيت پذيرش مسافر در استان همدان مواجه شديم.
رسولي با اشاره به جذب و حمايت سرمايه‌گذاران در همدان به پروژه 76 هکتاري پارک ملل نيز اشاره کرد و افزود: اين طرح داراي بخشهاي مختلفي شامل کمپينگ مسافرين، پارک، نمايشگاه بين المللي، پارکينگ و .. است.
گفتني است، در ادامه اين جلسه طرح يکي از سرمايه گذاران بخش خصوصي مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن