تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819963541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستان داعش بر طلای آبی عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دستان داعش بر "طلای آبی عراق"


یک روزنامه ایتالیایی در مطلبی با عنوان "دستان داعش بر طلای آبی عراق" نوشت : جهان غرب تقریبا با بی تفاوتی به سقوط بی وقفه عراق و خاورمیانه قدیم می نگرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر "آلبرتو نگری " نویسنده مقاله منتشره در روزنامه ایتالیایی "ایل سوله 24 اوره " می نویسد: "جرج بوش " پسر در سال 2003 میلادی قصد داشت دموکراسی به عراق صادر کند و بار دیگر نقشه خاورمیانه را ترسیم نماید- حال پس از عقب نشینی (آمریکا از عراق) در سال 2011 هر نوع شبحی از این پروژه از بین رفته است، پروژه ای که همراه با دولت عراق افول کرد.
روزنمه ایتالیایی
اکنون تروریستهای داعش هم چون یک گله سیاهپوش بر این طرح های خانمان برانداز ژئوپلیتیک می تازند و به اعراب وعده برقراری اولین خلافت اسلامی امویان قرن هفتم را می دهند. از "حلب " در سوریه تا "فلوجه " در نزدیکی بغداد و در "تکریت " واقع در مرز کردستان عراق، پیشروی گروهک تروریستی داعش  افزایش یافته و آنان شهر "سنجار" عراق را در مرز سوریه و نیز  شهر "زومار" و "سدی " در جنوب "موصل " را تصرف کرده اند. مقاله نویس ایتالیایی ادامه می دهد:  خاورمیانه فقط گاز و نفت و متان نیست،  برای خوردن و آشامیدن باید رودخانه ، سد، کانال و نیروگاه برق در اختیار داشت. داعش کنترل خود را بر بخش های گسترده ای از دجله و فرات، دو رودخانه بزرگی که از ترکیه تا خلیج  فارس جاری هستند، گسترش داده است . عراق و سوریه برای آب ، کشاورزی و صنعت به این حوضه وابسته هستند. و در این شرایط آب می رود که به یک هدف مهم راهبردی هم چون نفت تبدیل شود. نفتی که هم اکنون در سوریه در دستان "ابوبکر بغدادی " است که اقدام به صدور آن به عراق می نماید و درآمد حاصل از آن روزانه یک میلیون دلار تخمین زده می شود.
درگیریهای داعش و عراق برای تصرف سد موصل
داعش به تازگی به این غنیمت، میدان نفتی زومار را واقع در کردستان عراق در نزدیکی خط لوله ای که نفت این کشور را به پایانه "جیهان " واقع در ترکیه انتقال می دهد. در ادامه این مقاله آمده است: در این جنک جهانی که در خاورمیانه به راه افتاده،  اقدامات نظامی با اشکالی از تروریسم که برای مردم غیرنظامی ویرانی به بار می آورد، همراه نموده است . میلیون ها آواره و پناهنده خانه هایشان را ترک می کنند و در میان مرزها سرگردانند تروریست های داعش سدی بر رودخانه "فرات " را در نزدیکی فلوجه به اشغال خود در آورده و میلیون ها نفر را در "کربلا"- "نجف " و "ناصریه " بدون آب گذاشته اند. این در حالی ست که 300 کیلومتر از اراضی اطراف "ابوغریب " در سیل فرو رفته و به منظور تارومار کردن دشمن هم چون در قرون وسطایی جدید- مردم عراق به خفقان کشیده می شوند. به باور نویسنده، پیشروی خلافت که منشا آن یکی از جناح های القاعده است، نماد شکست راهبردی بسیار بزرک سیاست آمریکا با همدستی مجرمانه ترکیه - قطر و عربستان سعودی است. این پروژه پیش از این در ژوئیـ سال 2012 با اولین پیام ابوبکر البغدادی مطرح شده بود و سپس در تاریخ 29 ژوئن گذشته خبر تشکیل یک خلافت میان سوریه و عراق از استان حلب واقع در شمال سوریه تا استان "دیاله " واقع در شرق عراق در نزدیکی ایران دریافت گردید وی می افزاید: مرزهای سوریه و ترکیه تا استان "الانبار"  واقع در غرب عراق درگیر هستند  با فتح موصل اشغال سرزمین به شمال عراق و کردستان و در تماس نزدیک با مرز ترکیه و ناتو نیز رسید.
نیروهای کرد عراق
بیش از یکصد هزار کیلومتر مربع با چاه های  نفتی، رودخانه ها و سدها و یک جمعیت چند میلیون نفری با قرائت شخصی از دین اسلام از جمله مثله کردن اعضای زنان و زجر و آزار سیستماتیک تمامی اقلیت ها حتی اقلیت مسلمان مانند شیعیان  همراه شده. مقاله نویس این روزنامه ایتالیایی، در پایان می نویسد: پیش از این مورخی به نام "تونی جودت " چند سال پیش کتیبه روی قبر جاه طلبی های آمریکا را چنین نوشته بود، "بر این اعتقادم که در دهه های آینده، به نسل میان سقوط کمونیسم در سال 1989 و اشغال فاجعه بار عراق از سوی آمریکا به مثابه سال هایی خواهیم نگریست که ملخ خورده است".


شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن