تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819633592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر دفاع جدید انگلیس به افغانستان می رود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر دفاع جدید انگلیس به افغانستان می رود لندن - ایرنا- ˈمایکل فالونˈ وزیر دفاع جدید انگلیس، در آستانه پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در افغانستان، به استان های قندهار و هلمند می رود.


به گزارش ایرنا، براساس بیانیه روز پنجشنبه وزارت دفاع انگلیس، فالون ضمن دیدار با نیروهای نظامی مستقر این کشور در افغانستان، با فرماندهان ارشد ارتش افغان، نیروهای آمریکایی و نیروهای بین المللی کمک به امنیت ˈآیسافˈ، نیز ملاقات خواهد کرد.
براساس بیانیه یاد شده، فالون پیش از سفرش به افغانستان گفت: به رغم بهتر شدن وضعیت امنیتی شهرها و روستاهای استان هلمند ، اما این مناطق همچنان شاهد برخی فعالیت های نیروهای شورشی است که نیروهای افغان درحال مواجه شدن با آنها هستند.
وی افزود: از جمله محورهای سفرش، چگونگی آماده سازی خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان و نیز کمک به افزایش توان نیروهای افغانی است که هم اکنون شمار آنها به 350 هزار نفر می رسد.
براساس برنامه اعلام شده از سوی دولت انگلیس، تا پایان سال 2014 میلادی باتوجه به اینکه نیروهای امنیتی افغانستان مسوولیت برقراری کامل امنیت در سراسر این کشور را برعهده می گیرند، دیگر هیچ یک از نیروهای انگلیسی در افغانستان، نقش جنگی برعهده نخواهند شد.
انگلیس در حال حاضر حدود چهارهزار نظامی در افغانستان دارد و مقر اصلی نیروهای انگلیس در افغانستان موسوم به ˈکمپ بستیونˈ و یک پایگاه نظارت و شناسایی به نام ˈاسترگا 2ˈ بوده است.
فیلیپ هاموند وزیر دفاع سابق انگلیس در اردیبهشت ماه سال جاری در جریان سفرش به افغانستان، رسما پایان فعالیت پایگاه نظامی ˈاسترگاˈ واقع در ولایت هلمند افغانستان را اعلام کرد.
با تعطیلی این پایگاه، نیروهای انگلیسی در اردوگاه موسوم به ˈکمپ بستیونˈ واقع در استان هلمند و همچنین مناطق حومه کابل و قندهار مستقر شدند.
پایگاه استرگا در اوت سال 2013 با هدف جمع آوری اطلاعات و ارائه کمک به نیروهای آمریکایی و انگلیسی مستقر در منطقه راهبردی مرکز هلمند راه اندازی شد.
این پایگاه در اوج فعالیتش ، 180 پرسنل داشت.
ارتش انگلیس از سال 2001 میلادی در افغانستان حضور دارد و تاکنون 453 نظامی انگلیسی نیز در آن کشور کشته شده اند.
تعداد نیروهای انگلیسی در افغانستان تا حدود دو سال پیش بالغ بر 10 نفر بود که در 137 پایگاه نظامی کوچک و بزرگ مستقر بودند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تاکید کرده است که همه نیروهای رزمی این کشور تا پایان سال 2014 میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد و پس از آن فقط تعدادی از مستشاران و مربیان نظامی انگلیسی ( کمتر یک هزار نفر) در کابل مستقر می شوند تا به نیروهای ارتش ملی افغانستان آموزش دهند.
پس از تقریبا 13 سال، مأموریت نظامی نیروهای بین المللی از جمله انگلیس در افغانستان پایان می یابد و لندن همانند واشنگتن از این هراس دارد که وضعیت امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی به وخامت بگراید.
وزارت دفاع انگلیس اخیرا اعلام کرد، نیروی هوایی سلطتنی این کشور در حال آماده سازی یک اسکادران مجهز به هواپیماهای جنگنده پیشرفته ˈتورنادوˈ ، به منظور آخرین اعزام به افغانستان است .
به گفته وزارت دفاع انگلیس، ˈاسکادران 31 ˈ یا ˈگلداستارˈ ، که مجهز به هواپیماهای ˈتورنادو جی آر 4 ˈ می باشد، قرار است جایگزین اسکادران ˈای ایکس ˈ مستقر در پایگاه هوایی قندهار شود.
اروپام *1* 1552** 3404



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن