تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803629709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی بازارهای هدف کشورهای همسایه برای افزایش امور تجاری ضروریست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی شناسایی بازارهای هدف کشورهای همسایه برای افزایش امور تجاری ضروریست انزلی -ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی شناسایی بازارهای هدف کشورهای همسایه به منظور افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر را الزامی خواند.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، ˈ رضا مسرور ˈ با اشاره به ظرفیت های این منطقه در تعاملات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر عدم شناخت بازارهای یکدیگر را یکی دیگر از ضعف های موجوددر مبادلات تجاری و سرمایه گذاری میان ایران و روسیه عنوان کرد .
وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در سفر مدیران مناطق آزاد اوکتائو در قزاقستان به منطقه آزاد انزلی اعلام شد که تأمین آب شرب در این منطقه از جمله مشکلاتی است که ایران به راحتی می تواند آن را برآورده کند.
وی افزود: به گفته مقامات منطقه اوکتائو قیمت یک بسته 5 لیتری آب در این منطقه سه دلار است درحالیکه بسته 9 لیتری آب معدنی در کشورمان حدود یک دلار است. این موضوعی است که از آن غافل هستیم، یعنی از توانمندی ها و ظرفیت های بازارها شناخت کافی نداریم و این عدم شناخت در بازارهای ایران و روسیه نیز وجود دارد.
*احداث بندر کاسپین با پیشرفت خوبی در حال انجام است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در ادامه با اشاره به در دست ساخت بودن بندر کاسپین گفت: این بندر با ظرفیت 15 میلیون تن در آینده نزدیک به یکی از بزرگ ترین بنادر دریای خزر تبدیل خواهد شد.
وی به ظرفیت های بندری در این منطقه اشاره و تصریح کرد: بندر انزلی با ظرفیت 7 میلیون تن و ظرفیت اسمی 11 میلیون تن هم اکنون در حال فعالیت است و بندر در حال احداث کاسپین در محدوده منطقه آزاد با ظرفیت 15 میلیون تن نیز به یکی از بزرگترین بنادر ایران در دریای خزر تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: موج شکن ها و پست های اسکله این بندر تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای داشته و تا دو سال آینده به پایان می رسد .
ایجاد بورس کالاها در منطقه آزاد انزلی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین با اشاره به ایجاد بورس کالاهای ایرانی در روز 26 مردادماه در این منطقه ادامه داد: ˈچوبˈ و ˈآهنˈً دو محصولی است که مشخصا در این منطقه مورد معامله قرار می گیرد پس اهمیت تاسیس تالار بورس در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.
کریدورهای شمال- جنوب و تراسیکا فعال تر شوند
مسرور در خصوص رویکرد سازمان متبوع خود به منظور فعالسازی کریدورهای شمال – جنوب و تراسیکا به منظور افزایش تعاملات تجاری ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا، آسیای میانه و اروپا گفت: کریدور بمبئی ـ بندرعباس ـ آستراخان ـ سن پترزبورگ ـ هلسینکی هفت هزار و 93 کیلومتر مسافت دارد و کالاهای جنوب شرق آسیا به راحتی می توانند از طریق انزلی به اروپا برسند.
وی ادامه داد: از بندر سنگاپور تا هلسینکی از طریق مسیر کانال سوئز 17 هزار و 38 کیلومتر مسافت دارد که این مسیر از طریق بندرعباس ـ انزلی ـ آستراخان 11 هزار و765 کیلومتر مسافت است که پنج هزار و 273 کیلومتر نزدیک تر است اما کالاهای مورد نیاز اروپا از طریق آن مسیر انجام می شود در حالی که کالاها از مسیر انزلی چند روز زودتر به مقصد می رسد.
موافقت نامه های ترجیحی در کشور کم است
وی با اشاره به کمبود موافقت نامه های ترجیحی در کشور اضافه کرد : کشورهایی که نقش فعالی در حوزه اقتصاد و تجارت منطقه ای و بین المللی دارند دارای تعداد قابل توجهی موافقت نامه های ترجیحی با دیگر کشورها هستند درحالیکه متأسفانه در ایران تعداد موافقت نامه های ترجیحی انگشت شمار است.
*انزلی فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری است
وی تصریح کرد: معافیت های مالیاتی 20 ساله، وجود زیرساخت های بندری، معافیت از مالیات بر ارزش افزوده معادل تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای تجاری، وحدت مدیریتی در صدور مجورهای اقتصادی و سرمایه گذاری ، قابلیت انتقال سرمایه از یک منطقه به منطقه دیگر، ورود مستقیم اتباع خارجی، امکان صادرات کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در منطقه، امکان واردات مواد اولیه و دستگاه های خط تولید برای تولیدکنندگان و صنایع مستقر در منطقه، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر، ارائه تسهیلات برای واردکنندگان کالاهای تجاری، معافیت از انبارداری هر کانتینر برای 90 روز، اعمال تخفیف 50 درصدی هزینه های انبارداری کانتینری برای کالاهای صادراتی، تردد خودروهای خارجی تا شعاع 50 کیلومتر و در نهایت ثبت سریع و یکروزه شرکت در این منطقه از جمله مزایا ی سرمایه گذاری در این منطقه است .
*افزایش محدوده انزلی در دولت تدبیر و امید
مسرور یاداور شد: منطقه آزاد انزلی از سال 1384 با مصوبه مجلس فعالیت خود را آغاز کرد و در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این منطقه شده و محدوده آن از 3200 هکتار به 9600 هکتار افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در این منطقه 40 کیلومتر ساحل وجود دارد که می تواند طرح های سرمایه گذاری بزرگی از رودخانه سپید رود تا محدوده شهری انزلی در آن با مشارکت بخش خصوصی به اجرا درآورد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان از سرمایه گذاران روسی خواست تا ضمن بازدید از امکانات و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی، فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.ک/1
620/ 603



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن