تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804905726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطبوعات لنجان از توسعه بازمانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مطبوعات لنجان از توسعه بازمانده است لنجان ، اصفهان- ایرنا- باوجود موقعیت ویژه اجتماعی و اقتصادی شهرستان لنجان در استان اصفهان وضعیت اطلاع رسانی رسانه ای و مطبوعات در شهرستان مناسب نیست.


به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان لنجان با دارا بودن پیشینه غنی فرهنگی و برخورداری از مفاخر دینی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی که در کشور و جهان به سان ستاره های تابناک می درخشیدند از داشتن رسانه های فعال و منسجم محروم است.
آیت الله سید ابوالحسن مدیسه ای اصفهانی، حاج آقا رحیم ارباب و دیگر شخصیت های تاثیر گذار که هرکدام از چهره های موجه در دوران خویش بوده اند.
پیشینه مطبوعات در لنجان به دهه 30 بر می گردد. در آن زمان رضا صالحی مورکانی با انتشار هفته نامه صدای لنجان با گرایش های سیاسی و به ویژه انتخاباتی سعی در تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهت تحقق آرمان های سیاسی خود داشت که انتشار این نشریه به دلایل نامشخص تداوم نیافت.
با تاسیس کارخانه ذوب آهن اصفهان در دهه 40 نیز این شرکت به انتشار بولتن های اطلاع رسانی می پرداخت. این اطلاع رسانی در دهه 70 با انتشار هفته نامه آتشکار و مجلات تخصصی مانند فولاد به نقطه عطف خود رسید. هم اکنون هفته نامه آتشکار با تیراژ هفت هزار نسخه اطلاع رسانی قابل قبولی را بر نزدیک به بیست هزار نفر از کارکنان این شرکت و مخاطبان خاص در شهرستان لنجان و استان اصفهان انجام می دهد.
لنجان از داشتن نشریات عمومی تاکنون محروم بوده اما افرادی از درون شهرستان با گرایش های بیشتر سیاسی مبادرت به انتشار نشریاتی در این شهرستان نموده اند.
در نخستین سالهای دهه هفتاد شمسی هفته نامه پیام زاینده رود باصاحب امتیازی و مدیریت محسن کوهکن منتشر وچندسال دوام آورد بیشترین رویکرد این هفته نامه سیاسی بود وبه صورت کمرنگ تری در زمینه های فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی نیز قلم فرسایی می نمود. این هفته نامه با توجه به مشکلات اجرایی وعدم راهیابی مدیرمسئول آن به مجلس از انتشار باز ماند .
دردهه 80 ودر سالهای میان 1386تا1390 ماهنامه ای باعنوان نوید لنجان با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمودسلیمیان در زرین شهر منتشرشد. چاپ رنگی واستفاده از کاغذمرغوب از امتیازات این ماهنامه بود. نوید لنجان دست کم در مقام حرف می کوشید پنجره ای به دنیای فرهنگ، سیاست واقتصاد شهرستان بگشاید اما هیچگاه بحث های چالشی رابرنمی تابید.
این نشریه مجوز انتشار به صورت هفته نامه را نیز دریافت کرد. اما مشکلات مالی مدیر مسوول باعث شد تا امتیاز انتشار آن را به شخص دیگری در اصفهان واگذار نماید که وی نیز پس از چند شماره امتیاز آن را به دیگری واگذار کرد. فرد مزبور نیز در گام نخست نام نوید لنجان را تغییر داد و بدینوسیله لنجان به صورت اسمی نیز از داشتن نشریه محروم شد.
ماهنامه نسیم لنجان به مدیر مسوولی مجید شمس باغبادرانی نیز به صورت پراکنده منتشر می شد و بیشتر رویکرد مجله ای و جذب رپرتاژ یافته بود که این نشریه نیز اقبال چندانی نیافت.
در اواخر این سال مجید منصوری بیدکانی نماینده مردم لنجان مجوز انتشار دو هفته نامه ای با عنوان سرزمین ایران را دریافت کرد و در سال 93 تا کنون مبادرت به انتشار چند پیش شماره نموده است. وی نیز تا کنون اغلب به بیان عملکرد خویش در حوزه انتخابیه خود نموده است.
همچنین اخیرا مجوز انتشار ماهنامه ندای لنجان به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی محمد باتوانی عضو شورای اسلامی زرین شهر از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد صادر شده که امید است با انتشار این دو نشریه تحرکی در فضای مطبوعاتی شهرستان ایجاد شود.
از دیگر نکات قابل توجه فعالیت دوساله خانه مطبوعات و خبرنگاران این شهرستان بود که به دلیل بروز اختلاف با اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لنجان تعطیل شد.
وضعیت توزیع روزنامه نیز در حال حاضر در شهرستان چندان مطلوب نیست و دست اندرکاران توزیع نشریات نیز از وضع کنونی چندان رضایت ندارند. هم اینک سه باجه توزیع مطبوعات در زرین شهر و چند باجه دیگر در شهرهای فولادشهر، ورنامخواست ، سده لنجان و باغبهادران وجود دارد که دست اندرکاران آن به دلیل عدم صرفه اقتصادی به فروش محصولات دیگر نیز اقدام می کنند.
محمد صالحی از دست اندرکاران توزیع مطبوعات با اشاره به اینکه در زرین شهر استقبال از مطبوعات و مجلات بسیار کمرنگ شده است گفت: استفاده از اینترنت و فضای مجازی، عدم علاقه مندی به مطالعه و عدم حمایت مسئولین ادارات و ارگانهای دولتی برای اشتراک نشریات از عواملی است که آمار فروش نشریات را در این شهر را نسبت هب گذشته به شدت کاهش داده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان نیز مباحث مالی و نیز عدم هماهنگی میان مسوولین شهرستان و اصحاب رسانه را از جمله مشکلات خبرنگاران اعلام کرد.
ˈنورالله مرادیˈ افزود: متاسفانه بهای لازم از سوی مسوولین به خبرنگاران شهرستان داده نشده و در بسیاری از مواقع به جهت پوشش های خبری از خبرنگاران اصفهان دعوت شده است.
وی خواستار بها دادن هرچه بیشتر توسط مسوولین به خبرنگاران شهرستان شد و تصریح کرد: بها دادن به خبر و خبرنگاران بومی باعث رشد فعالیت های خبری در شهرستان خواهد شد.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعیت، سه بخش و 9 شهر در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.7139گ/ 546



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن