تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819452300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادبیات کارشناسی و عقلانیت اقتصادی مشخصه بارز بسته خروج از رکود است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران: ادبیات کارشناسی و عقلانیت اقتصادی مشخصه بارز بسته خروج از رکود است تهران - ایرنا - رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به انتشار «بسته سیاست خروج از رکود بدون آثار تورمی» گفت: ادبیات کارشناسی و عقلانیت اقتصادی مشخصه بارز و برجسته در تدوین این سند توسط دولت تدبیر و امید است.


مجیدرضا حریری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فارغ از نظرهای مثبت و منفی محتوایی - آنچه از جمع بندی محافل اجرایی، آکادمیک و تخصصی و کنشگران اتاق ایران در ارزیابی این بسته دریافت می شود، حاکی از استقبال از منطق کارشناسی در تدوین و نیز انتشار قبل از اجرا بسته است.
وی افزود: تدوین این سند براساس منطق علمی و منافع ملی ضمن اجتناب از شعارگرایی پوپولیستی و نیز انتشار آن برای دریافت نقد و تحلیل کارشناسان و فعالان اقتصادی مورد استقبال ناظران ادبیات اقتصاد سیاسی قرار گرفته است.
رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از بندها و موارد این بسته پیشنهادی مبین توجه دولت به دغدغه های بخش خصوصی و دریافت نظر فعالان اقتصادی است که عمدتا از طریق ارکان مختلف اتاق بازرگانی احصا، تصویب و به دولت پیشنهاد شده است.
این فعال اقتصادی با اشاره به زمانبندی دوساله سیاست های پیشنهادی این سند، تأکید کرد: در تدوین راهکارهای اجرایی این سند با مشارکت نقش اتاق ایران باید تسریع شود.
وی تحلیل و آسیب شناسی این بسته را از طرف کارشناسان و فعالان اقتصادی ضروری عنوان کرد و گفت: به یقین هدف دولت از انتشار این بسته دریافت نظرهای مختلف به منظور افزایش دقت آن در تحقق هدف گذاری انجام شده که دراین زمینه اتاق بازرگانی ایران باید پیشگام باشد.
حریری در عین حال به برخی کاستی ها این سند از جمله دیده نشدن مسأله فساد اشاره و تصریح کرد: انتظار می رود دولت در این بسته به موضوع کنترل و حذف فساد، رانت خواری و انحصارهای موجود بخش های دولتی و شبه دولتی تمرکز بیشتری کند.
عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به حضور پررنگ بخش موسوم به«نهادهای عمومی غیردولتی» در اقتصاد کشور، اظهار داشت: خروج بخش خصوصی از رکود با رفع محدویت ها و حذف انحصار بخش های غیرخصوصی محقق می شود.
وی مسأله گرایش منفی و تخریبی بانک ها به بنگاهداری را مصداق انحصار و رفتارهای معارض با خروج از رکود عنوان کرد و گفت: برخی بانک های عمدتا غیردولتی برخلاف مأموریت ذاتی هدایت سرمایه های خرد به سمت تولید، در سال های اخیر اقدام به فعالیت بنگاهی در بخش های غیرتولیدی کرده اند.
حریری گفت: از یکسو رکود و فقر نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی و از طرف دیگر تمرکز بیش از حد نقدینگی در بخش های غیردولتی از جمله ساخت مجمتع های لوکس و البته غیرضروری تجاری و مسکونی از تبعات سیاست تخریبی حضور بانک ها در فعالیت های مستقیم بنگاهداری است.
کوچک سازی و افزایش انضباط مالی دولت در مراحل مختلف تصویب طرح و انجام هزینه، افزایش بهره وری و گسترش خصوصی سازی از دیگر مواردی بود که به اعتقاد حریری باید در بسته پیشنهادی دولت بیشتر به آن توجه می شد.
وی همچنین وجود هرگونه ناهماهنگی و اختلاف نظر در بخش های مختلف سیاست گذاری، اجرایی و کارشناسی را موجب اختلال در تحقق اهداف این بسته ذکر و بر همگرایی همه بخش ها برای اجرا و تحقق اهداف این بسته تأکید کرد.
اقتصام(4)1108**1558



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن