تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنايات صهيونيست ها فوق تصور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۳۶ب.ظ)
رئيس دستگاه قضا: جنايات صهيونيست ها فوق تصور است آملي لاريجاني گفت: معتقديم پرهيز از اختلاط زن و مرد به معني برتري دادن مردان به زنان نيست و نبايد فريب گرايش‌هاي فمنيستي را خورد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با يادآوري رأي 98 درصدي مردم به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد: اين قانون که تقريباً با رأي همه مردم به تصويب رسيده، بر اساس ارزش‌ها و اصول اسلامي تدوين شده است، به طوري که تأکيد بر اين ارزش‌ها از اصول ابتدايي قانون اساسي آغاز مي‌شود و تا پايان به چشم مي‌خورد.

اقدام شهردار تهران فارغ از گرايش‌هاي سياسي، کاري تحسين برانگيز است
آيت‌الله آملي لاريجاني با اين مقدمه از اقدام اخير شهردار تهران مبني بر جداسازي محيط کاري کارکنان مرد و زن قدرداني کرد و گفت: اين اقدام، فارغ از گرايش‌هاي سياسي، کاري تحسين برانگيز است زيرا جلوگيري از اختلاط زن و مرد در محيط کار به دليل پيامدهايش اهميت دارد و يک ارزش تلقي مي‌شود.
رئيس دستگاه قضا تصريح کرد: کسي نمي‌خواهد مردان و زنان شاغلي را که اکنون در محيط هاي مختلط کار مي‌کنند متهم کند زيرا خوشبختانه زنان و مردان ما در محيط کار تحفظ مي‌کنند اما نمي‌توان انکار کرد چنين محيطي مطلوب اسلام نيست.
آيت الله آملي لاريجاني با تأکيد بر اينکه تشخيص مصاديق ارزش‌هاي الهي بر عهده « کارشناسان واقعي دين» است گفت: نصوص ديني ما به صراحت اختلاط غيرضروري زن ومرد را نهي کرده است، حال بايد پرسيد چرا برخي خجالت مي‌کشند از ارزش‌هاي مبتني بر نصوص ديني دفاع کنند؟
رئيس قوه قضاييه افزود: نمي‌خواهم بگويم هر کسي مدعي آگاهي از ارزش‌هاي ديني شد بايد از وي اين ادعا را پذيرفت، اما بايد پاي آنچه از سوي اسلام‌شناسان حقيقي به عنوان ارزش‌هاي ديني مطرح مي‌شود، ايستاد و از آن دفاع کرد.

نبايد فريب گرايش‌هاي فمنيستي را خورد
رئيس دستگاه قضا با توجه به اينکه برخي طرح جداسازي محيط کار را تفکيک جنسيتي خوانده‌اند گفت: ما بر سر عنوان و نام با کسي بحث نداريم اما معتقديم پرهيز از اختلاط زن و مرد به معني برتري دادن مردان به زنان نيست و نبايد فريب گرايش‌هاي فمنيستي را خورد.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه آيه 54 از سوره مائده را که مي‌فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّهٍ عَلَي الْکَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ» قرائت کرد و گفت: در آيه خطاب به مومنان آمده است که اگر از دينتان دست بکشيد خداوند عده اي را مي‌آورد که او آنان را دوست دارد و آنان نيز خداوند را دوست دارند. اين عده در برابر مومنان نرم و متواضع و در برابر کافران سخت و قوي هستند.
رئيس قوه قضاييه با استناد به عبارت« ُيجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ» تأکيد کرد: يکي از ارزش‌هاي الهي اين است که ما در راه خدا و امتثال امر او از مذمت هيچ مذمت‌کننده‌اي نترسيم.
آيت‌الله آملي لاريجاني از عموم مردم خواست که « فهم ديني » خود را با کمک اسلام ‌شناسان ارتقا ببخشند و هنگامي که دريافتند چيزي جزو ارزش‌هاي الهي، خواست خداوند و احکام ديني است به عنوان مصداقي از «لاَيَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ» پاي آن محکم بايستند.
وي با بيان اينکه نبايد بگذاريم رسانه هاي بيگانه و ماهواره‌ها «ارزش‌هاي اصيل» ما را پايمال کنند، تاکيد کرد: مذمت‌کنندگان نسبت به مومنان و حتي انبياء الهي هميشه در تاريخ وجود داشته است. اين يک داستان تاريخي است که مومنان پاي ارزش‌هاي ديني مي‌ايستادند و مورد سخره و مذمت قرار مي‌گرفتند.

جنايات صهيونيست‌ها فوق تصور است
حوادث غزه و جنايات رژيم صهيونيستي در اين منطقه محور بخش ديگر از سخنان امروز آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي بود
رئيس قوه قضائيه حوادث غزه را « بزرگترين مسئله جهان اسلام» در چند هفته اخير دانست و گفت: جنايات صهيونيست‌ها فوق تصور است؛ آنان در محيطي چند ده کيلومتر مربعي و ظرف دو سه هفته، دو هزار شهيد به جا گذاشتند، بيش از ده هزار نفر را زخمي کردند، ساختمان‌هاي بسياري را بر سر ساکنانش فروريختند و حتي از انهدام بيمارستان‌ها، مدارس و مساجد هم ابا نکردند.
آيت‌الله آملي لاريجاني اين اقدامات را « جنايت جنگي» خواند و تاکيد کرد: متاسفانه حکومت‌هاي کشورهاي اسلامي آن طور که انتظار بود پاسخ روشن و صريحي به اين جنايت ندادند و در قبال اين جنايات سکوت کردند ولي بايد به آن کودک فلسطيني آفرين گفت که از ساکت نشستن حکمرانان کشورهاي اسلامي تشکر کرد و گفت ما خود ايستاده‌ايم و چند لحظه بعد هم به درجه شهادت رسيد.
وي چنين کودکاني را « قهرمانان امروز جهان اسلام» دانست و افزود: مقاومت، امروز پيروزتر از سابق است، مردم غزه سرفرازتر از سابق ايستاده اند و رژيم صهيونيستي که گمان مي‌برد در چند روز مي‌تواند مقاومت را در هم بشکند امروز با خفت و خواري از غزه بيرون رفت. سخن اصلي مردم غزه اين است که اينجا سرزمين ماست و آنهايي که از اطراف و اکناف دنيا غاصبانه آمده‌اند بايد به خانه هايشان برگردند.
رئيس قوه قضاييه پايداري مردم غزه را «الگويي براي جهان اسلام» و نوعي امتحان براي سران کشورهاي اسلامي که «با بي‌تفاوتي کامل، سکوت و گاهي هم همراهي با صهيونيست‌ها» نتوانستند وظايف خودشان را انجام بدهند توصيف کرد و گفت: اسباب تاسف است که جهان اسلام گرفتار حکمراناني است که نمي‌توانند وظايف خودشان را انجام بدهند و به داد کساني برسند که در يک محيط کوچک اين چنين مورد حمله و هجمه و جنايات صهيونيست ها و حاميانشان قرارگرفتند.

تقدير از حمايت معنوي سي و چند ساله ايرانيان از ملت فلسطين
رئيس دستگاه قضا با ابراز تاسف از « ابزار شدن» حقوق بشر در دست کشورهاي سلطه گر و تبديل شدن اعلاميه جهاني حقوق بشر به يک « کاغذ پاره»، از مردم ايران به دليل حمايت معنوي سي و چند ساله خود از ملت فلسطين قدرداني کرد و گفت: حمايتي که مردم ايران در روز قدس و مناسبت‌هاي ديگر از ملت فلسطين مي‌کنند در هيچ جاي دنيا صورت نمي‌گيرد و سال هاي سال است که ابتکار حضرت امام(ره) در طراحي راهپيمايي روز قدس، در سراسر جهان باشکوه برگزار مي‌شود.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه « فاصله مکاني ايران و فلسطين کم نيست اما قلب‌هاي دو ملت به هم نزديک است» تاکيد کرد: ملت ما با زعامت مقام معظم رهبري و ابتکار حضرت امام(ره) برنامه‌اي را در جهان پرآشوب امروزي اجرا مي‌کند که حمايت کامل و موثري از مردم فلسطين به شمار مي‌رود و اين پيام مهمي براي مردم دنيا دارد.
در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي، آيين نامه تعيين گروه هاي شغلي و ضوابط مربوط به ارتقا گروه و تغيير مقام قضات و نحوه احتساب سنوات آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت و موادي ديگر از آن اصلاح شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن