تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820355013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقم درآمد ایران از عبور هواپیماهای خارجی/ ناامنی در اوکراین و عراق به سود ایران تمام شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رقم درآمد ایران از عبور هواپیماهای خارجی/ ناامنی در اوکراین و عراق به سود ایران تمام شد


با افزایش ناامنی ها در منطقه، به ویژه در اوکراین و عراق، اغلب خطوط هواپیمایی مجبور به عبور از آسمان ایران شده اند و این اتفاق آمار پروازهای عبوری از فراز ایران را چهل درصد افزایش داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در پی گسترش ناامنی ها از سوریه به عراق و درگیری های میان مردم جنوب و شرق اوکراین با ارتش این کشور، به ویژه پس از شلیک موشک به هواپیمای مسافربری مالزی، شرکت های هواپیمایی ناچار شدند از آسمان ایران برای عبور هواپیماهای خود استفاده کنند و این امر، افزایش چهل درصدی درآمد این بخش از صنعت هواپیمایی کشور را به همراه داشته است.   اگرچه این اتفاق، همانند جاری شدن آب در رودخانه های شرق کشور پس از بارش باران و سیل در افغانستان، ناشی از بهبود مدیریت و نتیجه برنامه ریزی و تلاش مسئولان سازمان های مربوطه نبوده، اما طبیعی است باعث خوشحالی مدیران خواهد شد.   مدیرعامل شرکت فرودگاه های ایران، امروز با اعلام افزایش پروازها از فراز ایران و با اشاره به ظرفیت آسمان کشورمان برای 750 پرواز عبوری در روز گفت: با تحولات اخیر و تمایل شرکت‌های هواپیمایی به عبور از فضای کشورمان در یک ماه گذشته پروازهای عبوری از 480 پرواز به 684 پرواز در روز رسیده است.
وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های بیگانگان و بی رغبتی آنان برای شکوفایی و پیشرفت ایران، ناامنی در فضای اوکراین و همچنین عراق، سبب شده است که شرکت‌های هواپیمایی درخواست‌های خود را برای عبور از فضای ایران به دفتر ایکائو در قاهره ارائه دهند که از این میان می‌توان به شرکت ‌هواپیمایی کانتاس استرالیا اشاره کرد.
وی اظهار داشت : امنیت پایدار فضای ایران باعث شده است پروازهای عبوری و درآمدهای حاصل از آن فراتر از پیش‌بینی ‌های ما برای سال 93 باشد و سال جاری رشد 30 درصدی پروازهای عبوری پیش‌بینی شده در حالی که این رقم در هفته گذشته به 40 درصد رسیده است.
ایلخانی یادآور شد امنیت پایدار فضای ایران، کوتاه‌شدن مسیر و زمان و کاهش مصرف سوخت از دلایل رغبت شرکت‌های هواپیمایی برای عبور از فضای ایران است.
وی حفظ شرایط پیش آمده و بهره‌مندی بیشتر از تحولات اخیر را منوط به ایجاد راه‌های مستقیم دانست و خاطرنشان کرد: وجود نقاط ممنوعه در فضای کشور باعث شکستگی راه‌ها و افزایش ساعت پرواز و بی رغبتی شرکت‌‌های هواپیمایی خارجی به استفاده از این راه‌های هوایی می شود که درصدد رفع آن هستیم. وی همچنین اعلام کرد بر اساس قانون اگر شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را بر فراز ایران گسترش دهند از تخفیف در تعرفه عوارض برخوردار خواهند بود.
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین ارتقای سیستم‌های ناوبری را لازمه افزایش پروازهای عبوری دانست و افزود: پپیش‌بینی ما این است که 250 میلیون دلار برای ارتقای سیستم‌های ناوبری هزینه‌ کنیم.
وی یادآور شد در حال حاضر ما از 10 رادار کنترل هوایی، 6 دستگاه رادار برای نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های بین‌المللی و 160 دستگاه کمک ناوبری در ارائه سرویس و خدمات برخوردار هستیم.
ایلخانی توضیح داد: اگر قرار باشد پروازهای عبوری جدیدی بر فراز آسمان ایران افزوده شود نیازمند هم‌سانی سیستم‌های ناوبری با کشورهای ترکیه و افغانستان به‌عنوان کشورهای تحویل دهنده و تحویل گیرنده پرواز هستیم و دائما کشورهای منطقه را از باب تجهیزات رصد می‌کنیم.
وی با اشاره به درآمدهای حاصل شده از پروازهای عبوری گفت: تعرفه‌ پروازهای عبوری به تناژ هواپیما و طول مسیر بستگی دارد که از 50 دلار آغاز می شود و تا 2 هزار دلار نیز ادامه دارد و به نظر می‌رسد که اتفاقات پیش آمده 50 میلیون دلار به درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها در پروازهای عبوری در یک سال بیفزاید.   * امروز مقامات روسیه نیز اعلام کردند برای تلافی تحریم های غرب، قصد دارند از عبور هواپیماهای خطوط هوایی مرتبط با اروپا از آسمان روسیه جلوگیری کنند. بنابراین در صورت اجرای این تصمیم نیز، به درآمد ایران افزوده خواهد شد.


چهار شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن