تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820115209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگی زیست محیطی و کمبود بهداشت از اهم مشکلات حاشیه شهر مشهد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آلودگی زیست محیطی و کمبود بهداشت از اهم مشکلات حاشیه شهر مشهد است مشهد- ایرنا- جوانان تشکلهای مناطق کمتر برخوردار مشهد در دیدار با شهردار مشهد،آلودگی زیست محیطی و کمبود بهداشت را از مهمترین مشکلات حاشیه این شهر دانستند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این ملاقات که عصر سه شنبه در مسجد پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد و تا پاسی از شب ادامه داشت، کیوانلو نماینده محله نوده ساخت و سازهای غیرمهندسی با مساحت زیر 50 متر، معابرتنگ و باریک و خاکی، ضعف سیستم اتوبوسرانی، فقدان شبکه فاضلاب و رها شدن فاضلابهای واحدهای مسکونی در معابر را از مشکلات این محله حاشیه شهر مشهد برشمرد.
محسن حاصل طلب مشاور جوان شهردار در منطقه دو شهرداری مشهد نیز تراکم جمعیتی محله نوده حاشیه شهر مشهد را 300 نفر در هکتار دانست و آن را بزرگترین ناحیه جمعیتی حاشیه ای کشور با 100 هزار نفر جمعیت معرفی کرد که در تمام مطالعات حاشیه شناسی کشور بدان اشاره شده است.
علی اکبر اله داغی نماینده محله توس در حاشیه شهر مشهد نیز کمبود امکانات رفاهی را از مشکلات این محله دانست و گفت:یک سالن ورزشی نیمه تمام از سال 1363 در این منطقه در حال ساخت است که پس از 20 سال هنوز در مرحله اسکلت قرار دارد.
وی افزود:وجود تصفیه خانه فاضلاب غرب مشهد در چهار کیلومتری بلوار توس موجب ایجاد بوی تعفن در برخی از روزها و اکثر شبها در این منطقه شده است.
رضا عشقی نماینده جوانان منطقه سه مشهد وجود بازار خرید و فروش دام زنده و کارگاههای تفکیک زباله از مبدا در این منطقه را از مشکلات این محله ذکر کرد.
مجید فیضی از محله پنج تن آل عبا عدم تخصص شهرداری مشهد در مسائل فرهنگی و اعمال سلیقه مدیریتی، وجود مشاغل کاذب و مهاجرت از روستاها و کشورهای همسایه را از مشکلات این منطقه از حاشیه شهر مشهد دانست.
حسن اخلاقی نماینده منطقه پنج مشهد نیز آلودگی زیست محیطی ناشی از وجود کال، کاهش امنیت اجتماعی را از مشکلات این منطقه داست.
سید علی حسینی از منطقه هفت و محله طرق مشهد نیز از شهردار مشهد خواست که شهرداران مناطق خود را ملزم کند که در مناطق کمتر برخوردار این شهر سکونت بگزینند تا بفهمند که مردمان این مناطق چه می کشند.
در این دیدار شهردار مشهد نیز گفت:خدا را شکر که در نظامی زندگی می کنیم که فرهنگ شنیدن را در ما نهادینه کرد و این نعمت را کسانی قدر می دانند که در دوران طاغوت زندگی کرده باشند.
سید صولت مرتضوی افزود:از تسلط جوانان ساکن مناطق کمتر برخوردار شهر بر مسائل و مشکلات مناطقی که در آن زندگی می کنند خوشحالم و آن را نشان تعهد و مسوولیت این جوانان می دانم.
وی گفت:شهر مشهد حدود یک میلیون و 100 هزار نفر حاشیه نشین دارد که ناشی از الحاق بدون کارشناسی روستاها به شهر و قبل از ایجاد زیرساخت هاست و در این میان مهاجرت اتباع خارجی نیز مزید بر علت شده است.
او افزود:این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که تمام کلانشهرهای جهان حتی مکه و جده که روی دریای ثروت خوابیده اند حاشیه دارند و برخی از شهرهای بزرگ دنیا مثل دهلی نو و اسلام آباد و کابل که اصلا متنی ندارند و به طور کلی در حاشیه هستند.
1922/659



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن