تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816418736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلا فروشان قم از تهراني‌ها بيشتر ماليات مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طلا فروشان قم از تهراني‌ها بيشتر ماليات مي‌دهند
رشد ماليات مشاغل در سال‌هاي اخير كمتر از 15‌درصد بوده اما در چهار ماه اول سال 36 درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 243 درصد رشد نشان مي‌دهد كه با همين روند طي دو سال آينده به عدالت مالياتي به عنوان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اين سازمان نزديك خواهيم شد


رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور گفت: برخي رويكردهاي مالياتي بسته خروج از ركود در لايحه اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم پيش‌بيني شده است، بيشتر بندهاي مربوط به ماليات در بسته خروج از كود را از سال پيش اجرايي كرده‌ايم.
به گزارش «جوان»، علي عسگري، رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در يك نشست خبري اظهار داشت: 1300 پرونده بزرگ مالياتي در كشور وجود دارد كه 45 درصد درآمدهاي مالياتي از ماليات‌دهندگان گرفته مي‌شود كه شامل بانك‌ها، بيمه‌ها و بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي هستند.
 
  شناسايي و برخورد با كد فروشان
وي با بيان اينكه طي ماه‌هاي اخير در اصفهان برخي كدفروشان اقتصادي شناسايي شده‌اند كه براي چندين شركت كد اقتصادي صادر مي‌كردند، گفت: بيش از 15، 16 ميليارد تومان فاكتور جعلي صادر شده بود كه البته اين موضوع مختص يك استان نبوده و موارد مشابهي در تهران و آذربايجان غربي اين كدفروشان شناسايي شدند. عسگري در‌باره بسته خروج از ركود دولت گفت: برخي از پيشنهادهاي دولت را كه در بسته خروج از ركود پيش‌بيني شده است، سازمان مالياتي در لايحه اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم گنجانده است.

وي با بيان اينكه امسال سال ويژه‌اي براي نظام مالياتي بود، اظهار داشت: اظهارنامه‌هاي الكترونيكي در سال جاري براي مؤديان طراحي شد كه ديگر نيازي به مراجعه آنها نبود و نيز پرداخت الكترونيكي در نظر گرفته شد و به تمام قول‌هايي كه در اين زمينه داديم عمل كرديم. عسگري با بيان اينكه 5 ميليون و 200 هزار مؤدي در تيرماه سال جاري اظهارنامه مالياتي ارائه كردند، تصريح كرد: 300 هزار مؤدي جديد اظهارنامه را به صورت الكترونيكي ارائه كردند و در حال حاضر بيش از 95 درصد اظهارنامه‌ها وارد شده و بقيه نيز در حال ورود اطلاعات هستند.

وي با تأكيد بر اينكه بهترين وصولي درآمد تاريخ مالياتي كشور را در تيرماه امسال داشتيم، گفت: در تيرماه امسال 8 هزار و 270 ميليارد تومان درآمد ماليات مستقيم پيش‌بيني درآمد داشتيم كه بيش از 8 هزار و 120 ميليارد تومان وصول شده است و نشان مي‌دهد 98 درصد پيش‌بيني‌ها وصول شده و 2 درصد انحراف دارد.
به گفته رئيس سازمان امور مالياتي كشور در چهار ماه منتهي به تيرماه تحقق درآمدها 19 هزار و 200 ميليارد تومان پيش‌بيني مي‌شد كه در حال حاضر 18 هزار و 800 ميليارد تومان وصول و 95 درصد اين پيش‌بيني محقق شده است. وي با اشاره به اينكه درآمدهاي ماليات‌ مستقيم در چهار ماه سال جاري 34 درصد رشد داشته يادآور شد: همچنين ماليات بر ارزش افزوده 83 درصد رشد داشته و در مجموع اين نوع ماليات نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد رشد نشان مي‌دهد كه حاكي از ظرفيت بالقوه اقتصاد كشور براي اخذ ماليات را دارد.

   چتر طرح جامع مالياتي آخر سال 94 در سراسر كشور
عسگري با بيان اينكه امسال علاوه بر استان تهران، اصفهان، كرمانشاه و 7 استان ديگر به طرح جامع مالياتي مي‌پيوندند، تصريح كرد: استان‌هاي فارس، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، قم، قزوين، كرمان و خوزستان هستند كه در حال حاضر مقدمات كار فراهم و زيرساخت‌هاي آن تكميل شده و در صورت تخصيص اعتبار لازم طبق برنامه بخش اعظم اين طرح اجرا خواهد شد و سال آينده 10 استان بعدي در شش ماه اول سال و مابقي استان‌ها در شش ماه دوم سال آينده تكميل خواهند شد.
به گفته رئيس سازمان امور مالياتي كشور گفت: در شرايط ركود تورمي دولت به دنبال بهبود فضاي كسب و كار است و از ابزارهايي براي حمايت از توليد به ويژه ارائه تسهيلات استفاده مي‌كند، همچنين در سياست اقتصاد مقاومتي برنامه‌هايي براي يكسان‌سازي بخش خصوصي و دولتي، استهلاك شتابان توليد و معافيت‌هاي سرمايه‌گذاري صورت گرفته و در حال حاضر 100 درصد سرمايه افراد سرمايه‌گذار در مناطق برخوردار و 200 درصد در مناطق غير برخوردار، درآمد سرمايه‌گذاري آنها مشمول معافيت مالياتي است.
وي در خصوص ماليات سكه و طلا بيان داشت: در مبدأ ورود به بازار از سكه ارزش افزوده آن گرفته مي‌شود، البته اكنون بازار سكه انگيزه سال‌هاي گذشته را ندارد.
 
 طلا فروشان قمي بيشتر از تهراني‌ها ماليات مي‌دهند!
عسگري ادامه داد: همچنين جلسه‌اي با طلافروشان برگزار شده كه عنوان كرديم وضعيت معقول و قابل‌قبولي از نظر سازمان مالياتي در پرداخت ماليات ندارند و در برخي استان‌هاي محروم متوسط پرداختي ماليات بر ارزش افزوده آنها از تهران بيشتر است و حتي طلافروشان قم متوسط پرداختي‌شان بيشتر از تهران است، قرار شد از سوي اتحاديه اطلاع‌رساني دقيق نسبت به اين موضوع انجام شود و نيز ابهام در فاكتورهاي فروش نيز وجود داشت كه اطلاعات به صورت دقيق درج نمي‌شد كه با اصلاحاتي اين كار بايد انجام شود و ميزان ارزش افزوده، ارزش طلا و مباحث اضافي آن در فاكتورها مشخص شود.
 
  داستان قرار‌دادهاي غير واقعي و ماليات ورزشكاران
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در خصوص اينكه گفته مي‌شود قرارداد كارلوس كي‌روش، سرمربي فوتبال ايران 24 ميليارد تومان است و آيا مالياتي تاكنون پرداخت شده، ‌افزود: نمي‌دانم قرارداد كارلوس كي‌روش چقدر است و معمولاً خارجي‌ها در پرداخت ماليات حساس‌تر از ما هستند و حتماً كي‌روش ماليات خود را پرداخت كرده است.
وي در خصوص ماليات باشگاه‌هاي ورزشي نيز گفت: پس از اظهارات بنده فدراسيون‌‌هاي فوتبال و ورزشي نسبت به اين موضوع حساس شدند و در جلسه با اكثر فدراسيون‌ها اين مسئله و دغدغه مطرح شد و بايد تكليف ماليات قرارداد بازيكنان مشخص شود و در حال حاضر ماليات برخي از بازيكنان تقسيط شده است كه ماليات برخي از آنها بيش از 200 ميليون تومان است.
وي ادامه داد: مبهم بودن قراردادها يكي از دغدغه‌هاي سازمان مالياتي است زيرا خيلي از قراردادها واقعي نبود و مسائل ديگري پشت سر آن وجود داشت، اكنون چارچوبي با دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است، قراردادهاي واقعي بايد به سازمان امور مالياتي ارائه شود و در حال حاضر بخش اعظمي از قراردادها ماليات خود را مي‌پردازند.

وي در خصوص دغدغه نظام مالياتي گفت: رشد ماليات مشاغل در سال‌هاي اخير كمتر از 15‌درصد بوده اما در چهار ماه اول سال 36 درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 243 درصد رشد نشان مي‌دهد كه با همين روند طي دو سال آينده به عدالت مالياتي به عنوان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اين سازمان نزديك خواهيم شد.
وي در خصوص ماليات بر ارزش افزوده فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و اينكه گفته مي‌شود ماليات مضاعف از مصرف‌كننده مي‌گيرند، تصريح كرد: اين موضوع كاملاً روشن است، منتهي برخي مؤديان كه مشمول اين ماليات نيستند از مصرف‌كننده ماليات آن را اخذ مي‌كنند و در حال حاضر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مانند اتكا، رفاه، شهروند و سپه مشمول اين ماليات بوده و بسياري از آنها شركت هستند و در اين راستا تخلفي از آنها صورت نگرفته است.

نویسنده : مهران ابراهيميان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن