تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815774721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: ظرفیت های منحصر به فرد ایلام ناشناخته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: ظرفیت های منحصر به فرد ایلام ناشناخته است ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ویژگی های ممتاز و منحصر بفرد این استان تاکنون مورد غفلت واقع شده و حتی در میان مسوولان نیز ناشناخته باقی مانده است.


به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز سه شنبه در دیدار با معاون سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: ظرفیتهای مختلف اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ایلام تاکنون بطور جدی در کشور مورد بررسی و کنکاش قرار نگرفته است.
وی به تاریخچه مبارزات مردم ایلام در دوران ستمشاهی اشاره کرد و یادآور شد: حضور گسترده و منسجم ایلامی ها در تظاهرات ها از سال 42 بر علیه رژیم پهلوی و حمایت قاطع از نهضت الهی امام خمینی(ره) هیچگاه فراموش نخواهد شد.
مروارید بیان کرد: مردم مرزدار و سلحشور ایلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز با رشادت های بسیار از خاک این دیار در برابر دشمن بعثی دفاع کردند و با وجود نابودی 11 هزار واحد مسکونی تنها در ایلام، حاضر به ترک شهر خود نشده و هزینه ای را به نظام و انقلاب تحمیل نکردند.
وی ادامه داد: بسیاری از زیرساخت های اقتصادی این استان در دوران دفاع مقدس نابود شد و در حالیکه سایر استان ها برای استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی گام برمی داشتند، مردم این منطقه با حضور در جبهه ها و دفاع از کیان این مرز و بوم وفاداری خود را به آرمان ها و اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کردند.
استاندار ایلام گفت: بسیاری از استان های درگیر جنگ پس از پذیرش قطعنامه در سال 67 از تسهیلات بازسازی مناطق جنگ زده استفاده کردند ولی این استان با وجود حجم بسیار بالای خرابی ها و نابودی بخش قابل توجهی از تاسیسات زیربنایی بهره چندانی از این امکان نبرد.
وی اضافه کرد: در اواخر دولت هاشمی رفسنجانی و دوران اصلاحات فعالیت های خوبی برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولید در استان صورت گرفت.
مروارید اظهار کرد: ایلام از نظر منابع گازی و نفتی دارای جایگاه دوم و سوم کشوری است و با وجود تولید 140 هزار بشکه نفت در میدان های نفتی استان استفاده مناسبی از این مواهب زیر زمینی نصیب مردمان آن نمی شود.
وی افزود: با تشکیل دولت تدبیر و امید اصلاح فرآیندها و نارسایی های بخش های مختلف استان بویژه حوزه اقتصادی در اولویت برنامه های مجموعه مدیریتی قرار گرفت و در یکسال گذشته فعالیت های بسیار خوبی برای ارتقا جایگاه استان در ابعاد گوناگون انجام شده است.
وی با بیان اینکه نبود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ایلام همواره از دغدغه های مردم و مدیران بود، گفت: مدیران دولت یازدهم در استان با درک این شرایط تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط حضور شرکت های توانمند و هلدینگ های سرمایه گذاری بکار گرفته و در مدت کوتاه روی کار آمدن این دولت شاهد حضور شمار قابل توجهی از افراد و گروه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان هستیم.
استاندار ایلام یادآور شد: تکمیل طرح های نیمه تمام و دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی از برنامه های مجموعه مدیران استان در مدت کوتاه فعالیت بوده که از آن جمله می توان به تکمیل بیمارستان آبدانان، کمربندی های شهرهای مهران و دهلران و آسفالت جاده امامزاده سید حسن (ع) به شهر مهران اشاره کرد.
وی بیان کرد: در سفر نخست دولت یازدهم به ایلام اجرای طرح سامانه گرمسیری به تصویب هیات دولت رسید که در صورت بهره برداری شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان تا سه برابر ظرفیت کنونی خواهیم بود.
استاندار ایلام ادامه داد: طبیعت چشم نواز و وجود مکانهای تاریخی و گردشگری نیز از دیگر ظرفیت های این استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است که در صورت فراهم کردن زیرساخت های رفاهی می توان از این ویژگی برای رونق فضای کسب و کار و اشتغالزایی در منطقه بهره برد.
وی تصویب منطقه آزاد تجاری در مهران را از آرزو و خواسته مردم این استان دانست و با قدردانی از اعضای دولت برای تصویب این طرح، ابراز امیدواری کرد، با بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی و نظر مساعد نمایندگان ملت، شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.
مروارید در پایان از تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان در بیان خدمات و دستاوردهای دولت یازدهم در ایلام قدردانی کرد و گفت: ایرنا می تواند با ارائه اخبار و گزارش های تحلیلی و موثر ضمن بیان خدمات و دستاوردهای دولت در یکسال گذشته به عنوان بازوی توانمند مدیران اجرایی در رسیدن به اهداف مورد نظر دولت در استان ایفای نقش کند.
حسین رمضانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار برنامه های ایرنا را در دوره جدید تشریح کرد. ک/2
540/591



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن