تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804280321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر به اعماق تاریخ در یک شب فراموش نشدنی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سفر به اعماق تاریخ در یک شب فراموش نشدنی
«شبی در کهکشان ها» نمایشی ترکیبی است که در آن بخشی از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و دفاع مقدس بصورت نمایش ترکیبی به اجرا در می آید.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شاید شما هم مانند افراد بسیاری که «شبی در کهکشان ها» را از نزدیک ملاحظه کردند، نام آن را شنیده باشید؛ «شبی در کهکشان ها» نمایشی ترکیبی است که در آن بخشی از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و دفاع مقدس بصورت نمایش ترکیبی به اجرا در می آید.
برنامه ترکیبی منظومه ای است که در آن بر اساس سناریویی مشخص و توسط گروه های کاردان و در فرآیندی تشکیلاتی، ابزارها و روش های مختلف هنری از جمله موسیقی، نور، دکور، نمایش، جلوه های ویژه در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا پیامی از پیش تعیین شده را به شکلی واقعی و عینی بر مخاطبین حاضر عرضه کند.
بهزاد بهزادپور کارگردان بزرگترین نمایش ترکیبی کشور در توضیح «شبی در کهکشان ها» می گوید: در اجرای این برنامه میان پرده هایی با مضمون انتظار و امام زمان(عج) پیش بینی کردیم به نوعی به بیننده عنوان کنیم که همچنان باید منتظر امام عصر(عج) باشیم.
بهزادپور در رابطه با دلایل انتخاب «شبی در کهکشان ها» برای این نمایش ترکیبی می گوید: «عنوان این اسم برگرفته از مضمون دیالوگی است که در فیلم  خداحافظ رفیق  آن را می گویم.»
کارگردان خداحافظ رفیق می‌افزاید: در صحنه ای از فیلم یاد شده عنوان می شود: چرا گریه می کنی؟ می‌گوید: «برای اینکه این شهر همه اش زمینی شده است؛ دیگر این شهر آسمانی ندارد! یعنی آن قدر در زمین مشغول شدیم که وقتی از کهکشان سخن به میان می آوریم ذهن ها به سمت فضای ما ورای جو و سیاراتی مثل اورانوس و دیگر سیارات آسمانی سوق میابد. در حالی که مقصود ما در اینجا از کهکشان، انبیاء و معصومین هستند؛ پس در این کهکشان به دنبال آن هستیم تا به بینندگان نشان دهیم حضرت مریم(س)، حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت امام حسین(ع) و دیگر معصومین چگونه بودند. در واقع چون این افراد کهکشانی های واقعی جامعه ما هستند، نام نمایش را شبی در کهکشان ها تعیین کردیم تا بگوییم مردم یک شب از 365 روز سال را هم که شده برای دیدن این کهکشانی ها صرف کنند.»
وحید ملتجی مدیر برنامه نمایشی ترکیبی شبی در کهکشان ها با اشاره به اجرای این برنامه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطر نشان می کند: «در این نمایش ترکیبی میدانی 600 نفر عوامل اجرایی مشارکت دارند که 400 نفر از آنها هنرور و باقی از جمله عوامل فنی و هنری برنامه هستند. »
وی در ادامه افزود: «اینکه یک نهاد فرهنگی و هنری برای نخستین‌بار در تولید و اجرای یک پروژه میدانی با وسعت «شبی در کهکشان‌ها» پیشقدم شده است جای تقدیر و تشکر دارد چراکه پیش از این اغلب نهادهای فرهنگی و هنری به دنبال مشارکت در پروژه‌های زودبازده با دردسر کمتری بودند اما این بار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمام همّ خود برای اجرای هرچه بهتر این برنامه جزم کرده است.»
ملتجی با اشاره به مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای اکران «شبی در کهکشان ها» خاطر نشان کرد: سهل الوصل ترین روش تهیه بلیط این برنامه که به همت سازمان رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، مراجعه به فرهنگسراهاست. البته کسانی که موفق به حضور در فرهنگسراها و تهیه بلیط این برنامه نمی شوند، می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی 9665.ir و کلیک بر روی گزینه دریافت برگ ورود، اقدام به تهیه بلیط رایگان برنامه نمایند.
مدیر برنامه ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای این برنامه نیز اشاره می کند و می گوید: البته این همکاری در تأمین هنروران و جلوه‌های ویژه میدانی که در روند روایت تاریخی این برنامه مورد نیاز بوده، صورت گرفته است.
حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه اکران این نمایش و در جمع خانواده کارکنان سازمان گفت: این سازمان امسال برای اولین بار متولی برگزاری «شبی در کهکشان ها» شده است.  
وی با اشاره به سبک ترکیبی در اجرای نمایش می گوید: « این یک روش پویاست و تأثیرگذاری‌اش از روش‌های دیگر بالاتر است. زنده بودن آن چیزی که مردم می‌بینند در فضا تأثیر دارد، وقتی شما اسب و شتر را می‌بینید و بعد صدای روضه‌خوانی را می‌شنوید، این در عمق جان می نشیند. قبل از این که این کار را به تئاتر تشبیه کنم، بخشی از آن نمایش نور و سایه است و بخشی کاملاً صداست و بخشی کاملاً تعزیه است اما بیش از هر چیز نگاه من به این کار به یک سینمای پاناروما شبیه‌تر است تا چیز دیگر. فکر می‌کنم 160 درجه چشم مرا درگیر می‌کند. وقتی محو تصویر مقابلم بودم در روضه شب عاشورا که امام حسین با حضرت زینب صحبت می‌کرد از نسیمی که به صورتم خورد فهمیدم که الان این‌ طرف پنجره‌ای برای دیدن من باز شده. کسی به من نگفت این طرف را نگاه کن. نسیم به من گفت این سو را نگاه کن. نگاه کردم و بعد شما می‌بینید که نور به سمت راست صورت‌تان می‌افتد و شما با حیرت می‌بینید که دارید نماهایی از محله های تهران قدیم را مشاهده می‌کنید. این کار به نظرم یک سینمای بسیار پویاست، سینما هست ولی سینما نیست.»
رییس سازمان با اشاره به عظمت اجرای «شبی در کهکشان ها» ، بیان کرد: امسال سازمان فرهنگی هنری برای اولین بار توانست طی مدت 20 روز این فضای نمایشی را آماده کند.
اما «شبی در کهکشان ها» با تغییراتی در نحوه و شیوه اجرا با قدرتی بیشتر از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سایر برنامه های هنری نمایشی به اجرا در می آید. یکی از نقاط قوت این برنامه برگزاری نمایشگاه جانبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در مجاورت اکران «شبی در کهکشان ها»ست.  
سعید گلشناس معاون برنامه ریزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رئیس ستاد «شبی در کهکشان ها» در رابطه با این نمایشگاه و اهداف برپایی آن می گوید: «قطعا یکی از اهداف سازمان ارتقا سطح فرهنگی شهر تهران و در نهایت کشور است که برگزاری این نمایشگاه در مجاورت «شبی در کهکشان ها» نیز در همین راستا صورت گرفته است.»
وی با اشاره به تنوع غرفه های فرهنگی نمایشگاه خاطر نشان می کند: «ما در این نمایشگاه توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان داشته ایم و غرفه هایی را برای این عزیزان تدارک دیده ایم. البته غرفه های دیگری نظیر صنایع دستی شهرهای مختلف، مشاوره، محصولات فرهنگی و ... نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.»
متقاضیان حضور در این برنامه می توانند با مراجعه به فرهنگسراهای شهر تهران یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی برنامه (9665.ir) ضمن دریافت برگ ورود به تماشای بزرگترین نمایش ترکیبی میدان کشور نشسته و از تهران به اعماق تاریخ سفر کنند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن