تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814226471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین مشکل بهداشت عشایر فریدن، نبود آب شرب سالم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مهمترین مشکل بهداشت عشایر فریدن، نبود آب شرب سالم است اصفهان- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدن گفت: مهمترین مشکل بهداشتی عشایر این شهرستان، نبود آب شرب سالم برای آنهاست.


غلامعباس خزایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بسیاری از عشایر مستقر در این شهرستان از آب تصفیه نشده چاه برای شرب استفاده می کنند که منجر به شیوع بیماری های گوارشی بویژه در فصل گرما در بین آنها می شود.
وی به بحرانی که در ماه گذشته در این زمینه در فریدن بوجود آمد اشاره و اظهار کرد: تعدادی زیادی از عشایر مستقر در حدود 500 چادر عشایری که در اطراف شهر دامنه از توابع فریدن مستقرند بدلیل استفاده از آب شرب ناسالم دچار بیماری گوارشی شدند.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع به سرعت کنترل شد و همه بیماران تحت مداوا قرار گرفتند،تصریح کرد: در همین زمینه کمیته ویژه ای متشکل از دستگاه های اجرایی شهرستان تشکیل و مقرر شد برای حل مشکل آب شرب عشایر تدبیری اندیشیده شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان فریدن گفت: لازم است برای حل این مشکل یک اقدام اساسی صورت گیرد که پیشنهاد ما در این زمینه، اسکان عشایر در مناطق مشخص است.
خزایی یکی دیگر از مشکلات بهداشتی عشایر فریدن را کمبود سرویس های بهداشتی بویژه حمام خواند و افزود: این موضوع نیز منجر به شیوع بیماری های پوستی در میان آنها شده است.
وی ادامه داد: لازم است برای حل این مشکل نیز اقدام اساسی صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان فریدن برای ارتقا سطح سلامت عشایر مستقر در این شهرستان گفت: یک تیم پنج نفره متشکل از پزشک، پرستار و ماما به طور منظم با حضور در چادرهای عشایر به معاینه و درمان آنها می پردازند.
خزایی با تاکید بر اینکه عشایر فریدن از نظر درمانی به طور کامل تحت کنترل و نظارت ما هستند اظهار کرد: داروی اولیه رایگان نیز به مقدار مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی با اشاره به واکسیناسیون عشایر شهرستان فریدن به طور مرتب اضافه کرد: در بازدیدهای دوره ای، نمونه خون افراد مشکوک به بیماری ها از جمله مالاریا نیز گرفته می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون هیچ مورد ابتلا به بیماری مالاریا در این شهرستان گزارش نشده است.
رئیس اداره امور عشایری غرب استان اصفهان در این زمینه به ایرنا گفت: پس از اتفاقی که در ماه گذشته برای عشایر مستقر در اطراف شهر دامنه بوجود آمد تعداد 12 تانکر دو هزار لیتری برای تامین آب شرب سالم آنها فراهم شد.
محمد قلی شیاسی افزود: از هفته گذشته به این عشایر درباره آماده بودن این تانکرها اطلاع رسانی کردیم اما تا کنون هیچیک از آنها برای تحویل گرفتن تانکرها مراجعه نکرده اند.
وی اظهار کرد: این تانکرها به صورت امانت در اختیار عشایر قرار می گیرد و آنها زمان کوچ از شهرستان آنها را باز می گردانند.
وی درباره تعداد عشایر مستقر در شهرستان فریدن گفت: سرشماری دقیقی در این زمینه صورت نگرفته و تعداد آنها حدود 400 چادر عشایری برآورد می شود.
شیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا آمار دقیقی از عشایر وجود ندارد، گفت: ما نیروی کافی برای این منظور در اختیار نداریم از طرفی عشایر با توجه به منابع علوفه و آب جابجا می شوند و در جایی ثابت نیستند.
شهرستان فریدن با حدود 53 هزار نفر جمعیت در غرب اصفهان است.
شهرستان های غرب استان اصفهان شامل فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت است.
ت/7148/ 546



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن