تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815036744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبادله موافقت اصولی اجرای سد ورگر آبدانان تا 45 روز آینده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبادله موافقت اصولی اجرای سد ورگر آبدانان تا 45 روز آینده ایلام- ایرنا- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت نامه های اصولی سد ورگر شهرستان آبدانان تا 45 روز آینده مبادله خواهد شد.


«علی محمد احمدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مقدمات و تشریفات اداری و فنی این طرح بزرگ با برگزاری نشست های متعدد و هماهنگی های نهایی با وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی انجام شده و عملیات اجرایی سد مخزنی «ورگر» در شهرستان آبدانان بزودی آغاز خواهد شد.
وی افزود: پس از مبادله اسناد مالی و اجرایی جاده های دسترسی و سپس بدنه اصلی سد آغاز می شود.
نائب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: 300 میلیارد ریال از محل اعتبارهای آب و خاک، خشکسالی و ملی برای احداث این سد تامین شده و در صورت تخصیص تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
احمدی تاکید کرد: سد ورگر می تواند شش میلیون لیتر آب را در خود ذخیره کند و در صورت بهره برداری سه هزار هکتار از مزارع پایین دست آن زیر کشت آبی قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: این سد با حوضه ی آبریز 18 هزار و 300 هکتار و 25 میلیون متر مکعب خروجی آب در سال یکی از مهم ترین پتانسیل های تبدیل زمین های دیم به آبی این شهرستان است.
وی اضافه کرد: اجرای سد ورگر علاوه بر تغییر اکوسیستم منطقه و تلطیف هوای پیرامونی افزایش 40 درصدی تولید محصولات کشاورزی شهرستان آبدانان را به دنبال خواهد داشت.
سد ورگر یکی از سدهای با سازه متوسط کشور است که در پنج کیلومتری جنوب باختری آبدانان بر روی رودخانه های ˈکنارهˈ و ˈشاویشهˈ احداث خواهد ‏شد.‏
شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری جنوب ایلام واقع است که دارای 32 هزار هکتار زمین زراعی است که تنها دو هزار و 500 هکتار آن به صورت آبی کشت می شود. ک/3
7174/540



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن