تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803917012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه صادرات، راهکار عبور از مشکلات اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد اقتصاد؛ توسعه صادرات، راهکار عبور از مشکلات اقتصادی است تهران - ایرنا - یک کارشناس مسایل اقتصادی، توسعه صادرات را بهترین راه عبور از مشکلات اقتصادی و عامل مهم توسعه اقتصادی دانسته و معتقد است: در حال حاضر صادرات غیرنفتی به مهم ترین راهبرد دولت و سیاستگذاران اقتصادی کشور تبدیل شده است.


علی اکبر نیکو اقبال در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: افزایش صادرات، امکان استفاده از بازارهای جهانی را برای رشد تولید داخلی فراهم کرده به طوری که بنگاه های تولیدی قادر خواهند بود با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار دهند و از صرفه جویی های اقتصادی ناشی از آن برای توسعه کمی و کیفی تولیدات خود بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه دستیابی به بازارهای خارجی امکان استفاده از ظرفیت کامل تولید را فراهم کرده و موجب کاهش هزینه تولید می شود، افزود: از این رو دولت نیز برای توسعه اقتصادی و تامین کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز تولید، ناگزیر به بازاریابی و توسعه صادرات خواهد بود.
این استاد اقتصاد با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی ایران تاکنون بر وابستگی به نفت و گاز استوار بوده است، افزود: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور، صادرات غیرنفتی باید طوری افزایش یابد که سبب کاهش اتکای کشور به درآمد های ناشی از آن شود که این امر نیز توجه و حمایت دولت را برای حضور فعال صادرکنندگان در بازارهای جهانی می طلبد.
وی یادآور شد: تلاش برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز، در ایجاد ظرفیت های تازه توسعه صادرات غیرنفتی از جمله راهبردهای کشور در عرصه اقتصاد بوده و مسائلی چون بهره وری پایین، بالا بودن هزینه های تولید، چالش های رقابتی، الزامات و محدودیت های قانونی صادرات، دستیابی به اهداف سند چشم انداز را با مشکلاتی همراه می کند.
نیکواقبال از صادرات به عنوان رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی یاد کرد و افزود: تقویت پتانسیل های تولید و ایجاد ظرفیت های جدید علاوه بر هموار کردن راه توسعه صادرات، نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاری های موجود پررنگ تر می کند.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در حال حاضر سیر تکاملی توسعه جوامع و پیشرفت سریع در عرصه فناوری در زمینه های مختلف علمی، تاثیر بسزایی بر نحوه زندگی و رشد اقتصادی داشته و این تحولات، ارتباط سریع ملت ها با یکدیگر و عدم وابستگی به اقتصاد بسته را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی افزود: ازسویی؛ روند روزافزون همگرایی بین المللی و گسترش سازمان هایی نظیر سازمان تجارت جهانی، توجه دولت ها را به تدوین و طراحی برنامه ها برای ورود به عرصه تجارت بین المللی را دو چندان کرده است.
این اقتصاددان؛ رهایی از اقتصاد تک محصولی، ایجاد تنوع در اقلام صادراتی و توسعه فرآورده های صنعتی را از جمله الزامات کشور برای دستیابی به توسعه اقتصادی دانست و افزود: با ایجاد تنوع در درآمدهای ارزی و افزایش سهم صادرات غیر نفتی، موضع کشور در توسعه صادرات غیرنفتی تقویت شده ضمن آنکه در صادرات نفت نیز می توان موضع مستحکم تری اتخاذ کرد.
وی با اشاره به اینکه حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در توسعه صادرات را نباید از نظر دور داشت، افزود: لزوم توجه دولت به صادرات و هماهنگی میزان صادرات و واردات کالا از اهمیت خاصی برخوردار است و دولت با ساماندهی و کاهش هزینه های تولید می تواند امکان رقابت پذیری تولیدات ایران را با مشابه خارجی فراهم کند.
نیکو اقبال تاکید کرد: دولت در گام نخست باید موانع، محدودیت ها و ایستگاه های بازدارنده ای که عرصه فعالیت را بر صادرات تنگ و دست صادرکنندگان را برای توسعه محصولات و گسترش بازارهای هدف بسته است، حذف کند.
وی افزود: دولت در گام بعد می تواند با تلطیف و شفاف سازی فضای تجاری کشور و تعامل گسترده با بخش غیردولتی، تکالیف معطل مانده قانونی برای واگذاری امور تصدی گری به بخش غیردولتی را اجرایی کرده و به امور نظارتی، حمایتی و هدایتی بخش خصوصی با سرعت و دقت ادامه دهد.
اقتصام (4)1070**1558



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن