تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود تل‌آويو به مرحله سرگرداني جنگي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورود تل‌آويو به مرحله سرگرداني جنگي
با گذشت نزديك به يك ماه از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه، سران تل‌آويو در تصميم‌گيري براي ادامه يا توقف جنگ سردرگم شده‌اند و بين چپ و راست شكاف قابل ملاحظه‌اي پديد آمده است.


با گذشت نزديك به يك ماه از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه، سران تل‌آويو در تصميم‌گيري براي ادامه يا توقف جنگ سردرگم شده‌اند و بين چپ و راست شكاف قابل ملاحظه‌اي پديد آمده است. عقب‌نشيني ارتش اسرائيل از برخي مناطق غزه در روزهاي اخير و تصميم كابينه براي كاهش عمليات نظامي در غزه با واكنش جناح‌هاي داخلي مواجه شده است.
به گزارش «جوان»، 29 روز بعد از حملات هوايي و زميني ارتش رژيم كودك‌كش صهيونيستي به نوار غزه، واكنش‌هاي داخلي و بين‌المللي عليه اين رژيم به سطح كم سابقه‌اي رسيده است. درحالي كه در اوايل حملات اسرائيل به غزه احزاب چپ و راست از جنايات ارتش در غزه حمايت مي‌كردند، اكنون با كشته و زخمي شدن نزديك به 12 هزار نفر از مردم بي‌گناه غزه و واكنش‌هاي بين‌المللي در مقابل اين جنايت وحشيانه صهيونيست‌ها، در مورد نحوه ادامه جنگ در داخل سرزمين‌هاي اشغالي شكاف به وجود آمده كه سران اين كشور را با مشكلات جدي مواجه كرده است. روزنامه هاآرتص ديروز نوشت كه اعضاي چپ و راست كنست (پارلمان) اسرائيل تصميم كابينه امنيتي براي كاهش عمليات نظامي در غزه را بدون اينكه توافقي با طرف فلسطيني يا جامعه بين‌المللي انجام شود، مورد انتقاد قرار داده‌اند. يوزي لاندائو، وزير گردشگري اسرائيل، يوري آرييل وزير كشور و ام كي دني دانون همگي ديروز به اين تصميم كابينه نتانياهو حمله كردند، درحالي كه ايساك هرزوگ رهبر حزب مخالف گامي فراتر گذاشت و به نتانياهو درباره «فروپاشي ديپلماتيك» هشدار داد و گفت كه اگر نخست وزير نسبت به دوستان ائتلاف راستي‌اش بي‌توجه نبود، اين اتفاق رخ نمي‌داد. منتقدان از اين واهمه دارند كه توقف حملات به غزه بدون هيچ توافقنامه بين‌المللي كه حماس و ساير گروه‌هاي فلسطيني را محدود كند، نوعي شكست تلقي مي‌شود. درحالي كه اسرائيلي‌ها با حملات خود سعي داشتند مقاومت و حماس را تضعيف كنند اما اكنون راست و چپ در سرزمين‌هاي اشغالي به اين نكته اذعان دارند كه حماس در اين جنگ شكست نخورده است و حتي شمارش معكوس براي دور بعدي جنگ را آغاز كرده است. عقب‌نشيني ارتش اسرائيل از نوار غزه در روزهاي اخير و افزايش واكنش‌هاي بين‌المللي سبب شده تا سران صهيونيستي درباره ادامه جنگ در غزه نتوانند تصميم قاطعانه‌اي اتخاذ كنند.
  نقض آتش‌بس يكجانبه
اين شكاف نوعي سرگرداني را در نحوه اقدامات رژيم صهيونيستي در جنگ پديد آورده است. درحالي كه روز دوشنبه ارتش رژيم صهيونيستي به طور يكجانبه آتش بس هفت ساعته را آغاز كرد اما ساعتي بعد اين آتش بس را نقض كرد و حملات خود به برخي مناطق غزه را ادامه داد. پايگاه خبري النشره ديروزگزارش كرد: با وجود آغاز زمان آتش بس در نوارغزه كه خود اسرائيل آن را پيشنهاد و مطرح كرده بود، اسرائيل با بمباران مناطقي در غرب غزه و در نوار ساحلي 10 فلسطيني را زخمي كرد. اسرائيل اين بار هم ناقض آتش بس خود خواسته بود و با وجود آغاز زمان آتش بس منزلي را در اردوگاه النصيرات در مركز نوار غزه هدف قرار داد. خبرگزاري فرانسه نيز در اين رابطه گزارش داد بعد از آغاز آتش‌بس يكجانبه، يك كودك فلسطيني در گلوله‌باران اسرائيل به منزلي در اردوگاه الشاطي به شهادت رسيد. تاكنون در حملات هوايي و زميني رژيم كودك‌كش به غزه 1857 نفر شهيد و 10هزار تن ديگر زخمي شده‌اند. آتش‌بسي كه اسرائيل اعلام كرده بود شامل همه مناطق غزه نمي‌شد و عمليات ارتش در شرق رفح ادامه داشت. در شرايطي كه موج انتقادها بعد از حمله روز يك‌شنبه به نزديكي مدرسه‌اي در رفح شدت گرفته، آتش‌بس‌هايي از اين دست به اسرائيل كمك مي‌كند كمي از فشارهاي بين‌المللي كم كند. از سوي ديگر اعلام آتش‌بس از نظر نظامي به سود اسرائيل است چراكه به ارتش فرصت مي‌دهد بر عمليات تخريب تونل‌ها متمركز شود.
همچنين برخي منابع اعلام كردند كه نيروهاي حماس از يك‌شنبه شب تا ظهر ديروز 125 موشك به سمت سرزمين‌هاي اشغالي شليك كرده‌اند. هر چند منابع اسرائيلي تعداد كشته‌هاي صهيونيست‌ها در جنگ اخير را 65 نفر اعلام كرده‌اند اما حماس مي‌گويد كه بيش از 150 نفر از سربازان اسرائيلي در اين جنگ كشته شده‌اند و تلفات ارتش صهيونيستي در اين جنگ نسبت به جنگ‌هاي گذشته افزايش يافته است.
  افزايش نافرماني سربازان اسرائيلي
طولاني شدن جنگ در غزه باعث سرخوردگي برخي سربازان اسرائيلي شده و آنها را به سرپيچي از دستورات فرماندهان امنيتي وادار كرده است. براساس گزارش‌ها، تعداد بسيار زيادي از نظاميان تيپ ويژه رژيم صهيونيستي از ادامه جنگ در نوار غزه سر باز زدند در نتيجه به دستور فرماندهانشان زنداني شدند. به گزارش فارس، پايگاه «۰۴۰۴» اعلام كرد كه يك گروه كامل از تيپ ويژه رژيم صهيونيستي موسوم به «گولاني» از ادامه عمليات در نوار غزه سر باز زده‌اند و به همين دليل توسط فرماندهان از تيپ اصلي جدا و به زندان فرستاده شده‌اند. اين اتفاق زماني افتاد كه اين افراد دستور فرمانده گروه مبني بر ورود به «حي الشجاعيه» را گوش نكردند زيرا پيشتر شاهد درگيري‌هاي سخت در اين منطقه و كشته شدن چندين تن از هم‌قطاران خود بودند. بر اساس اين گزارش، فرماندهي منطقه جنوبي تا‌كنون تعداد بسيار زيادي از اين نظاميان را زنداني كرده و عده‌اي را براي خدمت به تيپ‌هاي ديگر فرستاده است. خود رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه تاكنون ۶۴ نظامي‌اش را خلال عمليات عليه غزه از دست داده اما آمارهاي ديگر اين تعداد را بسيار بيشتر و حتي تا ۶۰۰ نفر ارزيابي مي‌كنند.
  واكنش‌ها به جنايات اسرائيل
كشتار گسترده مردم بي‌گناه غزه به دست ارتش اسرائيل، واكنش‌هاي خارجي را در پي داشته است. «لوران فابيوس»، وزير امور خارجه فرانسه ديروز در اظهاراتي اعلام كرد كه برخورداري اسرائيل از حق امنيت، كشتار غيرنظاميان غزه را توجيه نمي‌كند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي فيگارو، فابيوس، با اشاره به وقوع كشتار و قتل‌عام در غزه افزود: «براي حل مناقشه جاري ميان اسرائيل و فلسطين بايد راه‌حل سياسي ارائه شود. وزير امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان كرد: «‌راه‌حل سياسي براي مناقشه جاري ميان اسرائيل و فلسطين بايد از سوي جامعه بين‌المللي ارائه شود چراكه دو طرف به‌رغم تلاش‌هاي متعدد، متأسفانه قادر به انجام گفت‌وگو نيستند.» يك‌شنبه نيز بان كي مون، دبيركل سازمان ملل حمله اسرائيل به مدرسه سازمان ملل در غزه را محكوم كرد و گفت كه مسئولان اين حمله جنايتكار جنگي هستند. ژان اسلبورن، وزير امور خارجه لوكزامبورگ در مصاحبه با دويچلند فونك ضمن انتقاد شديد از عملكرد نظاميان صهيونيست در نوار غزه، گفت: بمباران پي درپي مدارس و منازل مسكوني در غزه يك جنايت انساني است و نمي‌توان آن را با عنوان دفاع از خود توجيه كرد. اسلبورن افزود: منطقه غزه امروز تبديل به يك قبرستان شده و اسرائيل با تحميل جنگ به مردم اين منطقه، مدعي است حقي را براي خود محفوظ نگه داشته كه در واقع نقض توافقات بين‌المللي است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن