تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820749303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف فوري و بدون قيد و شرط تهاجم نظامي اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۲۶ب.ظ)
بيانيه کميته فلسطين جنبش عدم تعهد؛ توقف فوري و بدون قيد و شرط تهاجم نظامي اسرائيل وزرا استفاده مرگبار، بدون فرق‌گذاري و گسترده از زور توسط اسرائيل، نيروي اشغال‌گر، عليه غيرنظاميان فلسطيني و در جهت تخريب زير ساخت‌هاي حياتي شهري بيمارستان‌ها و مراکز بهداشتي متعدد و عليه کارکنان دست اندرکار فوريت‌هاي بشردوستانه و روزنامه‌نگاران را محکوم نمودند.
به گزارش خبرنگار موج؛ نشست وزيران امور خارجه کشورهاي عضو کميته فلسطين جنبش عدم تعهد به منظور بررسي وضعيت بحراني‌اي که مردم فلسطين به ويژه در غزه با آن مواجه هستند به ويژه تجاوز نظامي اسرائيل در ماه هاي ژوئيه و اوت 2014 ميلادي عليه جمعيت غيرنظامي فلسطين در باريکه غزه که منجر به قتل بيش از 1857 فلسطيني شامل صدها کودک و زن و جراحت بيش از 8500 فلسطيني و انهدام هزاران خانه، املاک تجاري، زيرساخت هاي حياتي شهري، مساجد، مدارس، بيمارستان ها، مؤسسات دولتي، مزارع فلسطيني ها و چندين ساختمان متعلق به سازمان ملل متحد شد در تاريخ 4 اوت 2014 (مطابق با 13 مرداد 1393) در تهران برگزار گرديد.
در اين زمينه، وزرا نسبت به مقاومت و وحدت مردم فلسطين در مقابل تجاوز بيرحمانه (رژيم صهيونيستي) اداي احترام کرده و از آن حمايت نمودند.وزرا مراتب قدرداني خود را از ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران به دليل مهمان نوازي گرم و اقدام به موقع در امر برگزاري نشست کميته فلسطين جنبش عدم تعهد ابراز نمودند. آنها از جناب آقاي دکتر روحاني رياست محترم جمهوري اسلامي ايران به دليل سخنراني مهم ايشان در جلسه تقدير نمودند.
وزرا استفاده مرگبار، بدون فرق‌گذاري و گسترده از زور توسط اسرائيل، نيروي اشغال‌گر، عليه غيرنظاميان فلسطيني و در جهت تخريب زير ساخت‌هاي حياتي شهري شامل آب، شبکه فاضلاب، نيروگاه‌هاي برق، بيمارستان‌ها و مراکز بهداشتي متعدد و عليه کارکنان دست اندرکار فوريت‌هاي بشردوستانه و روزنامه‌نگاران را محکوم نمودند.
آنها همچنين در مورد حملات بي‌رحمانه نظامي نيروهاي اشغال‌گر اسرائيل که به شکلي عامدانه و غير قابل توجيه انجام و به کشته و زخمي شدن هزاران فلسطيني بي دفاع که اکثريت غالب آنها کودکان و زنان بوده اند منجر گرديده است به عنوان مصداق بارز نقض سازمان يافته حقوق بين‌الملل شامل حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بين‌المللي ابراز تاسف کردند.
وزرا توقف فوري و بدون قيد و شرط تهاجم نظامي اسرائيل و مجازات دسته جمعي مردم غير نظامي در غزه و ديگر بخش‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين شامل بيت‌المقدس شرقي را خواستار شدند. آنها انجام تلاش هاي جدي و جامع به منظور تضمين يک آتش بس فوري بر اساس ابتکار مطروحه توسط مصر مبتني بر موافقتنامه آتش بس نوامبر 2012 در همکاري با دولت فلسطين را خواستار گرديدند.
وزرا لغو محاصره غزه توسط اسرائيل که به مثابه مجازات دسته جمعي ساکنان آن و نقض گسترده حقوق بشر و حقوق بشردوستانه و موجب بروز کمبود نيازهاي اوليه و ايجاد وضعيت هولناک انساني و بهداشتي در غزه گرديده‌است را خواستار شدند.
آنها بر مسئوليت اسرائيل به عنوان قدرت اشغال گر تأکيد نموده و از همين رو بر فوريت تلاش‌ها براي باز کردن سريع و بدون قيد و شرط تمامي گذرگاه‌هاي مرزي غزه به منظور اجازه ورود فوري کمک‌هاي بشردوستانه و دسترسي کارکنان فعال در امور پزشکي و امدادي به نيازمندان تاکيد کردند.
همچنين بر فوريت کوشش به منظور بازگشايي همچنين بر ضرورت پايان دادن به تمامي سياست‌ها و اقدامات غيرقانوني اسرائيل که باعث محروم نمودن مردم فلسطين از سرزمين، اموال و منابع طبيعي آنها و نابساماني گسترده وضعيت اقتصادي و اجتماعي ايشان شده است تاکيد کردند.
وزرا از تمامي اعضاي جامعه بين‌المللي، سازمان ملل متحد و ساير نهادهاي بين‌المللي و سازمان‌هاي مردم نهاد درخواست نمودند تا در امر تأمين کمک‌هاي فوري بشردوستانه براي قربانيان تجاوز اسرائيل به نوار غزه مساعدت نمايند.
آنها نقش حياتي آژانس امداد رساني سازمان ملل متحد براي آوارگان فلسطيني (آنروا) در غزه از جمله در زمينه تأمين نيازهاي ضروري طي اين دوره از بحران را مورد شناسايي قرار دادند و از جامعه بين‌المللي خواستند تا حمايت‌هاي ضروري از اين آژانس و ساير آزانس‌هاي سازمان ملل متحد در خصوص آوارگان فلسطين که شمار آنان در دوره اخير بالغ بر 180000 هزار تن بوده است را تأمين کند.
وزرا از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستند به مسؤوليت هاي خود طبق مفاد منشور ملل متحد عمل کند و نسبت به برآوردن انتظارات جامعه بين‌المللي درباره وضعيت فلسطين اشغالي که به صورتي آشکار منجر به تهديد صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي گرديده است اقدام نمايد.
آنها از شوراي امنيت خواستند براي وادار کردن رژيم اشغال‌گر اسرائيل جهت پايان دادن به تجاوز نظامي عليه مرم فلسطين و عمل به تعهداتش طبق حقوق بشردوستانه به ويژه چهارمين کنوانسيون ژنو و ساير قطعنامه‌هاي مربوط سازمان ملل متحد اقدامات لازم را به عمل آورد.
آنان بر ضرورت اقدام فوري، جدي و معتبر شوراي امنيت براي پايان دادن به بي‌کيفري و مجازات گريزي اسرائيل و اقدام دسته جمعي براي وادار نمودن اسرائيل به پذيرش مسؤوليتش در قبال نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بين‌المللي تأکيد کردند.
وزرا حمايت خويش از ابتکار الجزاير براي برگزاري نشست فوري مجمع عمومي سازمان ملل متحد در خصوص تهاجم نظامي اسرائيل عليه مردم فلسطين و بسيج جامعه بين المللي را اعلام کردند.
وزرا از ديوان بين‌المللي کيفري خواستند تا براي رسيدگي به جنايات جنگي و جنايات عليه بشريت که عليه مردم فلسطين در فلسطين اشغالي شامل بيت المقدس شرقي اعمال مي شود به وظيفه خود عمل نمايد.
آنها بر نقش محوري عدالت براي پايان دادن به اين گونه جنايات و معافيت از مجازات تأکيد نمودند.
وزرا مراتب حمايت خويش را از ابتکار لبنان در خصوص مکاتبه و انعکاس اطلاعات به دادستان ديوان کيفري بين المللي اعلام نموده و از کشورهاي عضو اساسنامه رم خواستند تا صلاحيت ديوان مزبور را در زمينه جنايات جنگي و جنايت عليه بشريت ارتکاب يافته عليه مردم فلسطين بپذيرند.
وزرا همچنين نگراني عميق خود را از وضعيت نامساعد بيش از 6000 زنداني و بازداشتي فلسطيني شامل بازداشت‌شدگان دولتي که توسط نيروهاي اسرائيل، قدرت اشغال‌گر، نگهداري مي‌شوند ابراز نمودند.
آنها همچنين از سوء استفاده و بدرفتاري‌هاي جسمي و روحي (نسبت به فلسطينيان) از جمله شکنجه زندانيان و بازداشت شدگان فلسطيني، کودکان، زنان و مقامات منتخب که در ميان آنها اعضاي شوراي قانونگذاري فلسطين و 800 نفر از زندانيان از 13 ژوئن 2014 به بعد هستند را محکوم نموده و آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنها را خواستار گرديدند.
وزرا تداوم استعمار در سرزمين فلسطين توسط اسرائيل، قدرت اشغال‌گر، را محکوم کردند. آنها جلوگيري از مصادره اموال فلسطيني‌ها و احداث و گسترش شهرک‌هاي اسرائيلي و ايجاد ديوار حائل که در واقع نقض گسترده حقوق بشردوستانه و عدم تبعيت از نظر مشورتي ديوان دادگستري لاهه توسط اسرائيل محسوب مي‌گردد را خواستار شدند.
همچنين نگراني خود را از تکرار اقدامات خشونت آميز، ترور و تحريک شهروندان فلسطيني و نابودي اموال فلسطينيان به وسيله شهرک نشينان اسرائيلي در قلمرو فلسطين اشغالي شامل بيت‌المقدس شرقي ابراز نمودند و پاسخ‌گويي عاملان چنين جناياتي را خواستار شدند.
آنها نگراني عميق خود را از تحريک و تهييج افراط گرايان يهودي عليه اماکن مقدس مسلمانان و مسيحيان به خصوص در شرق بيت‌المقدس اشغالي و در محوطه مسجد الاقصي بيان کردند و نسبت به پيامدهاي خطرناک چنين تحريکات و تجاوزات خطرناکي هشدار دادند.
وزرا از تصميم شوراي حقوق بشر براي ايجاد يک گروه حقيقت‌ياب مستقل بين‌المللي براي بررسي تمامي اشکال نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه ناشي از تجاوز نظامي اخير اسرائيل به نوار غزه استقبال نمودند.
آنان در راستاي ايجاد مسئوليت‌پذيري و پاسخ‌گويي در قبال (نقض حقوق) قربانيان اين‌گونه جنايات، بر انجام تحقيقات کامل درمورد نقض حقوق بشر در سرزمين هاي فلسطيني شامل بيت‌المقدس شرقي که توسط قدرت اشغال‌گر اسرائيل اعمال مي شود تأکيد نمودند.
وزرا همچنين از درخواست دولت فلسطين براي برگزاري فوري کنفرانس متعاهدين کنوانسيون چهارم ژنو به منظور بررسي اقدامات مربوط به ماده 1 مشترک براي تضمين احترام به و اجراي کنوانسيون در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين شامل بيت‌المقدس شرقي حمايت نمودند.
آنها از دولت سوئيس به عنوان امين کنوانسيون‌هاي چهارگانه ژنو خواستند تا با توجه به نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط اسرائيل، قدرت اشغال‌گر، و براي تضمين حفاظت از مردم فلسطين جهت برگزاري کنفرانس مذکور اقدامات لازم را معمول دارد.
همچنين وزرا حمايت خود را نسبت به درخواست محمود عباس از بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد براي انجام کليه اقدامات مؤثر در حوزه اختيارات سازمان ملل متحد براي تضمين حفاظت از جمعيت غيرنظامي فلسطين تحت اشغال اسرائيل اعلام نمودند.
وزرا بر تداوم نشست‌ها و رايزني‌ها ميان اعضاي کميته فلسطين جنبش عدم تعهد و همچنين برگزاري نشست‌هاي دفتر هماهنگي جنبش از جمله به منظور تدوين پيش‌نويس برنامه اقدام جنبش عدم تعهد جهت پي‌گيري تمامي اين موضوعات مهم در سطح سازمان ملل متحد و ديگر مجامع سياسي، حقوقي و قضايي مربوطه تأکيد کردند.
در اين خصوص آنها بر لزوم کاربست اقدامات ضروري بين‌المللي براي رفع عوامل اصلي مسبب بروز بحران و رسيدگي به مسئله فلسطين در تمامي ابعاد آن طبق حقوق بين‌الملل و مصوبات مربوطه سازمان ملل متحد تأکيد نمودند.
وزيران امور خارجه همچنين صرف تلاش‌ها‌ي مستمر به منظور حمايت از دستيابي دولت فلسطين به شناسايي و عضويت کامل در سازمان ملل را خواستار گرديدند.
وزرا از کليه ابتکارات به عمل آمده در زمينه تحريم توليدات اسرائيل توسط تعدادي از کشورها و خارج ساختن سفراي خود از اسرائيل از جمله توسط چندين کشور آمريکاي لاتين استقبال کرده و کليه اعضاي جنبش عدم تعهد را به انجام چنين امري ترغيب نمودند.
وزرا حمايت قاطع خود از آرمان مشروع فلسطين و همبستگي با مردم فلسطين را مجدداً تأييد نمودند. آنها بر حمايت اصولي و پايدار خود از حق مردم فلسطين در تعيين سرنوشت و دستيابي به آرمان‌هاي ملي مشروع خويش شامل آزادي، استقلال، عدالت، صلح و کرامت انساني در سرزمين مادري ايشان تاکيد کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن