تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش مطلع فاطمی در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش مطلع فاطمی در قم برگزار شد قم - ایرنا - همایش ˈمطلع فاطمیˈ در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با حضور جمعی از زنان بسیجی، دانشجویان و نخبگان استان قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، گفت: زنان همواره در طول تاریخ منشا اثر بوده اند و از دامن پرعظمت زنان مردانی تربیت یافتند که در طول تاریخ نامور بودند.
حجت الاسلام ˈسید حسن اکبریˈ با بیان اینکه بشر آمد تا معرفت یابد، خاطر نشان کرد: اگر انسان با معرفت و بصیرت گام بر ندارد راهی برخلاف هدف می رود.
مسوول سازمان بسیج زنان استان قم نیز در این همایش با بیان اینکه هفت هزار شهید زن در کشور و 129 شهید زن در استان قم داریم، اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار نفر در اقشار مختلف در بسیج خواهران در استان قم فعالیت دارند.
ˈلیلا حیدریˈ از بسیج خواهران به عنوان نخستین و گسترده ترین تشکل مردمی زنان در عرصه های مختلف همچون؛ علمی، فرهنگی و سازندگی نام برد که نقش ارزنده و شایسته ای دارند و در دفاع از ارزش ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و تعالی و حفظ بنیان خانواده و توسعه فرهنگ حجاب گام های گسترده ای برداشته اند.
وی با بیان اینکه هر سال یکی از زنان شهید به عنوان الگو به جامعه معرفی می شود، اظهار کرد: امسال هم شهیده ˈفوزیه شیردلˈ که ولایتمداری و روحیه حماسی را از حضرت زینب (س) آموخته بود به عنوان الگو برای نسل جوان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معرفی شده است.
وی تاکید کرد که زنان ایران همانند مردان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند و شاهد حضور فعال آنها در عرصه های مختلف در دوران انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس بوده ایم.
حیدری با بیان اینکه بسیج در توسعه و تعمیم فرهنگ حجاب فعالیت می کند، گفت: در اجرای طرح حجاب چهره به چهره بیش از دو هزار نفر مربی فرهنگی در قالب طرح مشکات آموزش دیده اند و کارگاه های تخصصی در حوزه خانواده برگزار می شود.
مسوول سازمان بسیج زنان استان قم همچنین از طرح ˈدجالوارهˈ به منظور مبارزه با آسیب های ماهواره در قالب آگاهی به خانواده های بهره بردار از ماهواره خبر داد.
این همایش به مناسبت 13 مرداد، روز ˈقشر بسیج جامعه زنانˈ سالروز شهادت شهیده ˈمریم فرهانیانˈ از سوی سازمان بسیج زنان سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) و سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد.
شهیده ˈمریم فرهانیانˈ در 24 دی سال 1342 در شهر آبادان در خانواده ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد و یکی از 18 نفر زنان، امدادگر داوطلب بود که در زمان جنگ در بیمارستان طالقانی آبادان در قسمت های مختلف خالصانه خدمت کرد.
وی در 13 مرداد ماه 1363 در حالی که همراه با دو تن از خواهران همکار خود بر مزار شهیدی که بنا به وصیت مادر شهید که از آنان قول گرفته بود هر سال به جای او بر سر مزار پسر شهیدش حاضر شوند و جای او را پر کنند در حالی که راهی گلستان شهدا شده بودند، مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفتند و آن دو خواهر همراه او زخمی شدند و فرهانیان به فیض شهادت نائل آمد. ک/2
7406/ 380/



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن