تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلس فلسطین با حضور وزیر دفاع رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


سیاسی > نیروهای مسلح
اطلس فلسطین با حضور وزیر دفاع رونمایی شد
طي مراسم ويژه اي با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار سرلشكر رحيم صفوي دستيار ارشد و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا به عنوان ناظر علمي، از اطلس فلسطين در سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح رونمايي شد .



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار دهقان در اين مراسم  طي سخناني از اطلس فلسطين به عنوان يک اثر تحقيقاتي ، مستند و  علمي کم نظير  ياد کرد و  افزود : هدف  از تاليف ، ترجمه  و انتشار اين اثر ارزشمند ، نشان دادن مظلوميت و حقانيت مردم مقاوم  فلسطين است .
 
وزير دفاع گفت : کار ترجمه اطلس فلسطين با وجود نقشه هاي متعدد و نام اماکن مختلف از روستاها،  شهرها ،  زمين هاي تحت  مالکيت فلسطينيان و مناطق کشاورزي ، طي دو سال با کمال دقت و با استفاده از اساتيد آشنا به مسائل فلسطين به زبان فارسي انجام و منتشر شده است و اين  اثر از يک طرف  بيانگر تاريخ دقيق و کاملي از نحوه و چگونگي استقرار صهيونيست ها در اراضي کشور فلسطين و بياني از خوي تجاوزگري ، اشغال ، قتل عام و نسل کشي رژيم صهيونيستي و از طرف ديگر حقانيت مبارزات حق طلبانه مردم فلسطين براي احقاق حقوق غصب شده آن ها است. سردار دهقان در ادامه  از رژيم صهيونيستي به عنوان يک غده سرطاني ياد کرد و افزود: امروز مردم فلسطين ساکن در سرزمين هاي اشغالي با توجه به تجارب تاريخي خود و درس آموزي از انقلاب اسلامي ايران  تنها راه آزادي قدس شريف و سرزمين فلسطين را مقاومت  مي دانند

سردار دهقان با بيان اينکه به فرموده مقام معظم رهبري مسئله فلسطين اصلي ترين مساله جهان اسلام است ، تاکيد کرد : در مبارزات حق طلبانه مردم فلسطين ، يقينا پيروز نهايي ، ملت فلسطين و شکست و رسوايي براي رژيم غاصب صهيونيستي کودک کش و حاميان منطقه اي و جهاني آن مي باشد .  

وزير دفاع با اشاره به جنايات بي رحمانه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تصريح کرد : جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در غزه نشان داد ، نهادهاي حقوقي بين المللي که اصطلاحا به دنبال حفاظت از صلح و استقرار امنيت و حريم داران حقوق بشر هستند ، در مقابل جنايات ضد انساني و آدم کشي،  آن جا که منافع نظام سلطه ايجاب مي کند ، نه تنها ساکتند ، بلکه حمايت هم مي کنند و آشکارا حق را به آدم کشان مي دهند .

سردار دهقان در پايان گفت : امروز جامعه بشري در نقطه تصميم راهبردي قرار دارد و آن اين که نشان دهد هنوز انسان و انسانيت و حيات انساني و حفاظت از ارزش هاي انساني مهم است و اين رژيم غاصب بايستي تنبيه شود البته اقدامات سبعانه  اسرائيل از طرفي بيان استيصال و در بن بست قرار گرفتن اين رژيم و از طرفي نويد بخش به پايان رسيدن حيات سياسي اين رژيم خون آشام است .

گفتني است  کتاب " اطلس فلسطين" ،  توسط  سلمان ابوسته به رشته تحرير درآمده و ناظر علمي آن سردار سرلشگر پاسدار  دکتر سيد يحيي صفوي است ، که توسط انتشارات سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح وابسته به وزارت دفاع  ترجمه و به  چاپ رسيده  ،  مشتمل بر دو بخش اصلي است ،  در بخش اول  به مباحث مهم تاريخي و سياسي فلسطين ، چگونگي مرزهاي فلسطين با لبنان ، سوريه و همچنين آمايش و گسترش جمعيت مسلمانان عرب فلسطيني ،  آمار شهرها و روستاها و زمين هاي تحت مالکيت فلسطينيان و چگونگي تصرف و يا اشغال آن ها توسط يهوديان مهاجر ، مراحل اشغال و توافق هاي آتش بس با مصر ، اردن و سوريه ، چگونگي پذيرش مهاجران يهودي براي پرکردن روستاها و مصادره غير قانوني آن ها و در نهايت به کشتار وحشيانه مسلمان اشاره شده است .

در بخش دوم نيز به شرح اطلس و نقشه هاي اماکن مختلف با استفاده از منابع معتبر و مستند از جمله عکس هاي هوايي نيروي هوايي آلمان در سال هاي 1918-1917 پرداخته شده است .
اين اطلس مي تواند به عنوان يک کتاب مرجع ، توسط دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران مورد بهره برداري قرار گيرد.
 


۱۳۹۳/۵/۱۳ - ۱۶:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن