تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804414459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح و برنامه مجلس برای هدایت گردشگرانی که راهی ایران نشده‌اند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طرح و برنامه مجلس برای هدایت گردشگرانی که راهی ایران نشده‌اند!
چگونه است که می‌پذیریم جامعه‌مان تا حدود زیادی اسیر مشکلات و معضلاتی چون دروغ، ریا و ویژگی های مذموم دیگری شده و برای رفع آن به دنبال قانون گذاری می‌رویم اما در مقام تدوین که قرار می‌گیریم، این فریضه بزرگ را به یکی دو مقوله، مثل حجاب، محدود کرده و فراموش می‌کنیم که اگر گردشگران خارجی در این زمینه از ما عقب باشند، احتمالا در دروغ نگفتن و...
کد خبر: ۴۲۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ - 04 August 2014




سالانه چه تعداد گردشگر خارجی به کشورمان می‌آیند؟ از کجای دنیا؟ چقدر در کشورمان هزینه می‌کنند و از قبل آمدن ایشان به کشورمان، چه میزان عایدی به بیت المال سرازیر شده و چه میزان به اقتصاد کشورمان کمک می‌شود؟؛ پاسخ این سوالات و پرسش های مشابه، اگر «نمی‌دانیم» نباشد، قطعا آنقدر نادقیق است که فرق چندانی با آن ندارد!

به گزارش «تابناک»، به تازگی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که این روزها طرح امر به معروف و نهی از منکر را برای طرح در صحن علنی در دستور کار دارد، به فرازهایی از این طرح در گفت‌وگو با یک خبرگزاری اشاره کرده که به نوعی حکایت از اعمال تغییراتی در پروسه ورود گردشگران خارجی به کشورمان را دارد.

نصرالله پژمان‌فر که پیرامون این طرح با ایسنا گفت‌وگو کرده، در این باره می‌گوید: ما قوانین اسلامی داریم که شاید برای بعضی‌ها در کشور خودشان این مسائل مورد توجه نباشد. برای این‌که کسی قانون را رعایت کند ما موظف هستیم قانون را به اطلاع آن فرد برسانیم؛ بنابراین، مدخل‌های ورودی ما و کسانی که مجوز ورود به ایران را می‌دهند باید در همان زمان این آگاهی‌رسانی را به آن فرد، نسبت به تکالیفش در ایران داشته باشد ... این تکالیف باید قبل از آمدن فرد اطلاع‌رسانی شود.

این نماینده مجلس در حالی وزارت خارجه یا نهادهای مسئول دیگر را مسئول بررسی چگونگی این اطلاع رسانی خوانده و تهیه بروشور را به عنوان مثال مطرح می‌کند که شاهد سخنان خود را آموزش قوانین در بسیاری کشورهای خارجی به گردشگران به عنوان پیش شرط ورود به آن کشورها بیان کرده و در ادامه، عدم اجرای آن توسط مقامات مسئول را، وفق پیش بینی صورت گرفته در قانون [منظور همان طرح است]، در وهله نخست مستوجب تذکر شفاهی گرفتن آن مقام دانسته و مرحله دوم را، عزل مسئول کوتاهی کننده می‌خواند.

این در حالی است که روند تذکر دادن به اتباع بیگانه در سالیان متمادی پس از انقلاب، تا کنون به این صورت بوده که در همان بدو ورود ایشان به کشور، از ایشان خواسته می‌شود حجاب خود را رعایت کنند و در غیر اینصورت به ایشان اجازه ورود داده نخواهد شد؛ خواه آن افراد، گردشگران باشند و خواه مقامات دیگر کشورها.

تا اینجای ماجرا به نظر می‌رسد که یا پرداختن به این موضوع در راستای تاکید قانونی بر آنچه در عالم واقع رخ می‌دهد، باشد یا آنکه دلالت از گسترش اقدامات قانونی برای مجاب کردن گردشگران خارجی برای رعایت قوانین کشورمان باشد، ولی در هر دو صورت، آنچه ناگفته مانده، ضرورت توجه خاص به این وجه امر به معروف و نهی از منکر است.











این اشکال زمانی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم پژمان فر در ادامه می‌گوید: «متاسفانه کسانی که از خارج می‌آیند بعضا بسیار بیشتر از هنجارشکنان داخل کشور ما رعایت این ضوابط را می‌کنند.»؛ تعبیر این سخنان یعنی در قیاس با برخی هنجارشکنان داخلی، گردشگران خارجی بیشتر قوانین کشورمان را رعایت می‌کنند که اگر تعداد اندک ایشان و فرهنگ متفاوتی که در آن زندگی می‌کنند را هم در ماجرا دخیل کنیم، به نوعی درخواهیم یافت که خیلی خیلی زود است به امر به معروف و نهی از منکر ایشان برسیم.

اما از این وجه ماجرا که بگذریم، اینکه می‌بینیم هیچ طرحی برای جذب گردشگران خارجی و بهره بردن از دریای عظیم جذابیت های کشورمان برای کمک به اقتصاد کشور، اشتغال آفرینی و... در مجلس مورد بررسی قرار نمی‌گیرد ولی در نقطه مقابل، اعمال محدودیت هایی چون آموزش دیدن گردشگران ورودی مورد بحث و بررسی است، قطعا جای تامل دارد.

زمانی می‌بینیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی به جای آنکه به دنبال طرحی باشند که به جذب گردشگر خارجی و اشاعه فرهنگ ایرانی به واسطه ایشان در دیگر کشورها کمک می‌کند و می‌تواند چهره ناخوشی که دیگران از کشورمان در جهان ترسیم کرده‌اند، با تصویری درست تغییر دهد، جا دارد که از چرایی توجه به امر به معروف و نهی از منکر خارجی ها، ناراحت شویم.

هنگامی که می‌بینیم بمباران خبری برخی کشورها موجب شده گردشگران از سفر به ایران حذر کرده و یک کلاغ چهل کلاغ شدن روایات نادرست برخی، روز به روز به لاغر شدن بیش از پیش گردشگری کشورمان موجب شده، چه ضرورتی دارد به جای غمض عین، عیب و ایرادات گردشگران را دیده و برای رفع و رجوع آن، به بروشور و کلاس و آموزش بپردازیم؟

وقتی که کمتر نگرانی‌ای در جامعه نسبت به نوع پوشش و رفتار و کردار خارجی ها در کشورمان وجود دارد و چه بسا خیلی ها‌یمان دل نگرانیم که مبادا نهی از منکر نشدگان داخلی مزاحمتی برای ایشان به وجود آورده و خاطره‌ای بد در ذهن ایشان به جای بگذارند، چه عاملی موجب می‌شود که در مجلس روی دوم ماجرا را بیشتر مورد تاکید قرار داده و آن گونه عمل کنیم که گویی اثر منفی گردشگران بر جامعه ما بیشتر است تا اثر منفی جامعه ما بر ایشان؟

چگونه است که می‌پذیریم جامعه‌مان تا حدود زیادی اسیر مشکلات و معضلاتی چون دروغ، ریا و ویژگی های مذموم دیگری شده و برای رفع آن طرح امر به معروف و نهی از منکر را کلید می‌زنیم اما در مقام تدوین قانون که می‌رسد، این فریضه بزرگ را به یکی دو مقوله، مثل حجاب، محدود کرده و فراموش می‌کنیم که اگر گردشگران خارجی در این زمینه از ما عقب باشند، احتمالا در دروغ نگفتن و ریا نکردن از ما جلوتر هستند!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن