تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801192777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنگره ملی امامزاده هلال بن علی (ع) در آران بیدگل برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کنگره ملی امامزاده هلال بن علی (ع) در آران بیدگل برگزار می شود تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم، معارف و قرآن کریم از برگزاری کنگره ملی امامزاده هلال بن علی (ع) در آران بیدگل کاشان خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «احمد عابدی» روز یکشنبه در نشست خبری این کنگره ملی در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: شناخت بیشتر خاندان نبوی و علوی به عنوان پیشوا و وسیله ارتباط با خداوند زمینه رشد معنوی و ارتقای حیات طیبه انسان را فراهم می کند و این کنگره ها تاثیر بسزایی در این زمینه دارند.
به گفته وی، حضرت محمد مشهور به هلال(ع)، از فرزندان بلافصل امیرمومنان، حضرت علی (ع) است و به عنوان یکی از مهاجران علوی به ایران، هر گونه تلاش علمی و کنکاش تاریخی درباره زندگی ایشان ما را به اهمیت مهاجرتش به ایران و اقامتش در این نقطه از سرزمین خاکی رهنمون خواهد کرد.
عابدی افزود: در این راستا و در امتداد برگزاری نخستین کنگره بین المللی امامزادگان، همزمان با سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، برپایی «نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)» برگزار خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد تلاش صاحبان اندیشه و قلم، اهتمام پژوهشگران بر محتوای این کنگره علمی بیفزاید و آگاهی علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز بیشتر شود.
عابدی با بیان اینکه در زمان های گذشته امامزادگان نقش زیادی در گسترش تشیع داشتند، افزود: در مناطقی از کشور که امامزاده بیشتری داریم ارتباط مردم با ائمه اطهار (ع) بیشتر است چرا که زمان زیارت روح زیارت کننده با روح زیارت شوند مانند آیینه کنار هم قرار می گیرد و هر آنچه که در روح صاحب قبر است در وجود ما نقش می بندد.
نامبرده با بیان اینکه این امامزاده در آران بیدگل کاشان واقع شده است، اظهار کرد: در سال شهادت امام حسین (ع) این امامزاده به ایران آمد و در کاشان از دنیا رفته است و امروز 1375 سال از مرگ این امامزاده می گذرد.
اجتمام(3)**7268**1436



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن