تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820734541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به کیفیت، کمیت، اثربخشی و ماندگاری در راهیان نور ضروریست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سردار کارگر: توجه به کیفیت، کمیت، اثربخشی و ماندگاری در راهیان نور ضروریست تهران - ایرنا - رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در راهیان نور باید به چهار مولفه کیفیت، کمیت، اثربخشی و ماندگاری توجه ویژه ای کرد که این امر در ارتباط با آموزش وپرورش بدست می آید و در این زمینه نقش آموزش و پرورش بی بدیل است.


به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار «بهمن کارگر» عصر شنبه در نشست عالی مسوولان راهیان نور دانش آموزی افزود: زمانیکه خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند جنگ، جنگ است، که این گنجینه باید در حال و آینده ما نقش ببندد.
وی ادامه داد: یکی از مسایل و نشان های دفاع مقدس، الگوپذیری از امام حسین(ع) و حادثه عاشورا است که مقوله ای فرهنگی است و اگر می خواهیم دفاع مقدس ماندگار شود باید آن را تبدیل به یک جریان فرهنگی کنیم.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: وقتی در فرمایشات رهبری دقت می کنیم، متوجه می شویم که جریان فرهنگی باعث ماندگاری دفاع مقدس می شود، زیرا یک محور، زمانی پایدار می شود که به جریان فرهنگی تبدیل شود، از همین رو دفاع مقدس از لحاظ فرهنگی نیز دارای جایگاه بالایی است.
سردار کارگر گفت: دفاع مقدس باید از مقاطع پایین تر تحصیلی شروع و مداوم به آن رسیدگی شود، به همین جهت در مسایل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش باید روایات و مباحثی از دفاع مقدس گنجانده شود، از همین رو راهیان نور باید مکمل این روند آموزشی و فرهنگی شود، به همین منظور باید دنبال اقتدار فرهنگی باشیم که مهمترین قسمت آن در آموزش و پرورش است.
وی توضیح داد: اکنون در عراق و سوریه زمانی آنها توانستند موفق شوند و رو به جلو حرکت کنند که ارزش های دفاع مقدس و بسیج ما به آنها تزریق شد و امروزه شاهد آنیم که جوانان ما علاقه مندند که برای دفاع از حرم معصومین به کمک عراق و سوریه بروند که تمامی اینها نشان دهنده جریان فرهنگی دفاع مقدس است.
سردار کارگر تاکید کرد: دانش آموزی که به راهیان نور می رود باید پیشینه و پسینه داشته باشد، به همین جهت دید ما به راهیان نور باید فرهنگی باشد، بدین منظور هر موج و جریان برای استمرار حرکت نیاز به نیروی تازه ای دارد و هر جریانی که به درستی هدایت نشود موجب انحراف می شود، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند که دفاع مقدس نباید فراموش شود و نباید تحریف شود، آموزش و پرورش هم باید همچون موتور محرک و پر انرژی، باعث ماندگاری و منحرف نشدن دفاع مقدس شود.
رییس ستاد راهیان نور تصریح کرد: اهمیت جریان عظیم راهیان نور بسیار زیاد است از این رو نباید به موضوع راهیان نور از دید سیاسی نگاه کرد و این جریان کاملا فرهنگی است و تابع فرمایشات امام و رهبری است.
وی افزود: جریان راهیان نور باید به آموزش و پرورش گره بخورد، از همین رو باید در کیفیت راهیان نور تمرکز بیشتری داشته باشیم. دانش آموزان باید راویان دفاع مقدس شوند و زمانی موفق هستیم که جریان راهیان نور جریانی فرهنگی شود.
سردار کارگر تصریح کرد: باید به آموزش و پرورش بیشتر اعتماد کنیم و آموزش و پرورش نیز باید بگونه ای رفتار کند که دو کلید واژه مقام معظم رهبری که فرموده اند دفاع مقدس نه فراموش شود و نه تحریف، به نحو درست اجرا شود.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: اکنون برای پیشرفت در همه زمینه ها از جمله مذاکرات و مسایل اقتصادی و علمی، شاهد روحیه بسیجی که از دفاع مقدس باقی مانده، هستیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند دفاع مقدس گنجینه است، اید این روحیه را در تمامی جریان های داخلی استفاده کنیم که موجب پیشرفت کشور در همه زمینه ها شود.
وی با قدردانی از رییس جمهور گفت: ایشان دکتر آشنا را به عنوان نماینده خود در این ستاد قرار داد تا بیشتر به روند اجرایی ستاد راهیان نور کمک شود.
اجتمام(1) ** 7029 ** 1071



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن