تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه به پرداخت غرامت نفتی محکوم شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



روسیه به پرداخت غرامت نفتی محکوم شد
دادگاه حقوق بشر اروپا رای داده است که دولت روسیه باید به سهامداران یک شرکت نفتی غرامت پرداخت کند.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی در خبری با عنوان"دادگاه حقوق بشر اروپا دولت روسیه را به پرداخت غرامت نفتی محکوم کرد" نوشت: دادگاه حقوق بشر اروپا به دولت روسیه دستور داد تا مبلغ یک میلیارد و نهصد میلیون روبل (معادل دو و نیم میلیارد دلار) را به عنوان غرامت به گروهی از سهامداران شرکت نفتی یوکوس بپردازد. دولت روسیه این شرکت نفتی را ده سال پیش منحل کرد.

بی بی سی افزود: روز دوشنبه این هفته هم یک دادگاه بین‌المللی به دولت روسیه دستور داد تا مبلغ پنجاه میلیارد دلار به سهامدار اصلی سابق این شرکت پرداخت کند. رای روز پنجشنبه شامل سهامدارانی می‌شود که در رای دادگاه قبلی منظور نشده بودند.

شرکت یوکوس به میخائیل خودرووسکی، از مخالفان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تعلق داشت که با استفاده از ثروت خود، به احزاب مخالف دولت کمک مالی می‌کرد. آقای خودرووسکی بیش از ده سال پیش بازداشت، محاکمه و زندانی شد و تا ماه دسامبر سال گذشته، که مشمول عفو قرار گرفت، در زندان بود.

حکم روز پنجشنبه دادگاه به دادخواست پنجاه و پنج هزار سهامدار سابق این شرکت ارتباط دارد که خواستار دریافت حدود سی و هشت میلیارد دلار غرامت شده بودند. این غرامت از جمله شامل شش میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط صندوق‌های بازنشستگی و سایر نهادهای مالی آمریکایی است.
 

دادگاه حقوق بشر اروپایی دولت روسیه را به پرداخت دهها میلیارد دلار غرامت محکوم کرده است

براساس رای دادگاه، دولت روسیه باید تا شش ماه دیگر برنامه اجرایی پرداخت غرامت به شاکیان را تهیه کند.

به نوشته این سایت، رای روز پنجشنبه، دومین رای دادگاه حقوق بشر در ارتباط با پرونده یوکوس است. در سال ٢٠١١، این دادگاه حکم کرد که دولت روسیه سه ماده از کنوانسیون حقوق بشر اروپا از جمله حق برخورداری از محاکمه منصفانه را در ارتباط با این پرونده نقض کرده و مجازات صادر شده توسط محاکم روسی با اتهام وارده تناسبی نداشته است.

در عین حال، دادگاه این اتهام را نپذیرفت که دولت روسیه برای انحلال یوکوس از رویه قضایی سوء‌استفاده کرده است. پرونده مربوط به یوکوس در دادگاه روسیه به اتهامات مالیاتی ارتباط داشت که سرانجام به انحلال این شرکت در سال ٢٠٠٧ منجر شد.

دولت روسیه رای دادگاه حقوق بشر را دارای انگیزه سیاسی دانسته است.

بی بی سی اضافه کرد: دادگاه حقوق بشر اروپا، مستقر در استراسبورگ، توسط شورای اروپا و براساس کنوانسیون حقوق بشر اروپا تاسیس شده است. از سال ١٩٩٦، روسیه عضو این شورا بوده است./110

 




۱۱/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن