تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805013011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈشهریار قلی پورˈ شهیدی که از شهادت خود یقین داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ˈشهریار قلی پورˈ شهیدی که از شهادت خود یقین داشت قصرشیرین - ایرنا - سردار شهید ˈشهریار قلی پورˈ از شهدای شاخص و فرمانده در سپاه گیلانغرب که از شهید شدن خود یقین داشت لذا شب قبل از وصال، غسل شهادت به جا آورد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈشهریار قلی پورˈ اول مهر سال 43 در روستای سرپلک از توابع دهستان ویژنان در شهرستان گیلانغرب متولد شد، او از همان دوران کودکی زیرک و توانا بود و علاقه وافری به مسجد داشت ضمن اینکه در کار کشاورزی هم کمک کار خانواده بویژه پدرش بود.
در اوایل انقلاب با شرکت در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی از دانش آموزان فعال بود و با توجه به سن کم (14 سال) حضوری موثر در این عرصه داشت.
با شروع جنگ تحمیلی در مهر ماه سال 59 با وجود اینکه تنها 16 سال سن داشت داوطلبانه عازم جبهه های جنگ علیه کفار بعثی شد و دو سال بعد ردای خدمت سربازی بر تن کرد و همزمان به تحصیل علم و دانش نیز ادامه داد.
پس از پایان خدمت مقدس سربازی به عضویت سپاه گیلانغرب درآمد، متانت، مهربانی، ادب، خوش اخلاقی و شوخ طبعی از خصوصیات بارز این شهید والامقام بود.
شجاعت مثال زدنی شهید قلی پور در جبهه ها موجب شد تا مدارج ترقی را تا سطح فرماندهی گردان سلمان از تیپ مسلم بن عقیل به سرعت طی کند، در عملیاتی که در منطقه ˈماموتˈ عراق انجام شد و همچنین در عملیات ˈکربلای 5ˈ که فرماندهی گردان سلمان را بر عهده داشت، مجروح شد.
شهید قلی پور فرماندهی گروهی زبده از رزمندگان اسلام تحت عنوان گروه ضربت را بر عهده داشت که در عملیات های مختلف از جمله کربلای 1، کربلای 5 و نصر 4 ضربات موثری بر یگان های نظامی و ستادی دشمن وارد کردند.
اسفند سال 66 پس از تک نفوذی نیروهای بعثی در محور تنگاب در جبهه گیلانغرب، طراحی یک عملیات با نام انتقام در دستور کار رزمندگان اسلام قرار می گیرد که شهید قلی پور فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت.
در 23 اسفند همان سال، عملیات به قصد انتقام در این محور اجرا می شود که پس از دستیابی به اهداف مورد نظر این فرمانده شهید که تا عقبه دشمن نفوذ کرده بود و نزدیک به 14 کیلومتر همراه گروه خود پیشروی داشت حتی سنگرهای کمین دشمن را نیز رد کرده بود.
قلی پور و برخی یارانش پس از دور زدن دشمن و اسارت تعدادی از نیروهای آنها و انتقال به محور نیروهای خودی در بازگشت مجدد به همراه تعدادی از همرزمانش در محاصره دشمن قرار می گیرد و پس از مجروح شدن به اسارت در می آید.
با اطلاع نیروهای بعثی از اینکه او فرماندهی گروه ضربت را عهده دار است پس از اینکه نمی توانند اطلاعات نظامی را از این فرمانده دلاور بگیرند ناجوانمردانه و با شلیک گلوله مستقیم او را به شهادت می رسانند.
با پایان جنگ تحمیلی و اطلاعات بدست آمده از نحوه شهادت شهید قلی پور، محل دفن این شهید گرانقدر شناسایی و پیکر مطهرش از این مکان در خاک عراق به گلزار شهدای گیلانغرب منتقل و با استقبال و تشییع باشکوه مردم به خاک سپرده شد.
ˈافسانه قلی پورˈ یکی از خواهران این شهید والامقام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تیزهوشی، ولایتمداری و دلسوزی از ویژگی های برادر شهیدش بوده است.
وی افزود: شهریار به معنای واقعی انسانی وارسته و معتقد بود، یادم می آید پدرم بعد از مجروحیت اولش به لحاظ وابستگی از او خواست خط مقدم نرود او از این حرف پدر چهره اش برافروخته شد و گفت، اگر این را از من بخواهید دیگر به این خانه نمی آیم.
وی بیان کرد: شهریار پنج سال در جبهه حضور داشت ولی در این مدت کمتر به مرخصی آمد و در پرونده پرسنلی اش 11 ماه مرخصی استفاده نشده داشت که این خود اهمیت حضورش در میدان نبرد را می رساند.
این خواهر شهید اظهار کرد: او بسیار مهربان و مهمان نواز بود و همواره ادامه دادن راه امام، ایمان بخدا و زندگی زینب وار را به ما توصیه می کرد.
یکی از همرزمان این شهید والامقام گفت: شهریار فرماندهی شجاع، نترس و لایق بود که حتی در کار سنگرسازی و نصب چادر هم پیشقدم بود و به نیروهای دیگر کمک می کرد.
ˈگودرزیˈ می گوید: در تمرین های نظامی خودش جلوتر از سایر نیروها حرکت می کرد و مرتب ابتدا و انتهای ستون های رزمندگان را کنترل می کرد.
وی افزود: شهید قلی پور به مشورت و شورا و نظرهای جمعی اعتقاد کاملی داشت و برای این کارها ارزش زیادی قایل می شد، نسبت به مسایل دینی و انجام فرایض حساس بود، نسبت به اسرای عراقی هم مهربان بود و حتی اسرای مجروح را خودش بر روی دوش می گرفت و حمل می کرد.
یکی از همرزمان این شهید والامقام که شب قبل از شهادت همراه او بوده اینچنین شهید قلی پور را توصیف می کند، شب قبل از عملیات گروه ضربت با نام عملیات انتقام، رفت و غسل شهادت کرد و گفت: اطمینان دارم که بزودی شهید می شوم.
7398/567/712/591



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن