واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای: از اوایل سال تولید سناریو و بازینامههای فاخر در حوزههای مختلف در دستور کار قرار گرفته است خبرگزاری پانا: عضو هیات مدیره و قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت که از تولید بازینامه های فاخر و مناسب در حوزه های اجتماعی، اخلاقی و دینی با مشارکت بخش خصوصی و تولید کنندگان حمایت می شود.
۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد ساعت 10:36
به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا،"حسن کریمی قدوسی" یادآورشد: در سالهای گذشته اولویتهای موضوعی برای حمایت از تولید بازیهایی با این عناوین تهیه شده بود که متاسفانه توسط تولید کنندگان مورد استقبال قرار نگرفت و پیشنهادهای محدودی به بنیاد ارائه شد. عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ادامه داد: برای جریان سازی فرهنگی و تولید بازینامه های منطبق با دغدغه¬های نظام جمهوری اسلامی و همچنین مسائل روز اجتماعی و مشکلات اخلاقی جامعه از اوایل امسال و درقالب شورای فرهنگی سعی کردیم در سه حوزه "اخلاق" ،"دین" و "اجتماع" تعدادی شاخص کلان را انتخاب کنیم که با توجه به این شاخص ها 40 ایده ساخت بازی مطرح شد. سعی ما بر این بوده که ایده و سناریوهای مطرح شده ابعاد مختلف مباحث تاریخی ، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی را پوشش دهد. از میان ایده های مطرح شده چند سناریو بازی که توسط یک تیم کارشناسی مجرب که همه از افراد شناخته شده در این عرصه هستند در حال نگارش است. سناریوهای در حال نگارش پس از تکمیل وارد طراحی بازینامه می شوند و از میانه های راه طی یک مناقصه از تولید کنندگان می خواهیم تا درخواست و قیمت خودرا ارایه دهند و پس از انتخاب شرکت ، بازی نامه ها با کمک خود تولید کنندگان توسعه داده خواهند شد تا در نهایت از اوایل پاییزسالجاری ساخت این عناوین آغاز شود . قائم مقام بنیاد ملی بازی¬های رایانه¬¬ای به توزیع بازی های فاخر ایرانی اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت ناشرین داخلی از تولیدات گیم سعی داریم در این دوره، بازی های رایانه ای را به شکل مویرگی و در شبکه های فروشگاهی نظیر سوپر مارکت ها توزیع و در صورت استقبال گسترده کاربران از این به بعد طی توزیع مویرگی ،تمام بازی های ایرانی را در سوپر مارکت های کشور در اختیار کاربران قرار دهیم . کریمی همچنین بازی "فریاد آزادی دلیران تنگستان" را جزو تولیدات فاخر ایرانی برشمرد و گفت: در صورت استقبال کاربران از بازی های فاخر ایرانی سعی داریم تا این آثار را به شکل مویرگی در سوپر مارکت ها توزیع کنیم . عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به مراحل تولید بازی رایانه ای" فریاد آزادی: دلیران تنگستان" اشاره کردو گفت:این بازی در قالب قرارداد مشارکتی با بنیاد در سال 89 مرحله تولید را آغاز و به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب محصول قرار شد تا یکسری از ویژگی ها بازی ارتقا یابد تا این اثر با کیفیت مناسب تری برای عرضه آماده شود . وی توضیح داد: بازی فریاد آزادی در مورد سرگذشت "رئیسعلی دلواری" است . به دلیل حساسیت¬های موجود بروی شخصیتهای تاریخی، داستان بازی در مورد حواشی مرتبط با " رئیسعلی دلواری" و روایتگر اتفاقات و جنگ میان ایران با نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در سال 1294 است. کریمی افزود: این بازی بین 3تا 6 ساعت گیم پلی دارد و با استفاده از موتور یونیتی ساخته شده است ؛ بازی فریاد آزادی اوایل سالجاری برای رده¬بندی به بنیاد ملی بازیهای رایانه ای فرستاده شد و در حال حاضر آماده عرضه به بازار گیم است. وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای سعی دارد با توجه به کیفیت بالای بازی، ناشر مناسبی را برای عرضه این بازی به بازار انتخاب کند. قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به جنبه آموزشی بازی فریاد آزادی اشاره کرد و گفت:با توجه داستان بازی و تحقیقات تاریخی انجام شده در این اثر و همچنین پژوهشهایی که بنیاد در اواخرسال 1392 با همکاری مرکز پژوهش های صدا سیما انجام داده است روایت کردن داستانهای تاریخی در قالب یک بازی می تواند تاثیرات مثبت و آموزنده ای را بر روی مخاطبان داشته باشد .
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]