تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819792034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انکار عذاب قبر در مصر جنجال آفرید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




انکار عذاب قبر در مصر جنجال آفرید خبرگزاری رسا ـ انتشار کلیپ انکار عذاب قبر در مصر با واکنش شدید علما مواجه شد.



 
به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار کلیپ های ویدیویی مبنی بر عدم وجود عذاب قبر در برخی پایگاه های اجتماعی در مصر، واکنش های مختلفی را در این کشور به ویژه نزد علما و مراکز دینی به همراه داشت.
 
این کلیپ تأکید می کند چیزی به نام عذاب قبر در دین اسلام وجود ندارد و این مساله تنها برای تهدید و ایجاد هراس نزد مردم مطرح می شود.
 
شیخ علی جمعه، مفتی سابق و عضو هیأت کبار العلمای مصر در واکنش به این مساله گفت: روح هنگامی که در قبر قرار می گیرد باید به سوال های نکیر و منکر درباره شهادتین، توحید خداوند و نبوت حضرت محمد(ص) پاسخ دهد و در قبال پاسخ هایش به نعمت یا عذاب می رسد.
 
وی افزود: منافقان و کافران با عذاب و فشار قبر مواجه خواهند شد در حالی که مومنان و صالحان با قبر وسیعی روبرو می شوند. عذاب قبر مساله ای ثابت شده بر اساس روایات است.
 
مختار مرزوق، رییس دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر نیز به این شبهه چنین پاسخ داد: دارالافتای مصر فتوای عدم جواز انکار عذاب و رحمت قبر از سوی مسلمانان را صادر کرده است.
 
وی تصریح کرد: عذاب و رحمت قبر حق بوده و بر اساس آیات قرآن، سنت و اجماع در اسلام ثابت شده است.
 
عبدالمنعم فواد استاد فلسفه و عقاید الازهر هم با ذکر آیاتی در قرآن کریم درباره عذاب قبر، خاطر نشان ساخت: خداوند متعال در قرآن می فرماید که "النار یعرضون علیها غدوًا وعشیًا ویوم تقوم الساعة أدخلوا آل فرعون أشد العذاب"، فعل یعرضون به عالم برزخ و قبر اشاره می کند.
 
وی ادامه داد: وجود احادیث فراوان نظیر گذر پیامبر(ص) بر قبرستان و اعلام اینکه دو تن از مردگان در حال عذاب هستند نشان دهنده وجود عذاب قبر است./980/ب902/د




۱۳۹۳/۵/۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن