تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803864798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت افسر پیشین ازسقوط اخلاقدر ارتش رژیم اسرائیل


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روایت افسر پیشین از"سقوط اخلاق"در ارتش رژیم اسرائیل


به گزارش سرویس وبگردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تدبیر، "یولی نوواک" یکی از افسران پیشین نیروی هوایی رژیم اسرائیل با انتشار یادداشتی در روزنامه انگلیسی "گاردین" به کاهش "اخلاقیات" در ارتش اسرائیل اشاره کرده است.

او از اقدامات اخیر نظامیان اسرائیلی انتقاد کرده و اظهار داشته که در مقایسه با گذشته جامعه اسرائیل نیز نسبت به این موضوع "بی تفاوت" تر شده است. هر چند استدلال او بر پایه ایده ای شکل می گیرد که ترور نیروهای مبارز فلسطینی را توجیه پذیر می داند و اشغال خاک و سرزمین فلسطینیان را جایز، اما نوشته نوواک خود نشان دهنده عمق فاجعه ای است که امروز در غزه رخ می دهد. فاجعه ای که شاید نمونه آن کم تر در تاریخ مشاهده شده باشد.

 

به گزارش تدبیر، این نظامی پیشین اسرائیلی با طرح ادعایی درباره میزان رعایت اخلاق در ارتش رژیم اسرائیل در گذشته می نویسد:"می توانم بگویم زمانی که من در ارتش اسرائیل خدمت می کردم آن ارتش "اخلاق مدارترین" نیروی نظامی جهان بود نه بیش تر. در ماه جولای سال 2002 میلادی نیروی هوایی ارتش اسرائیل بمبی یک تنی را بر روی خانه "صلاح شهاده" رییس شاخه نظامی حماس انداخت.

لازم نیست متخصص امور نبردهای هوایی باشید تا بتوانید تصور کنید که بمبی یک تنی تا چه میزان از توان تخریبی بالایی برخوردار است. این بمب نه تنها باعث جان باختن "شهاده" شد بلکه چهارده شهروند غیر نظامی دیگر از جمله هشت کودک نیز به دنبال آن جان خود را از دست دادند.

در آن زمان من به عنوان افسران عملیاتی در نیروی هوایی ارتش اسرائیل مشغول به خدمت بودم. همانند بسیاری از دوستانم در سن 20 سالگی بودم و بار به دوش کشیدن مسئولیت را احساس می کردم. من مسئول رساندن پیام های نظامی و امنیتی از مقر فرماندهی به خلبانان جنگنده ها و آماده سازی هواپیماها برای انجام عملیات بودم. به یاد دارم که پس از ترور مسئول شاخه نظامی حماس، اسرائیل شوکه شد. حتی زمانی که نیروی هوایی ارتش درصدد بود تا اقدام خود را توجیه کند در این کار موفق نشد چرا که افکار عمومی نمی توانستند بپذیرند که توجیهی برای کشته شدن غیر نظامیان در حمله وجود دارد.

در آن زمان روشنفکران اسرائیلی با ارسال نامه ای به دیوان عالی اسرائیل خواستار بررسی قانونی بودن یا نبودن اقدام نظامیان اسرائیلی شدند. چند ماه پس از آن گروهی از خلبانان اسرائیلی از اقدامات ارتش انتقاد کردند. به عنوان افسری نظامی که بدون طرح هیچ سوالی باید به وظفه اش عمل کند ما از واکنش های عمومی تحت تاثیر قرار گرفته بودیم. چند ماه بعد فرمانده مان به افسران متذکر شد که به عنوان یک نظامی باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند. ما در آن زمان نوع عملیات ارتش اسرائیل در گذشته و میزان تلفات غیر نظامیان را مورد بررسی قرار دادیم. من در آن زمان از صمیم قلب بر این باور بودم که اگر قرار است تلفاتی داده شود باید حتما از دشمن باشد. اگر در این باره اشتباهی صورت گرفت باید مورد بررسی قرار گیرد."

 

این افسر پیشین نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل در ادامه ضمن انتقاد از کشتار خونسردانه کنونی فلسطینیان در نوار غزه توسط نظامیان اسرائیلی می نویسد:"اکنون همه چیز تغییر کرده است. من دیگر نمی توانم با قطعیت بگویم ارتش ما (اسرائیل) اخلاقی ترین ارتش جهان است. در سال 2002 میلادی انداختن بمبی یک تنی بر روی سقف یک خانه و کشته شدن چند شهروند غیر نظامی یک استثنا بود. آن حمله یک اشتباه بود چناچه بعدا ارتش اسرائیل نیز به این موضوع اذعان کرد.

دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل اظهار داشتند اگر می دانستند در آن خانه شهروندان غیر نظامی وجود دارد این حمله انجام نمی شد. هفت سال بعد در عملیات سرب مذاب بمب های مختلفی بر روی نوار غزه ریخته شد و امروز در عملیات لبه محافظتی نیروی هوایی اسرائیل بیش از صد بمب یک تنی را بر روی غزه ریخته است. اگر این اقدام در زمان خدمت من در ارتش اسرائیل یک استثنا بود اکنون تبدیل به یک قاعده شده است.

در طول کمتر از دو هفته صدها غیر نظامی در غزه جام خود را از دست داده اند. اکنون برخلاف سال 2002 میلادی هیچ کس درصدد ارائه توضیح نیست. برای نظامیان اسرائیلی دیگر اهمیتی ندارد که در خانه سران حماس آیا شهروند غیر نظامی به سر می برد یا خیر. بدترین نکته آنست که اکنون اعتراضی درباره عملکرد ارتش اسرائیل دیده نمی شود. تمام اعضای یک خانواده فلسطینی در کمتر از یک ثانیه محو می شوند اما افکار عمومی اسرائیل با بی تفاوتی به این ماجرا نگاه می کند. با چنین وضعیتی ما در عملیات بعدی چه کاری انجام خواهیم داد؟ باید فریاد زد و گفت که بمباران خانه شهروندان غیر نظامی اقدامی غیر اخلاقی است. باید این صدا را شنید. چینن کشتارهایی نمی توانند بدون پرسش باقی بمانند. سکوت افکار عمومی در داخل و خارج از اسرائیل در این باره اشتباهی بزرگ و پذیرش بهایی غیر قابل پذیرش است."
 


چهار شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن