تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از ˈعبدالله ماچکه ایˈ به پاس نیم قرن فعالیت هنری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تجلیل از ˈعبدالله ماچکه ایˈ به پاس نیم قرن فعالیت هنری سنندج - ایرنا - به پاس نیم قرن تلاش و فعالیت هنری و خوانندگی، جمعی از مسوولان و فعالان فرهنگی استان کردستان شامگاه امشب با حضور در منزل عبدالله قربانی ملقب به ˈ عبدالله ماچکه ای ˈ از وی تلاش و قدردانی کردند.


به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این دیدار گفت: باید برای هنرمندانی که عمر خود را در راه فرهنگ و هنر این سرزمین صرف کرده اند ارزش و جایگاه قایل بود.
حجت الاسلام رحیم جعفری، تجلیل و دیدار با هنرمندان و مفاخر استان را از جمله سیاست های کاری خود دانست و گفت: صدا و حنجره کاک عبدالله ماچکه ای سال ها، زینت بخش محافل بوده و نام وی را ماندگار کرده است.
فرماندار سنندج هم در این آیین، حوزه فرهنگ و هنر را حوزه ای بسیار با ارزش و پرکار و درعین حال بسیار ظریف دانست و گفت: درسالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است کار ما در حوزه فرهنگ و هنر گسترده تر و حساس تر ازسال های گذشته است.
ابراهیم زارعی افزود: باید سعی کنیم همه با هم بویژه هنرمندان در تحقق شعار سال تلاش و همت جدی داشته باشیم.
زاهد کریمی، از هنرمندان استان کردستان در این ایین گفت: دیدار مسئولان با هنرمندان در نوع خود قابل تحسین است، اما متاسفانه هنرمندان دغدغه های بسیاری دارند و می طلبد که مسئولان بیشتر از اینها به فکر آنها باشند.
وی با عنوان اینکه برای حمایت از هنرمندان باید به صورت ریشه ای کار شود، افزود: بیشتر هنرمندان این استان از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نیستند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خودشان به استان کردستان، این استان را استانی فرهنگی نامیدند، تصریح کرد: باید مسئولان همواره این سخن را به یاد داشته باشند و در این راستا کار کنند.
همچنین در این دیدار جلال شریعتی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز گفت: هنرمندان انسان های قابل احترام و ماندگار جامعه ما هستند که می طلبد بیشتر از اینها آنها را معرفی و تکریم کنیم.
وی با بیان اینکه باید مسوولان و مدیران در حمایت از مسئولان بیشتر از این ها تلاش کنند، گفت: باید به وضعیت هنرمندان به صورت ملی رسیدگی شود و نهادها و ارگان های تصمیم گیرنده مانند مجلس شورای اسلامی به صورت اساسی، فکری برای حل مشکلات آنها کنند.
کمال قادری یکی دیگر از هنرمندان استان در این مراسم گفت: اکنون بسیاری از هنرمندان بزرگ این استان در قید حیات نیستند و هیچ چیزی نمی تواند جای آنها را پر کند.
وی با اشاره به اینکه منطقه کردستان از لحاظ فرهنگ و هنر بسیار غنی است، تصریح کرد: امیدوارم به وضعیت معیشتی هنرمندان بیشتر از اینها رسیدگی شود زیرا هنرمندان در حال حاضر در وضعیت مالی خوبی قرار ندارند.
صباح حسنی، از فعالان فرهنگی استان هم در این ایین گفت: استان کردستان دارای هنرمندان بسیار بزرگی است که سال ها با آوازهایشان روح و روان مردم این منطقه را شاد کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان بیشتر از اینها به هنرمندان این منطقه بها دهند، زیرا آنها مایه افتخار برای این آب و خاک هستند.
یحیی صمدی، از دیگر فعالان فرهنگی و عضو انجمن تجلیل از مفاخر استان کردستان نیز گفت: در راستای تکریم از مفاخر و هنرمندان، این انجمن از سال ها پیش تشکیل شده و هر ماه یکبار با یکی از هنرمندان این استان دیداری را خواهیم داشت.
استاد عبدالله قربانی متخلص به ˈ عبدالله ماچکه ای ˈ از 14 سالگی خوانندگی و کار هنری را شروع کرده و در مدت بیش از 50 سال فعالیت هنری، ضمن خلق بیش از ده ها ترانه ارزشمند در زنده نگه داشتن و ارتقاء موسیقی فولکلور کردستان نقش ارزنده ای داشته و در این عرصه خدمات شایانی انجام داده است.
وی اکنون 70 سال سن دارد و در بستری بیماری است.ک/3
533



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن