تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821235958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارت منزلت سالمندان چند منظوره مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۳۰ب.ظ)
کارت منزلت سالمندان چند منظوره مي شود دومين نشست ستاد ناظر بر حسن اجراي مصوبه شهر دوستدار سالمند با معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي، معاونين اين سازمان و نمايندگاني از سازمان هاي شهرسازي، حمل و نقل و ترافيک، سازمان فرهنگي و هنري، انجمن شوراياري، تشکل هاي غيردولتي فعال در زمينه سالمندي و خبرگان مسائل سالمندي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، در سخناني با اشاره به جمعيت قابل توجه سالمندان در شهر تهران، گفت: انتظار همه اين است که حق سالمندان در شهر تهران بهتر ادا شود و امکانات لازم خدماتي، رفاهي، بهداشتي و… مناسب تر در اختيار سالمندان شهر تهران قرار گيرد.
وي با بيان اين که بايد نگاه مان نسبت به سالمندان تغيير يابد و سالمندان تکريم جدي شوند، بر استفاده از تجربيات سالمندان در امور مختلف اجتماعي تأکيد کرد.
امرودي با احصاي انواع و اقسام خدمات عمومي به سالمندان، خواستار بررسي فرصت ها و امکانات موجود مديريت شهري نظير تسهيلات بخش هاي خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و فرهنگي- اجتماعي و هنري، و همچنين يکپارچه سازي و چند منظوره شدن کارت هاي منزلت بمنظور ارائه ي خدمات مناسب تر به سالمندان شد.
حسين زارع صفت مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي که سازمان متبوعش مسئوليت دبيرخانه ي شهر دوستدار سالمند را بر عهده دارد، با اشاره به پيشينه ي طرح شهر دوستدار سالمند، گفت: اين طرح تحت عنوان طرح جامع گنجينه ها در تهران شروع و منجر به تشکيل فرهنگسراي سالمند، عضويت بيش از هزار نفر سالمند در طرح، ارائه ي خدماتي چون تسهيلات استفاده از مترو، اتوبوسراني، کتابخانه ها، نگارخانه ها، مراکز ورزشي و تفريحي و... شده بود.
وي وضعيت موجود سالمندي در تهران و نسبت آماري و جمعيتي آن با کل کشور را تبيين کرد و با بيان ضرورت توجه به موضوع سالمندي، اين پديده را (سالخوردگي) پديده يي دانست که در تهران سريع تر از کل کشور اتفاق مي افتد.
مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي ادامه داد: طرح شهر دوستدار سالمند در شوراي اسلامي شهر به تصويب رسيد و تاکنون جلسات متعدد همکاري و هماهنگي با حضور نمايندگان ده ها واحد مختلف شهرداري (همچون معاونت حمل و نقل و ترافيک، سازمان هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، زيباسازي، فرهنگي- هنري شهرداري و …) که ذيربط در امر خدمات عمومي به شهروندان هستند، براي چگونگي ارائه ي خدمات مطلوب به سالمندان برگزار شده است.
زارع صفت، برگزاري نشست هاي مستمر ستاد ناظر بر حسن اجراي مصوبات طرح شهر دوستدار سالمند، نشست هاي شوراي هماهنگي و برنامه ريزي اين طرح، ارائه گزارش هاي مستمر از اقدامات طرح به ستاد مذکور و شوراي اسلامي شهر، تهيه آناليز هزينه هاي برنامه هاي اجرايي طرح و… را از برنامه هاي در دستورکار وآتي دبيرخانه طرح شهر دوستدار سالمند برشمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن