تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819467984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اخبار کوتاه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری شهرکرد-ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان از مبارزه شیمیایی علیه آفت سن غلات در سطح 570 هکتار از اراضی گندم آبی ودیم این شهرستان خبرداد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری، ˈ ابراهیم شیرانیˈروز دوشنبه با اعلام این خبر، گفت:مبارزه شیمیایی به طور عمده در زمین های کشاورزی بخش جونقان و بخشی از زمین های روستای چوبین بخش مرکزی شهرستان فارسان انجام شد.
شیرانی با بیان افزایش جمعیت آفت سن غلات در سال زراعی جاری، بارش ناکافی برف در زمستان سال گذشته، کاهش بارندگی و افزایش خشکسالی های چند سال اخیر را از دلایل عمده افزایش این آفت عنوان کرد .
شیرانی با بیان اینکه مبارزه وسیعی علیه سن های برگشتی صورت گرفته است، پیش بینی کرد:در صورت مساعد بودن شرایط، جمعیت این آفت در سال زراعی آینده کاهش یابد.
سن برگشتی نسل جدید سن بوده که با پرواز به اماکن تابستانه و زمستانه مهاجرت کرده و دربهارسال بعد با ریزش در مزارع باعث خسارت مزارع گندم و جو می شود.
مرکزشهرستان فارسان درفاصله 30 کیلومتری چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
***
آغاز برداشت گندم در کوهرنگ و کیار
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ از آغازبرداشت گندم آبی و دیم در کوهرنگ خبر داد و گفت:در این شهرستان، دو هزار و100 هکتار زمین به کشت گندم آبی و شش هزار هکتار زمین کشاورزی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
ˈدهقان شهرانیˈ یادآور شد:از هر هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گندم آبی سه تن واز هر هکتار زیر کشت گندم دیم یک هزار و 400 تن محصول برداشت می شود .
وی ارقام کشت شده گندم آبی را الوند وامید وارقام گندم دیم را سرداری وامید عنوان کرد.
مرکزشهرستان کوهرنگ در فاصله 85 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کیار نیز از آغاز برداشت گندم دیم و آبی در این شهرستان خبر داد و گفت:در این شهرستان،دو هزار و 800 هکتار گندم آبی و سه هزار هکتار گندم دیم کشت شده است.
ˈرستم ولی پورˈ اظهار داشت:از هر هکتار گندم آبی 3.5 تن و از هر هکتار گندم دیم 700 کیلوگرم گندم برداشت می شود.
وی ارقام گندم آبی کشت شده را ˈامید، الوند و سرداریˈ و تنها رقم گندم دیم را ˈسرداریˈ عنوان کرد.
به گزارش ایرنا،برداشت گندم دیم و آبی در چهارمحال وبختیاری تا اواسط مردادماه ادامه دارد .
مرکزشهرستان کیار در فاصله 40 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
8125(1)**547



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن