تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805018455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باشگاه احزاب به جای خانه احزاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بررسی روزنامه های ایران/ دوشنبه 6 مرداد 1393 باشگاه احزاب به جای خانه احزاب تهران-ایرنا- دومین نشست مشترک وزیر کشور با نمایندگان احزاب، تشکل های سیاسی و استانداران و پیشنهاد وی برای تشکیل باشگاه احزاب به جای خانه احزاب، یکی از محورهای مهم خبرها و یادداشت های روزنامه های امروز بود.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز دوشنبه 6 مرداد 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

*** تشکیل کارگروه دولت، مجلس و احزاب
نمایندگان بیش از 70 حزب و تشکل سیاسی عصر شنبه در مراسم افطاری «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور که در تالار این وزارتخانه برگزار شد با وی دیدار کردند و در ارتباط با موضوع های گوناگون از قبیل چگونگی فعالیت خانه ی احزاب، طرح نحوه ی فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، طرح قانون انتخابات، لایحه ی جرم سیاسی، عملکرد استانداران، قانون انتخابات و مشارکت احزاب در مسایل سیاسی به هم اندیشی و سخنرانی پرداختند. این خبر امروز در بسیاری از روزنامه ها بازتاب یافت.
«باشگاه احزاب به جای خانه احزاب؟» عنوان گزارشی در این ارتباط بود که به همراه عکسی از این مراسم در صفحه ی نخست روزنامه ی «دنیای اقتصاد» نشست.
به گزارش دنیای اقتصاد «تشکیل باشگاه احزاب به جای خانه احزاب» پیشنهادی بود که وزیر کشور در دومین نشست خود با احزاب اعلام کرد؛ این در حالی است که این پیشنهاد هنوز پاسخی از سوی دو طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان نداشته است.
به نوشته ی این روزنامه «حسینعلی امیری» سخنگوی وزارت کشور نیز در حاشیه این دیدار درباره آخرین وضعیت بررسی و تدوین لایحه احزاب در دولت خاطرنشان کرد که لایحه نحوه تاسیس و فعالیت احزاب در مرحله نهایی خود قرار دارد و در اوایل شهریور به مجلس ارائه می شود.
روزنامه ی «آرمان» هم در گزارشی به استقبال استانداران و دبیران کل احزاب از تشکیل باشگاه احزاب اشاره کرد و نوشت: «محمدرضا باهنر» که به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این نشست حضور یافته بود، از تشکیل کارگروه بین دولت، مجلس و احزاب استقبال کرد و گفت که می توان جایی را به عنوان باشگاه یا کانون احزاب پیش بینی کرد.«عبدالحسین روح الامینی» و همچنین «قدرتعلی حشمتیان» نیز در اظهارنظرهایی این نشست را مثبت و مفید خواندند. روح الامینی با اشاره به پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان دولت، مجلس و احزاب برای پیگیری طرح روند فعایت های احزاب در کشور گفت: تشکیل چنین کارگروهی اقدام خوبی است؛ اگر بصورت ویترینی نباشد. این کارگروه باید بر مبنای کار کارشناسی و جمع بندی پژوهش های انجام شده در زمینه فعالیت های احزاب فعالیت کند.
«تضمین امنیت میتینگ های سیاسی» هم عنوان نخست روزنامه ی «اعتماد» بود که به سخنان وزیر کشور مبنی بر این که با بر هم زنندگان مجالس سیاسی برخورد کرده ایم اشاره کرد.
اعتماد در بخش دیگری از گزارش خود به آینده ی مبهم احزاب بزرگ اصلاح طلب اشاره کرد و نوشت: وضعیت احزاب بزرگ اصلاح طلب همچون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که قسمت عمده یی از فعالان طیف اصلاحات را در خود جا داده بودند اکنون در مخاصمه یی بلاتکلیف به سر می برند. اعضای این احزاب معتقدند که تشکل های آنها در فرآیندی که منطبق با قانون نبوده توسط برخی مراجع «منحل» اعلام شده اند اما در مقابل، همین مراجع بر غیرقانونی بودن فعالیت آنها تاکید دارند و اکثر اصولگرایان به تبعیت از همین مراجع «ذی صلاح» این احزاب را «منحله» خطاب می کنند.
در همین ارتباط روزنامه ی آرمان گفت و گوی کوتاه خود با حجت الاسلام «محسن رهامی» دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه را منتشر کرد و به نقل از وی نوشت: دولت ها احزاب را رقیب خود می دانستند و فکر می کردند احزاب آمده اند تا قدرت را از آنها بگیرند و این عوامل مانعی بوده بر سر راه احزاب. هیچ کشور دموکراتیکی نمی بینید که احزاب در آن حضور نداشته باشند. بنابراین جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید برای ایجاد فعالیتی سالم تر و فضایی مناسب و همچنین به منظور توسعه سیاسی، بستری برای حضور و فعالیت آزادانه احزاب فراهم شود. لازم است بر این نکته هم تاکید شود که احزاب هیچ گاه مانع دولت نخواهند بود بلکه با نوع فعالیت و نظارت خود مانعی برای اشاعه انواع فسادها و همچنین ایجاد بحران های دولتی می شوند. بنابراین لازم است تلاش شود تا احزاب دوباره احیا شوند و بتوانند فعالیت خود را با جدیت از سر بگیرند.
عنوان یکی از یادداشت های روزنامه ی «شرق» هم «نظام حزبی» نوشته ی «سیدعلی میرباقری» استاد دانشگاه بود که در آن ضعف بزرگ و غیرقابل انکار نظام سیاسی موجود کشور را نبود نظام حزبی در کشور عنوان کرد و نوشت: در ایران به اندازه کافی حزب وجود دارد، اما نظام حزبی وجود ندارد. در نظام حزبی، عرصه سیاست، عرصه بازی با منافع ملی نیست، هر کسی بر اساس استعداد و بینش خود حق دارد وارد احزاب و گروه های سیاسی شود، آموزش ببیند و در درون باشگاه های سیاسی از طریق آزمون و خطا، کار کشته شود و سپس با رای مردم و با مسوولیت احزاب به مدیریت میانی و بعد عالی برسد. بنابراین اگر کشور را با سازوکارهای حزبی اداره کنیم قدرت ملی و منافع عمومی در درون رقابت های سیاسی تخریب نمی شود و هم نظام و هم مردم از آن سود خواهند برد.

*** چراغ سبز مجلس به پروتکل الحاقی
«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه ی «العالم» از احتمال طرح امضای پروتکل الحاقی در مجلس در صورت دستیابی به تفاهم در موضوع هسته یی سخن گفت؛ موضوعی که روزنامه های امروز آن را چراغ سبز مجلس به امضای پروتکل الحاقی دانستند.
«آمادگی مشروط برای امضای پروتکل الحاقی» عنوان نخست روزنامه ی «شهروند» بود که از گفت وگوی علی لاریجانی با «العالم» و محمدجواد ظریف با «سی ان ان» و اعلام آمادگی ایران برای امضای پروتکل الحاقی خبر داد و نوشت: نه تنها محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از امضای پروتکل الحاقی خبر داد، بلکه علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در سخنانی امضای آن از سوی مجلس را بعید ندانست.
به نوشته ی شهروند، محمدجواد ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ایران با بازرسی های سر زده برای مدت زمان طولانی موافقت خواهد کرد یا نه؟ اظهار کرد: ایران آمادگی اش را برای پذیرش پروتکل الحاقی، در صورت تصویب پارلمان اعلام کرده و ما در صورت داشتن توافقی خوب تمامی اقداماتی که اختیار آن را داریم برای متقاعد کردن پارلمان برای تصویب این پروتکل انجام خواهیم داد تا مهم ترین نظام نظارتی بین المللی در دسترس را برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای مان مستقر کنیم.
به نوشته ی این روزنامه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگویی با شبکه العالم به مسأله هسته ای کشورمان پرداخت و درباره احتمال پذیرش پروتکل الحاقی از سوی کشورمان گفت: اگر تفاهم کلی در زمینه هسته ای انجام شود و تمامی مسائل را حل کند، موضوع پروتکل الحاقی قابل طرح در مجلس است.
«چراغ سبز هسته‏ ای مجلس» هم عنوان نخست روزنامه ی «ایران» بود که از اعلام شرایط بررسی پروتکل الحاقی توسط علی لاریجانی خبر داد و نوشت: طرح پروتکل الحاقی اگرچه به گفته مقامات کشورمان جزو موضوعات اصلی گفت و گوها نبود اما همچنان به عنوان یکی از مطالبات فرعی طرف مذاکره با ایران مطرح شد؛ مسأله ای که مقامات کشورمان، نهایی شدن و امضای آن را به رسیدن به توافقی برد- برد با گروه 1+5 منوط کرده اند. حال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه خبری العالم امضای پروتکل الحاقی در مجلس را منوط به امضای توافق نهایی با 1+5 دانست.
به نوشته ی ایران، پروتکل الحاقی، سندی است که کشورهای عضو توافقنامه ان. پی. تی برای تقویت هدف جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای در سال 1997 امضا کردند. این سند اختیارات آژانس را برای نظارت بر چگونگی عملکرد کشورهای عضو نسبت به وضعیت قبل از آن بسیار افزایش می دهد. پروتکل الحاقی دولت را ملزم می سازد دسترسی آژانس را به هر محل در پایگاه هسته ای و سایر محل هایی که مواد هسته ای وجود دارد یا ممکن است وجود داشته باشد و نیز همه اماکنی که در فعالیت های مرتبط با چرخه سوخت هسته ای درگیر هستند یا ممکن است درگیر باشند، فراهم سازد.
روزنامه ی «مردم سالاری» هم در عنوان نخست خود به قابل طرح بودن پروتکل الحاقی در مجلس و تاکید علی لاریجانی به ضرورت تفاهم کلی در گفت و گوها اشاره کرد.

*** دفاع هاشمی از حق تحصیل و کار زنان
دیدار آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب(س) و تاکید وی بر دفاع از حقوق زنان و بی معنا بودن تبعیض جنسیتی در دین اسلام، در روزنامه های امروز بازتابی گسترده داشت.
روزنامه ی «کار وکارگر» عنوان نخست خود را به گزارشی با عنوان «تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد» اختصاص داد. به نوشته ی این روزنامه آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب(س)، اسلام را دین رحمت معرفی کرد و با بیان آیاتی از قرآن کریم که بر تساوی زن و مرد تکیه دارند، افزود: تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد و ملاک تقوا و توانایی های علمی و جسمی است.
روزنامه ی «جمهوری اسلامی» هم با عنوان قرار دادن بخشی از سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه «نگاه افراط و تفریط مخل شخصیت زن است»، به نقل از وی نوشت: بعضی ها شاید با نیت خوب، افکار ناقص خود را به اسلام تعمیم می دهند و متحجرانه زن را محبوس در خانه می دانند.
به نوشته ی جمهوری اسلامی، وی افزایش آمار تحصیلات زنان در مقاطع مختلف را مصداق بارز «ابنای زمانه بودن» و برنامه ریزی براساس تطوّر زمان خواند و گفت: زن ایرانی امروز در آموزش و پژوهش و حتی در مدیریت ها، کارنامه ای سرافرازانه دارد و اگر بعضی از قوانین دست و پاگیر نباشد، شاهد رشد حضور زنان در عرصه های مختلف خواهیم بود.
در همین راستا، روزنامه ی «آفتاب یزد» در یادداشتی با عنوان «پارادوکس های بی بدیل شهرداری تهران!» نوشته ی «حمیدرضا تقوا» کارشناس ارشد امور اجتماعی و فرهنگی، به انتقاد از طرح تفکیک جنسیتی کارکنان شهرداری تهران در محل کار پرداخت و نوشت: معلوم نیست این شهردار بلندآوازه چه می خواهد؟طرح تفکیک جنسیتی را برای حفاظت از حریم خانواده ها و بقول خودش برای خانواده بزرگ شهرداری تهران ارائه کرده است!
آفتاب یزد در ادامه نوشت: به جای آن شما در هر منطقه شهرداری و سازمان مستقل یک روانشناس اجتماعی با یک جامعه شناس و انسان شناس را انتخاب کنید تا هر هفته به نظر سنجی و بررسی شخصیت مجموعه رفتارهای اجتماعی و اداری شهرداری بپردازد.حرف های آنان را بشنود و راه خلاصی از مسائل و مصائب شغلی و خانوادگی را با همفکری به آنان بیاموزد.

*** عیدهایمان را فطر کن یا فاطر!
آخرین برگ از دفتر رمضان هم ورق خورد و در آستانه ی عید سعید فطر قرار گرفته ایم. بسیاری از روزنامه های امروز هم به استقبال این عید رفتند و در یادداشت های خود از فضیلت ماه رفته و عید آمده نوشتند.
«در امتداد رمضان» عنوانی است که روزنامه ی جمهوری اسلامی به سرمقاله ی خود اختصاص داد و نوشت: ماه رمضان، که ماه ضیافت الهی است، با تمام فضیلت ها و برکاتش به پایان رسید و ما بندگان لبریز از نیاز به معنویت را به حال خودمان رها کرد. امسال، ماه رمضان با روزهای بلند وپرحرارتش بیش از سال های گذشته جان های بندگان خدا را صیقل داد و زمینه را برای خودسازی و تهذیب نفس فراهم ساخت. از این توفیق الهی می توانیم حداکثر بهره را ببریم و با این توشه معنوی برای 11ماهی که تا ماه رمضانی دیگر و ضیافتی دیگر در پیش داریم همراه باشیم.
«عید فطر، جشن مهار هوای نفسانی» به قلم «محمدتقی فاضل میبدی» استاد حوزه و دانشگاه، عنوان سرمقاله ی روزنامه ی شرق بود که از فضیلت روزه داری و عید فطر سخن به میان آورد و نوشت: در میان تاثیرات سودمندی که روزه داری در انسان می گذارد، شاید تعدیل قوای انسانی - که جوهره اخلاق است - سرآمد باشد. اینکه قرآن کریم فلسفه روزه را تقوا ذکر کرده است (لعلکم تتقون) اشاره به تحقق این جوهره اخلاقی است و عید فطر عید جشن تعدیل قوای درونی و مهارکردن هواهای نفسانی است، که منشا فسادهای فردی و اجتماعی می باشد.عید فطر عید حیات دوباره آدمیان است و نویدبخش تحولاتی است که در روح و روان آدمی پدیدار شده است.
ستون «اول دفتر» روزنامه ی ایران هم به «فطر تجلی فطرت» نوشته ی «سید اسماعیل علوی» اختصاص یافت. علوی در این ستون از فرارسیدن زمان شکوفایی باغ ایمان در فضای معطر فطر سخن به میان آورد و نوشت: در پی یک ماه خویشتنداری و عبادت ویژه و با بجا آوردن مناسک ماه مبارک رمضان و تقویت ملکه «تقوا» به میزان برخورداری از معنویت این ماه، اینک زمان شکوفایی باغ ایمان در فضای معطر فطر فرا رسیده است. فطر به عنوان تجلی فطرت خداجوی انسان، نشانگر این امتیاز بزرگ مکتب اسلام است که در هر عصری می توان میراث انبیا را که همان سر دادن ندای توحید است، استمرار بخشید و براساس آن تحولی اجتماعی را موجب شد و ارزش های توحیدی را به بشریت ارزانی داشت.
روزنامه ی مردم سالاری هم با گزارشی با عنوان «صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت» به استقبال عید سعید فطر رفت و نوشت: «عید» شکوه و عظمت یک رخداد را نشان می دهد. عید فطر هم به عنوان بزرگترین عید مسلمانان جهان و نمادی بر وحدت آنها نماد بزرگی و عظمت ایامی پربرکت است. در تمدن های قدیم، برای هر یک از آیین های مذهبی، ایام مشخصی از سال برگزیده می شد که برخی از آنها با گذر زمان به فرهنگ ملی تبدیل شدند. عید فطر هم به عنوان یکی از اعیاد بزرگ و اصلی مسلمانان نماد شکوه و عظمت ماه مبارک رمضان است. ماهی که انتهایش به جشن جهانی مسلمانان ختم می شود. جشنی که با نماز عید فطر آغاز می شود و مسلمانانی که یک ماه را به روزه داری پرداخته اند، به شکرانه این انجام وظیفه بر درگاه معبود سجده شکر به جا می آورند.عیدفطر نشان از گشایشی عظیم دارد. گشایشی که فقط به دست «فاطر» گشاینده بزرگ و خالق هستی اتفاق میافتد. اما چه کسانی خواهان این گشایش هستند؟ مساله اینجاست که هر کدام از ما به اندازه درک خود خواهان گشایشی در زندگی هستیم و خیلی وقت ها به پیام روحمان توجه نمی کنیم.

*** پایتخت پخت!
گرما فصل مشترک ماجراهایی است که این روزها مردم تهران و بیش از 20 استان دیگر در ایران تجربه می کنند. دیروز دماسنج در تهران به عدد 42 درجه هم رسید تا داغترین روز سال 93 نیز به تجربه های زندگی در تهران اضافه شود؛ موضوعی که بن مایه خبری روزنامه های امروز شد.
«تهران کباب شد!» عنوان گزارش روزنامه ی آفتاب یزد بود که با کاریکاتوری از برج میلاد به عنوان دماسنج در کنار آفتاب سوزان، به سراغ جدال پایتخت نشین ها با گرما رفت و نوشت: روز گذشته پایتخت ایران گرم ترین روز خود را پشت سر گذاشت و مردم در آخرین روزهای ماه رمضان جدال نفسگیری با گرما داشتند. ضمن این که در این ارتباط مدیر کل هواشناسی استان تهران گفته است که احتمال دارد این افزایش دما تا 20 مرداد ادامه داشته باشد.
روزنامه ی «ابتکار» هم در گزارشی با عنوان «پایتخت پخت!» به سراغ گرمترین روز تهران رفت و نوشت: دیروز هوا گرم بود،گرمای کم سابقه هوا در پایتخت، بیشتر ساعات شبانه روز را به ساعاتی با دمای بیرون از تحمل تبدیل کرده، اختلاف دمای خانه با خیابان به بیش از چهل درجه می رسید، با این اختلاف دما خروج از خانه ها کاری پرخطر وجان کاه شده بود. با افزایش مصرف برق و آب، بیلبوردهای تهدیدآمیز با مطالبی درباره ˈ شهر بدون آب ˈ در چهارراه ها نصب شده تا عابرانی که زیر گرمای وحشتناک خورشید – به خصوص در ساعات میانی روز- در حال عبور هستند متوجه شوند امسال شوخی نداریم، آفتاب گرم تر از هر سال است.
در همین حال روزنامه ی شهروند در گزارشی با عنوان «گرما امان مردم را برید» از خشک شدن 5 سد در استان خراسان شمالی خبر داد و نوشت: بی آبی در ایران وارد فاز بحران شده این شرایط در کلانشهرها نگران کننده تر است جریمه پرمصرف ها و جدا کردن آب شرب و بهداشتی هم ازجمله روش هایی است که احتمالا اتخاذ خواهد شد تا بلکه وضع از شرایط هشدار خارج شود. یکی از مناطقی هم که برای اجرای پایلوت جداسازی آب مصرفی انتخاب شده خراسان است. مدتی است که سه استان خراسان رضوی، شمالی و مرکزی با کم آبی مواجه هستند ولی ظاهرا شرایط در خراسان شمالی دشوارتر هم شده است. کاظم طاهریان مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی در این خصوص به مهر گفت: اندک آب باقی مانده در مخزن سد اسفراین تا پایان همین هفته مصرف می شود و تنها یک سد استان آب خواهد داشت.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**9294**9275**2054



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن