تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819686641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی سنگ و خاک به دفاع فلسطینیان می آید!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وقتی سنگ و خاک به دفاع فلسطینیان می آید!


حملات دیوانه وار رژیم سفاک صهیونیستی زمینه ای فراهم کرده تا شبکه‌های تونل‌های پیچیده حماس که حتی دستگاه های هوشمند اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند به کشف آنها بپردازند، در سطح وسیعی احداث شوند و توان ارتقاء یافته حماس را به رخ آنان بکشاند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارشناسان امور بین الملل معتقدند سران رژیم صهیونیستی پس از سه هفته از آغاز جنگ با غزه، در باتلاق سیاسی آتش بس و ادامه جنگ اسیر شده اند. از یک طرف، هدف اصلی یعنی نابودی حماس در این حملات محقق نشده و از سوی دیگر، شهرک نشینان صهیونیست، با ناامنی و وحشت، بی هیچ دستاوردی این چند هفته را سپری کردند.   در حالی که ادامه جنگ برای رژیم صهیونیستی، هزینه‌های فراوانی در داخل و خارج از فلسطین اشغالی برای این رژیم داشته و دارد اما، حس عدم ناامنی صهیونیست‌های گرفتار در فلسطین اشغالی، هر روز باعث فشار بیشتری بر سران این رژیم برای توقف جنگ می شود، فشاری که بعد از پایان جنگ نیزافزایش می یابد و سیل انتقادات را نسبت به عملکرد سران این رژیم  روانه آنها می کند.  در این نبرد اگرچه این رژیم با توجه به توان بالای نظامی که با پشتیبانی غرب به دست آورده، حملات شدیدی را علیه مردم غزه ترتیب داد اما نه تنها نتوانست زیرساخت‌های حماس را از بین ببرد، بلکه این جنگ سبب شد تا شبکه‌های تونل‌های پیچیده حماس که حتی دستگاه های هوشمند اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند به کشف آنها بپردازند، در سطح وسیعی احداث شوند و توان ارتقاء یافته حماس را به رخ آنان بکشاند.
 
رژیم صهیونیستی در طی این سه هفته غیر از کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه دستاورد دیگری به دست نیاورده و از سوی دیگر تعداد کشته‌های نظامی این رژیم  حدود 50 نفر بوده است.
 سپر دفاع موشکی اسرائیل یا همان گنبد آهنین، اما در برابرشبکه های تونل‌های متعدد حماس، کارایی و ابهت خود را از دست داده است. این سامانه بیش از هر چیز به دفاع از زیرساخت‌ها و اماکن استراتژیک اسرائیل پرداخته و در سایر موارد نشان داده که چندان سیستم دفاعی قابل اعتمادی نیست. این موضوع همچنین، این نگرانی را در صهیونیست‌ها ایجاد کرده که اگر توان راکت‌ها و موشک‌های حماس افزایش یابد این سیستم پرهزینه و پر مانوربه طور کلی از کار خواهد افتاد.
 ترس و واهمه از وجود این تونل ها تا حدیست که حتی به گفته خبرنگار سی ان ان، اسرائیل در زمان توقف آتش نیز هدف کشف و نابودی تونل های اسرائیلی را دنبال می کرد.
به گزارش سی ان ان،  یکی از اهداف اصلی ارتش اسرائیل نابود کردن شبکه تونل های مرزی غزه است. آنها اعلام کرده اند در طول آتش بس چهار تونل جدید کشف کرده اند.

در مجموع ارتش اسرائیل تاکنون بیش از سی تونل کشف کرده است. آنها اعلام کرده اند، تقریبا نیمی از این تونل ها را نابود کرده اند، با این حال همچنان این فرایند را ادامه می دهند.    ارتش اسرائیل هدف مقابله با مبارزان حماس در داخل این تونل ها را دنبال می کند چرا که شماری از نیروهای اسرائیلی به همین ترتیب کشته شده اند. آنها مهندسان ارتش اسرائیل بودند. بنابراین نابودی تونل ها یکی از اهداف اصلی ارتش (رژیم) اسرائیل است و حتی در زمانی که آتش بس برقرار بود، اسرائیل به جستجوی این تونل ها ادامه می داد.
مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کردند:عملیات ارتش اسرائیل برای تخریب تونل های غزه حتی در صورت تحقق آتش بس ادامه خواهد یافت.
تونل های حماس


برابر این گزارش به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی واللا، بامداد امروز یکشنبه، مقامات سیاسی رژیم اسرائیل تاکید کردند: ارتش باوجود برقراری آتش بس 12 ساعته دیروز به جستجو برای یافتن و تخریب تونل ها در مرزهای غزه ادامه داده است.

مقامات صهیونیستی مدعی هستند جنبش های مقاومت فلسطینی سلاح خود را از راه تونل ها بدست می آورند وهمچنین تونل ها یکی از راه های انتقال سربازان صهیونیستی به اسارت گرفته شده هستند.   این در حالی است که جان کری در نشست خبری پیش از ترک واشنگتن گفته بود: اسرائیلی ها نیز باید فارغ از موشک ها و راکت ها و تونل هایی که آنها را تهدید می کند، زندگی کنند. باید مساله تونل های حماس حل و فصل شود.
 


یک شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن