تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819301596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت امامزاده علی اکبر و ابوسعید در شهرستان آرادان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرمت امامزاده علی اکبر و ابوسعید در شهرستان آرادان سمنان - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های گرمسار و آرادان از مرمت امامزاده ˈعلی اکبرˈ و ˈابوسعیدˈ در شهرستان آرادان خبر داد.


ˈمهوش کمالیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرمت امامزاده علی اکبر (ع) شامل برداشت آجر فرسوده گنبد امامزاده، ایزولاسیون و تعویض آجرهای فرسوده نما، اصلاح دیوارها و... است.
وی گفت: سال گذشته نیز با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آرادان، کار یکسان سازی قبور و آجر فرش محوطه، اصلاح نمای ایوان های ورودی، سفید کاری شبستان و بازگشائی ایوان ورودی انجام شد.
وی با اشاره به مرمت امامزاده ابوسعید (ع) در روستای هدف گردشگری پاده نیز گفت: مرمت بنای این امامزاده نیز شامل استحکام بخشی گنبد، کاهگل کاری بام، تعویض ناودانهای فرسوده و ... است.
کمالی، مرمت و حفظ و نگهداری بناهای تاریخی را در جذب سرمایه گذار، گردشگر و توسعه گردشگری منطقه موثر دانست.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های گرمسار و آرادان گفت: روستای پاده در دو کیلومتری شرق شهرستان آرادان واقع شده و در این روستا آثار و اماکن تاریخی فراوانی از جمله آب انبار، قلعه، حمام، یخچال، خانه های قدیمی، امامزاده و ... وجود دارد.
امامزاده علی اکبر یکی از اماکن با ارزش شهرستان گرمسار و آرادان به شمار می رود که به شماره 2160 در بیستم آبان 77 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از قدمت بالایی برخوردار است.
این امامزاده در طول سال به خصوص بیست یکم ماه مبارک رمضان و 28 صفر پذیرای هزاران زائر از سراسر کشور است.
امامزاده ابوسعید نیز به شماره 20165 در بیست و دوم آبان 86 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.ک/3
7342/599



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن