تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821236979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم تخصیص بودجه عمرانی مهم ترین عامل رکود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عدم تخصیص بودجه عمرانی مهم ترین عامل رکود
کد خبر: ۴۲۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ - 27 July 2014


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: دولت برای کاهش نرخ تورم و ایجاد "انضباط پولی" و "کنترل رشد پایه پولی" به منظور خروج از رکود اقتصادی برنامه های خوبی را پیش بینی کرده است اما عدم تخصیص اعتبارات عمرانی پروژه های ملی و استانی یکی از مهمترین دلایل رکود اقتصادی است.

غلامرضا کاتب درگفت و گو با خانه ملت، افزود: در چهار ماهه اول امسال هیچ گونه تخصیصی به اعتبارات عمرانی و تملک دارایی ها داده نشده و همین امر باعث عدم پیشرفت پروژه های ملی و استانی است و عامل مهم و موثری در رکود اقتصادی کنونی است.

نماینده مردم گرمسار ،آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی ،گفت: عدم تخصیص به موقع باعث اتمام مدت پیمان پیمانکاران و در نتیجه خلع ید و یا تمدید مجدد با آنان می شود و این باعث می شود  در روند اجرای کار مشکلات بسیاری پیش آمده و شاهد رکود در فعالیت های اقتصادی باشیم.

وی گفت: عدم افزایش بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ، افزایش و بهبود کارایی ابزارهای در اختیار بانک مرکزی برای کنترل پایه پول ،افزایش ضریب فزاینده نقدینگی،مدیریت و کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و مدیریت بهینه منابع صندوق توسعه ملی از سیاست های مناسبی است که دولت برای خروج از رکود اقتصادی اتخاذ کرده است اما اگر مباحث تولید ،پیشبرد مناسب فعالیت های عمرانی و بهبود فضای کسب و کار را مد نظر نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: امروز فعالیت بانک ها و بخش خصوصی خارج از تولید و کسب و کار اداره می شود و دلالی و سوداگری آفتی در اقتصاد جامعه ما شده است و ضرورت دارد دولت با همت مضاعف در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن