تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806438050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادران شهید منظومه های صبر و ایثار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مادران شهید منظومه های صبر و ایثار شهرری – ایرنا- استقامتی که در مردمک چشمانش موج می زند، منظومه آرامش و رضایتی که در کهکشان سیمایش رخ می نمایاند شکوهی بی کران به وی بخشیده که آدمی را به یاد صبوریهای زینب (س) در فراغ عزیزانش می اندازد.


دیدگانش افق های دور دست را نشانه رفته اند و نگاهش رو به فرداهایی است که جهان از درک عظمت آن عاجز مانده، در سکوت و آرامش شکیبایی را با خویش زمزمه می کند و در خلوت خود قطره قطره دلتنگی را نجوا، لهیب شعله های مهرمادری و هرم سوزان عشق به فرزند، هیچ کدام را توان آن نیست که درخشش واژه های بردباری و صبوری را در آسمان نگاهش خاموش کنند.
نه اشکی می ریزد و نه بلند آه می کشد، فقط شکر می گوید و راضی است از فرزندی که فدایی عمه سادات شده و به راستی که چقدرحقیرند ذره های غباری که به مصاف خورشید برخواسته اند.
فرزندش در راه پاسداری از حرم آل الله جان خویش را فدا کرده و او اکنون به امید روزهایی عمر می گذراند که در آن هنگامه سخت، در پیشگاه معبود خویش روسفید باشد وسربلند.
مادر شهید ˈمحمد حسن (رسول) خلیلیˈ، لالایی شب های بیتابی کودکانش، قصه آرمان خواهی امام حسین (ع) بوده است و روایت بی کسی های زینب.
او مادر شهید بودن را سعادت بزرگی می داند و خود را اعظم افراز معرفی می کند، صاحب دو فرزند بوده که خداوند هر دو را در سالهای بارش آتش و گلوله ارزانی وی داشت.
فرزندانی که لالایی قبل از خوابشان سوره کوچکی از قرآن بود و داستانی از ائمه، همان لحظه های طلایی قبل از خواب که باعث شد چند جزء از قران را حفظ شوند و در زندگی شان بکار گیرند، مادر همه حواسش به تربیت دینی فرزندانش بود.
محمد حسن که او را در خانه رسول می نامیدند؛ دومین فرزند اوست که به گفته خودش از پدر پیشی گرفته و راهی به آسمان شهادت گشود.
*** شهیدی که پس از 24 سال به قافله عاشوراییان پیوست / شهید رسول خلیلی شهید مدافع حرم سیدجعفر حسین هاشم (ع)
آهنگ عاشقانه شهادت که درگوشش زمزمه می شود، خوابی شیرین مژده وصل می دهد و او را به سوی شهادت رهنمون می سازد، درهای آسمان که برویش گشوده می شوند گویا ملائک نیز جان عاشقش را تا رسیدن به عرش خدا همراهی می کنند.
مادر عاشقانه و صادقانه و بی تکلف مثنوی زندگی و شهادت رسول را اینگونه می سراید: محمد حسن 20 آذر سال 65 به دنیا آمد، روز تولدش مصادف بود با روز میلاد امام حسن عسگری (ع).
رسول قبل از سن تکلیف نماز می خواند و روزه می گرفت، بدون امر و نهی ما واجبات را انجام و از حرام پرهیز داشت، در شیوه زندگی ما این مسایل را آموخته بود زیرا همیشه سعی و تلاشمان بر این بود که نماز اول وقت بخونیم، مسجد بریم، نمازجمعه ترک نشود، اگر کاری حرام هست انجام ندیم، موسیقی گوش ندیم، تو مجالسی که گناه بود و توش موسیقی حرام بود شرکت نمی کردیم.
اگر هم خیلی واجب بود که بریم مجلسی و صله ارحام بجا بیاریم، موقع شام می رفتیم تا همه چی تموم شده باشه و ما تو مجلس گناهشون شرکت نکرده باشیم رسول هم زمینه اش رو داشت و اینها رو گرفت.
ما حتی رادیو و تلوزیون خودمون هم اگه موسیقی پخش می کرد که احساس می کردیم درست نیست،صدای تلوزیون رو می بستیم، هیچ وقت هم نگفتیم این کار را انجام بده و یا انجام نده، یه باربچه بود و ما سوار تاکسی شده بودیم و راننده موسیقی حرام گذاشته بود دیدم رسول گوشهاشو گرفته و سرش رولای دستهاش پنهون کرده و انداخته پایین. گفتم چیه پسرم؟ گفت مامان گناه داره نمی خوام بشنوم.
رسول از همون دوران کودکی بچه با اعتقاد و مومنی بود علاقه به قران و ولایت از ویژگیهای شاخصه او بود و هر چقدر هم که بزرگتر می شد به مسائل نظامی هم علاقه نشان می داد.
لباس پدر را که همیشه در جبهه بود، برایش کوتاه کردیم تا شاید کمی عطش این عشق فروکش کند، اما این علاقه کمتر که نشد هیچ بلکه بیشترهم شد به ناچار او را از پوشیدن لباس منع کردیم اما مگر می شود عاشق را از هر آنچه که بدان عشق می ورزد محروم کرد و انتظار صبر و شکیبایی داشت.
گویا تمام زندگانیش با واژه های شهید و شهادت گره خورده بود، هر چه را که نشانی از روزهای جنگ وجبهه داشت ، برای خود به یادگار بر می داشت، عشق او به شهادت چیزی نبود که در کوتاه مدت پدید آمده باشد؛ این پیوند عمیق، عمری به درازای تمام سالهای زندگی اش داشت.
نمایشگاه کوچکی از جامانده های جنگ مثل پوکه فشنگ و تکه های ترکش و آلبومی از تصاویر شهدای دفاع مقدس و حزب الله لبنان آذین کمدش بود،
12 ساله بود که عضو بسیج شد و آموزش دید. اعتقادش همیشه برآن بوده که عمر انسان روزی تمام خواهد شد وچه بهتر آن است که این عمر گرانمایه با شهادت به اتمام برسد.
موقعی که داوطلبانه می خواست به سوریه برود هرگز مانعش نشدم همیشه بعد از نماز برای سلامتی اش دعا می کردم ولی یک بار خیلی فکر کردم و گفتم که چرا من اینقدر دارم برای سلامتیش دعا می کنم؛ شاید خدا بخواد که رسول شهید بشه من باید راضی به شهادتش باشم حتی بهش گفتم خدایا اگر قسمتش شهادته وتو اینجوری می خواییش من راضی هستم واین آخرین دعای من بود و گویا خدا منتظر همین دعای من بود.
رسول فرزندی از فرزندان نهضت کربلا بود و از جنس همان یاران به جامانده از قافله حماسه ساز عاشورایی که آخر الامر خود را به شهیدان دشت کربلا رسانید و در راه پاسداری از حریم ولایت جان خویش را تسلیم نمود.
او شاید علقمه و گودال قتلگاه را ندیده باشد اما همواره باورش برˈیا لیتنا کنا معکمˈ ی بود که شاخصه لاینفک سربازان امام عشق است.
رسول ظهر روز دوشنبه چهاردهم محرم سال 92 حوالی حرم حضرت رقیه با اصابت خمپاره به پا شهید شد.
شب قبل از شهادتش زنگ زد و با من و پدرش صحبت کرد. جدا گانه با برادرش هم تماس گرفته و باهاش صحبت و از همه ما خداحافظی کرد.
شب شهادت خواب شهادتش را می بیند، روز بعد وقتی خبر شهادتش رو شنیدم یک حالت بهت زده بهم دست داد و گفتم تا نبینمش باور نمی کنم وقتی رفتیم معراج شهدا یک طرف صورتش سوخته بود صورتش رو آرام بوسیدم و سعی کردم که زیاد بی تابی نکنم.
وقتی خدا می خواد شهادت رو قسمت کسی بکنه؛می گن حضرت زهرا خودش دست به سینه مادر شهید می کشه و صبر بهش می ده و من فکر می کنم که خدا این صبر رو بهم داده.
دوست داشتم رسول را بعد از شهادتش در خواب ببینم، اما فرزندم راهی به خوابم نمی گشود آنقدر اصرار کردم و التماس تا اینکه خنکای نسیم حضورش را در خواب احساس کردم و دلم آرام گرفت.
روز 27 بهمن که روز تولد پسر بزرگمه اومد سر مزارش و به رسول گفت که اگه می خوای به من کادو بدی بیا به خواب مامان، بعد از این بود که اومد به خوابم، رسول اونقدر حجب و حیا داشت که هیچ وقت اجازه نمی داد بغلش کنم، توی خواب هم همین شکلی بود وقتی توی خواب فهمیدم که شهید شده تا اومدم بغلش کنم خودش رو کنار کشید.
اگر من صد تا پسر هم داشتم دوست داشتم که همشون تو این راه باشن، من همیشه آرزوی شهادت برای همه دارم مخصوصا برای همسرم و امیدوارم هر کسی که این آرزو رو داره به آرزوش برسه، دلم برای رسول تنگ می شه گاهی براش گریه هم می کنم ولی بهش می گم خوشحالم که تو این راه به شهادت رسیدی و بهش می گم که سلام منو هم به حضرت (زینب) برسان.
گویا مادر شهید خلیلی از همان دوران کودکی که فرزندانش را در دامان پر مهرش پرورش می داد، خود را برای چنین روزی آماده کرده بود او آرزوی شهادت برای فرزندانش داشت و با همین منطق آنها را بزرگ کرده و می پروراند.
687/1724



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن