تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802711262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان قزوین:باید فرهنگ ایثار وشهادت، دریونسکو ثبت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان قزوین:باید فرهنگ ایثار وشهادت، دریونسکو ثبت شود قزوین - ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در یونسکو ثبت شود.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ˈنادر نصیریˈ در نخستین جلسه بررسی ثبت جهانی فرهنگ ایثار و شهادت در میراث معنوی و فرهنگی ایران با حضور نمایندگان فرهنگی دستگاه های اجرایی استان که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد، افزود: امسال این بنیاد، بررسی ثبت جهانی فرهنگ ایثار و شهادت در میراث معنوی و فرهنگی ایران را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تعریف و اجرای سیاست گذاری و راهبردهای ویژه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان قزوین و ثبت جهانی فرهنگ ایثار و شهادت در میراث معنوی و فرهنگی را از جمله اهداف تشکیل جلسه فوق عنوان کرد.
نصیری ادامه داد: دستگاه های فرهنگی این استان می توانند با ارایه راهکارهای مناسب در تحقق این هدف به بنیاد شهید کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 میراث معنوی در سازمان یونسکو ثبت شده که از این آمار یازده مورد متعلق به ایران است، بیان کرد: در بین این میراث باید فرهنگ ایثار و شهادت را با هدف معرفی فرهنگ کشور ما به جهان ثبت کنیم.
این مسوول با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و موجب بصیرت افزایی و دشمن شناسی در جامعه می شود، گفت: باید همه مسوولان دستگاه های فرهنگی و مردم، متناسب با مسوولیت خود در ترویج این فرهنگ تلاش کنند تا بتوانیم آن را در جامعه احیا و نهادینه کنیم.
مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: هماهنگی در تعریف های مختلف از شهید و جانباز در مجامع ملی و بین المللی و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به مردم جهان از جمله اهداف بنیاد شهید در ثبت فرهنگ ایثار و شهادت در یونسکو است.
ˈمحمد حسینیˈ افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به عنوان نخستین دستگاه اجرایی تلاش می کند در مرحله نخست با همکاری تعدادی از دستگاه های اجرایی این استان، راهکارهای اجرایی ثبت جهانی فرهنگ ایثار و شهادت در میراث معنوی و فرهنگی ایران را پیدا کند.
وی افزود: ثبت فرهنگ ایثار و شهادت در یونسکو می تواند مردم جهان را بیشتر با افکار و اعتقادات کشور ما آشنا کند.
حسینی اظهارکرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارران نیست و همه دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی یکدیگر راهکارهایی را برای نهادینه کردن این فرهنگ در استان قزوین تعریف و اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ در جامعه می تواند ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و رشد و پیشرفت کشور را سرعت ببخشد که این مطلب ضرورت توجه مسوولان را دو چندان می کند.
سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: همگرا کردن برنامه های فرهنگی بین دستگاه های اجرایی فرهنگی، ثبت جهانی فرهنگ ایثار و شهادت در میراث معنوی و فرهنگی ایران و معرفی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف این نشست است.
ˈابوطالب سیمیاریˈ افزود: در این جلسه با بیان دیدگاه های مختلف و با تعریف راهکاری مناسب می توان فرهنگ یاد شده را بیشتر در جامعه معرفی و نهادینه کرد.
وی به شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: راه اندازی این شورا با هدف ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت های مراکز فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زودی در این استان تشکیل و فعال می شود.
سیمیاری اضافه کرد: این شورا در استان قزوین به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضویت دستگاه های اجرایی فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می شود.
7389 / 614

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن