تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821131378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از نخبگان خارج نشین برای توانمند سازی استعدادهای برتر داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور ستاری: استفاده از نخبگان خارج نشین برای توانمند سازی استعدادهای برتر داخلی تهران-ایرنا- مشاور توانمند سازی رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت نخبگان خارج از کشور برنامه هایی در حال تدوین و سازوکارهای مناسب درحال تبیین است، گفت: باید از ظرفیت نخبگان خارج از کشور برای ارتقای توانمندی استعداد های برتر داخلی استفاده کنیم .


دکتر سید حمید جمال الدینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهار کرد: باید از توانمندی نخبگان خارج نشین پس از بازگشت، برای رفع نیازهای مراکز تحقیقاتی و عملیاتی داخلی کشور استفاده کرد.
وی افزود: علاوه براین دانشجویان نخبه داخل نیز هنگام خروج و ادامه تحصیل در مراکز و دانشگاه های خارجی باید تحت نظر و آموزش نخبگان خارج از کشور قرار گیرند تا با مشورت آنها در شرایط آموزشی مناسبی ادامه تحصیل دهند.
جمال الدینی خاطرنشان کرد: از طریق مدیریت جهادی در بنیاد ملی نخبگان با هزینه کمتر و ریسک کمتر، اثر گذاری بیشتر و با سرعت بالاتر به اهدافمان می رسیم.
وی با بیان اینکه مدیریت جهادی به معنای سرعت عمل بالا با خطای کمتر و اثرگذاری بیشتر است، گفت: این ویژگی ها در آدم های با استعداد برتر و نخبه مشاهده می شود که میزان آزمون و خطاهایشان کمتر است و چنانچه ریل گذاری مناسبی انجام شده باشد، سریعتر نیز حرکت می کنند.
مشاور توانمند سازی رییس بنیاد نخبگان، بازدهی بیشتر نخبگان را به عنوان یکی از جنبه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و نیروی انسانی را برگ برنده هر کشور ذکر کرد.
وی با بیان اینکه تمام محور توسعه ما باید متکی بر نیروی انسانی باشد، گفت: مسلما افرادی که بر اساس نعمت ذاتی الهی و اکتسابی دارای نعمت نخبگی هستند و آنها را با عنوان استعداد های برتر یا نخبه می شناسیم می توانند در این زمینه نقش موثرتری ایفا کنند.
جمال الدینی تصریح کرد: تمام برنامه های بنیاد ملی نخبگان بر این اساس استوار است که چگونه ظرفیت ها در ریل های مناسب قرار بگیرند تا بهره وری بیشتری برای کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: ریل گذاری بر اساس نیاز برای توسعه علم و فناوری کشور صورت می گیرد و بنیاد ملی نخبگان به عنوان مرکز تدوین سیاستها و راهکارها و تبیین و برنامه ریزی برای موتور محرک توسعه که نیروی انسانی فهیم است عمل می کند.
جمال الدینی تاکید کرد: توانمند سازی باید برای اثرگذاری فرد نخبه صورت پذیرد و شناسایی و ارتقای توانمندی، اصول اولیه ای است که منجر به اثرگذاری و تاثیر بیشتر می شود که ارتقای توانمندی نیز باید با اولویت حل معضلات کشور باشد.
عضو شورای نخبگان کشور تعداد افراد نخبه تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان را 13 هزار و 500 نفر ذکر کرد و گفت که با برنامه های آتی، امکان ورود افراد بیشتری به بنیاد فراهم می شود.
علمی**1497**1599



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن